Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42

Post autor: LeeOne » 13 gru 2008, 14:37

Witam.
Po diagu vag-iem pokazało mi taki błąd:

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42

Pytanie 1 gdzie jest ten czujnik?
Czy na pewno jest walnięty czy może instalacja winna?
Jaki jest numer tej części i ile będzie ona kosztować.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 13 gru 2008, 14:45

W ABT ten czujnik jest w zespole wtryskowym. Jak zdejmiesz pokrywę filtra to widać go tuż przy obudowie wtryskiwacza. Poszukaj na forum gdzieś były podane wartości oporów przy danych temperaturach.

Chyba nie występuje oddzielnie. Zaraz sprawdzę.

Występuje cosik takiego jak wspornik zaworu wtryskowego i właśnie na nim jest mocowany ten czujnik. Czy tak jest jak się kupuje nową część niestety nie wiem, podam ten numer ale należałoby to dokladnie sprawdzić.
051 133 029 - wspornik zaworu wtryskowego.
Ewentualnie sprawdzić czy nie występuje razem z górną częścią zespołu wtryskowgo.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 13 gru 2008, 20:30

Nie mogę nigdzie tego odnaleźć ani pod nazwą ITA czy czujnik zas. powietrza ani wspornik zw. wtryskowego. Chyba będzie trzeba udać się na złoma :-P po jakąś używkę, ale najpierw sprawdzę wiązkę i wtyki może coś znajdę, bo mnie ten samochód do bankructwa doprowadzi 22/100 LPG :shock:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2008, 23:47

LeeOne, z tego co mi wiadomo to przewody dochodzące do tego czujnika też mają swoją jakąś tam specjalną charakterystykę rezystancji (chodzi o przewody od gniazda na obudowie wtryskiwacza do czujnika). Także jak będziesz brał ze szrotu to moim zdaniem najlepiej cały górny zespół wtryskiwacza.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 14 gru 2008, 12:05

Innego wyjścia chyba nie będzie bo tam wszystko trzyma się kupy.
Dzisiaj sprawdzałem wiązkę i te wszystkie kable nad kolektorem są podwędzone niektóre nawet popalone izolacje mają, taśmy full i lutowanych kabli.
Wszystko do wymiany...

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 14 gru 2008, 12:13

Czujnik można sprawdzić i od tego należałoby zacząć czyli sprawdzić dlaczego VAG taki błąd odczytuje a sterownik rejestruje jako usterkę. Podaję rezystancję czujnika mierzoną pomiędzy pinem 1 a 4 wtyczki zespołu wtrysku - pomiar dla temperatury 20 stopni Celsjusza rezystancja prawidłowa 2500 Ohma > dopuszcza się nieznaczne odchyłki plus /minus dla każdej temperatury/ / 40 stp. > 1250, 60stp. > 575, 80 stp. > 325
Tak na marginesie - jak pomagamy to piszmy konkrety, bo postów z których nic nie wynika jest ogromna ilość.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 19 gru 2008, 18:37

Dziękować, miernik zakupiony jutro zabieram się za pomiary.
Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 gru 2008, 08:24

LeeOne pisze:Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?
Dokładnie tak <ok>

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 gru 2008, 12:52

Czujnik cieczy (niebieski) pokazuje mi 5 dla temp. około 1-3 stopnie C, tak samo czujnik zas. powietrza coś około 5.
Nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik, pierwszy raz mam kontakt z takim urządzeniem.

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 20 gru 2008, 16:21

Przecież miałeś sprawdzać IAT, a nie ETC!!!

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 gru 2008, 16:34

:shock: ......... przecież piszę że IAT też sprawdzałem :-x

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 20 gru 2008, 16:49

Nie wiem jak Ci pomóc, na jaki zakres miałeś ustawiony miernik? jeśli temperatura otoczenia podczas pomiaru IAT była bliska lub równa 20 stopniom Celsjusza to pomiar powinien wynosić w okolicach 2500 Ohma, czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT,jaki zakres ustawiłeś podczas sprawdzania na mierniku?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 gru 2008, 19:12

Nie pamiętam :-P to powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 gru 2008, 22:25

toldek1 pisze:czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
A mnie się wydawało, że oba czujniki są zbudowane w oparciu o takie same termistory i mają identyczną charakterystykę. Po tym co napisałeś wyżej (wartości rezystancji) również można wysnuć taki wniosek. Co innego jeśli pisząc wzorować miałeś na myśli porównanie wartości rezystancji podczas pracy silnika na podstawie wskazań czujnika ECT. Druga sprawa to taka, że przy poprawnie pracującym termostacie w dolocie czujnik nie powinien osiągnąć temperatury wyższej niż 50*C - po to jest ten termostat żeby zasysane powietrze miało w miarę stałą temperaturę.

[ Dodano: 2008-12-20, 22:34 ]
LeeOne pisze:powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.
Przede wszystkim musisz pomiaru dokonywać przy odpiętej wtyczce czujnika na zewnętrznych pinach. Miernik ustaw na zakres 20 k&#937; jeśli temperatura czujnika będzie poniżej 20*C, jak temperatura przekroczy 40*C ustaw zakres 2 k&#937; pomiar będzie dokładniejszy. W pierwszym przypadku otrzymasz wskazania z dokładnością do setnych części kiloohma (dziesiątki ohmów), a w drugim do tysięcznych (pojedyncze ohmy). Jak już wspomniałem trudno będzie Ci osiągnąć temperaturę wyższą niż 50*C bez zdejmowania czujnika.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 gru 2008, 22:44

Dzięki Danek to właśnie chciałem wiedzieć
czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
Mi tez się wydaje, że oba czujniki mają identyczną charakterystykę bo przy temp 1-3C
miernik pokazywał około 5 (chyba 5k) na obu czujnikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga