Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8S JN+LPG] schemat rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
natalka5520
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 20 paź 2008, 20:19

[80 b3 1.8S JN+LPG] schemat rozrządu

Post autor: natalka5520 » 01 lip 2009, 11:59

witam wszystkich.Potrzebuje schemat rozrządu ustawienie znaków.Wymieniałem pasek+rolkę i przeskoczył mi pasek tylko na kole od zapłonu o 2 zęby.Niunia chodzi lecz nie daje mi to spokoju czy coś z tego nie wyniknie.Proszę o pomoc i przepraszam za zawiłe przedstawienie problemu.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 01 lip 2009, 15:25

natalka5520 pisze:przeskoczył mi pasek tylko na kole od zapłonu o 2 zęby
Wyreguluj zapłon lampą i będzie ok
ADAM

natalka5520
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 20 paź 2008, 20:19

Post autor: natalka5520 » 01 lip 2009, 20:23

bardzo dziękuje za rade,na pewno się do niej zastosuję.pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 lip 2009, 21:13

Najpierw poprawnie ustaw pasek, a dopiero potem ustawiaj zapłon. Nie koryguj złego ustawienia paska przez kręcenie aparatem zapłonowym!

natalka5520
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 20 paź 2008, 20:19

Post autor: natalka5520 » 02 lip 2009, 18:41

Do grze. DZIĘKI za poradę,oczywiście się do niej zastosowałem.Różnica jest kolosalna ,bez najmniejszych problemów wkręca się na 6tyś.czego nie było wcześniej,po prostu się mulił myślałem o zapchanym kat. lecz już ktoś go wcześniej wypatroszył. POZDRAWIAM.

Awatar użytkownika
czerwcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 cze 2009, 11:34
Lokalizacja: Głowno/EZG

Post autor: czerwcu » 16 lip 2009, 12:05

To ja sie podepnę z podobnym przypadkiem żeby nie robić nowych tematów. Byłem u mechanika na zmianie paska i stwierdził że górne koło nie jest w zerze. punkt na kole nie pokrywał sie z zerem, jest przesunięty . Powiedział ze czasami tak bywa ze jest przesunięte bo inaczej nie chce chodzić. Założył pasek nowy z położeniem kół takim jak były wcześniej, żeby nie ryzykować potencjalnego problemu po przestawieniu. Ustawiłmi aparat tak jak powinien być , ale fura sie strasznie muliła i ledwie 140 sie bujneła, Przyśpieszyłem troche zapłon i teraz jeździ lepiej, tak jak przed zmiana i nowym ustawieniem zapłonu. Moje pytanie jest takie czy tak powinno rzeczywiście być,czy lepiej ustawić wszystkie punkty w zerach tak jak powinno byc? Doradźcie bo nurtuje mnie ten problem i ciekawy jestem czy przy prawidłowym ustawieniu nie będzie lepiej śmigał. Moim zdaniem jak na silnik 1.8 LPG to troszke lepiej powienien sie zbierac. Tylko że nie mam porównania. Prosze o radę jeśli ktoś może jej udzielić. :roll:
AUDI 80 1.8S 90KM PM 1988r.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 lip 2009, 13:19

Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek
Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Obrazek


Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można wetknąć aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Obrazek
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.

Mój opis z tematu: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
czerwcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 cze 2009, 11:34
Lokalizacja: Głowno/EZG

Post autor: czerwcu » 16 lip 2009, 15:00

Bóg zapłać dobry człowieku <ok> tylko jeszcze mi powiedz czy te motory są bezkolizyjne? i to będzie wszystko co by warto było wiedzieć na ten temat
AUDI 80 1.8S 90KM PM 1988r.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 lip 2009, 15:17

czerwcu, o kolizyjności silników masz tu: https://audi80.pl/16-pp-16-czy-jest- ... ezkolizyjn*

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga