Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 PP LPG] gaznik 2EE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B3 1.6 PP LPG] gaznik 2EE

Post autor: seba6891 » 06 wrz 2009, 15:53

witam. mam pewien problem z cudem techniki jakim jest 2EE.
mianowicie po przekreceniu stacyjki z okolic gaznika dobiega bzyczenie. po zdjeciu obudowy filtra i dotknieciu srubokretem przeslony rozruchowej srubokret zaczyna wibrowac i bzyczenie narasta. po wypieciu wtyczki 1. (fot) bzyczenie ustaje. przewody od niej ida do elementu 2. (fot). z tego co sie nie myle to nastawnik przeslony rozruchowej.
czy da sie go jakos zregenerowac, czy to juz jego koniec i trzeba szukac nowego (jaki koszt?)
czy i jaki wplyw ma ta przeslona na uruchamianie rozgrzanego silnika (na PB mozna go zakrecic na smierc i trzeba czekac az ostygnie, a na LPG pali prawie na dotyk)

Obrazek
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 06 wrz 2009, 16:38

Podeślę link który przysłał mi kolega aldi w moim temacie - http://odsiebie.com/pokaz/2403352---bbf0.html ściągnij sobie, jak masz miernik uniwersalny to pomierz nim odpowiednie rzeczy, masz tam opisy, z tego co wyczytałem, to jeśli ten nastawnik jest uszkodzony, to trzeba go wymienić.

Tutaj krótki filmik, jak u mnie pracuje ten gaźnik, po wyłączeniu też słychać bzyczenie, to ta przesłona.

A tu kopalnia wiedzy na temat tego gaźnika i wszystkich cudów jakie się z nim dzieją - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=2ee
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 06 wrz 2009, 23:33

Marcin_89 pisze:jak u mnie pracuje ten gaźnik, po wyłączeniu też słychać bzyczenie
mam dokladnie to samo. i jak sobie poradziles? wymieniles nastawnik?
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 07 wrz 2009, 07:37

Nie, to dobrze że bzyczy, zauważ, że zmienia on swoje położenie "w kierunku" rozruch. Zawsze po wyłączeniu auta słychać po kilku sekundach takie kliknięcie właśnie. Może górna przesłona ma jakiś luz, posprawdzaj to co ci mówiłem. Sam z początku nie wiedziałem o co chodzi, ale po przeczytaniu wielu rzeczy na jego temat zaczynam rozumieć zasadę działania tego gaźnika.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 wrz 2009, 18:04

Ma bzyczeć w momencie odpalania autka siłownik przepustnicy rozruchowej zamyka przepustnice :-D

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 07 wrz 2009, 23:15

znajde chwile jutro/po jutrze to zdejme obudowe filtra i dokladniej sie przyjrze jak ona pracuje
bo jak go zgasze to zaczyna bzyczec po ok 5-10 sek i nie przestaje puki nie wyciagne kluczyka z stacyjki
a co z nieodpalaniem na PB jak mam nagrzany silnik (przy 0-70 da sie...powyzej moge o tym zapomniec i albo krecic na LPG albo otworzyc maske i czekac az zejdzie temperatura)
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 wrz 2009, 05:29

Jak wcześnie wspomnieli koledzy brzęczenie to normalna rzecz, słyszałem je w 3 samochodach na Pierburgu 2EE. To że dziej się to na włączonym zapłonie i kilkanaście sekund po jego wyłączeniu to też norma.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 08 wrz 2009, 22:58

czyli jest wszystko ok....dziekuje koledzy...a dlaczego nie pali na rozgrzanym silniku?
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 wrz 2009, 11:14

Co do niepalenia na ciepło to można spróbować odłączyć czujnik temperatury wody na dole króćca głowicy na głowicy.
Obrazek
I wtedy próbować zapalać silnik. Gdy czujnik jest odłączony komputer przyjmuje, że silnik jest ciepły, co pomoże wykluczyć uszkodzenie czujnika temperatury.
A gdy przełączasz gaz > benzyna na rozgrzanym silniku to dobrze wtedy chodzi, nie gaśnie, dobrze przyspiesza :?: A jak odpalisz na benzynie gdy jest zimny to czy wtedy jedzie jak powinien :?:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 09 wrz 2009, 22:48

aldi pisze:A gdy przełączasz gaz > benzyna na rozgrzanym silniku to dobrze wtedy chodzi, nie gaśnie, dobrze przyspiesza
nie ma problemow z przelaczeniem i praca...zadnego przygasania czy przerywania
aldi pisze:A jak odpalisz na benzynie gdy jest zimny to czy wtedy jedzie jak powinien
odpala od razu, ma wtedy lekko wysokie obroty rzedu 1100obr (z rana jak jest zimno) ale jak dostanie temperatury (jakies 50 stopni) jest juz ok...a pracuje na zimno rowno...nawet lepiej niz inne auta z parkingu takie jak BRAVO ROVER czy nawet LUPO sasiadow
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 wrz 2009, 10:51

To masz dziwny przypadek że tak ogólnie dobrze działa tylko nie pali na ciepłym. Jak wszystko zawiedzie - przeczytaj instrukcję, idąc tym tokiem myślenia wyczytałem w materiałach do których link dał Marcin_89. W tablicy wykrywania niesprawności przy "Trudności rozruchu rozgrzanego silnika" podane przyczyny to: błąd obsługi, niewłaściwe paliwo, uszkodzenie iglicy zaworu pływaka (zawór nieszcelny), uszkodzenie pływaka (niewłaściwy poziom paliwa). Wykluczając dwie pierwsze przyczyną może być zbyt wysoki (albo zbyt niski ale wtedy by na zimno gorzej palił) poziom paliwa w komorze pływakowej. Mój pomysł jest taki, skoro masz instalację LPG spróbuj na rozgrzanym silniku gdy pracuje na benzynie przełączyć na wypalanie benzyny z gaźnika. Wypalić jak najwięcej benzyny ale nie za dużo, tak żeby silnik jeszcze dobrze pracował zgasić wtedy spróbować odpalić gdy poziom paliwa w gaźniku będzie mniejszy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 14 wrz 2009, 23:56

aldi, odłączylem czujnik temperatury wody, i odpalal po nagrzaniu prawie bez problemu (prawie bo pierwszy start kulawy, potem bylo ok), przed podpieciem go z powrotem wyczyscilem zlaczke z śniedzi i teraz odpala, chociaz zdarza mu sie ze nie od razu lapie...czyli czujnik do wymiany (ile kosztuje? i jaki ma nr. czesci)

a za sprawdzenie plywaka wezme sie w urlopie, 3 tygodnie wystacza by podlubac przy obu Audi :lol:
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 wrz 2009, 01:06

Powinien być taki 0280130040 albo 026906161
Obrazek

0 280 130 026 - ten mi sprzedali w sklepie
Obrazek
Zdjęcia zapożyczone z: http://moto.sklep.pl/
Oczywiście ten nowy czujnik nie pasował bo miał inny gwint, musiałem przegwintować króciec wody. Kupiłem oryginalny Boscha za 50zł.
Może czujnik jest dobry tylko styki wymagają porządnego czyszczenia
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 15 wrz 2009, 23:31

aldi pisze:Może czujnik jest dobry tylko styki wymagają porządnego czyszczenia
moze, dlatego pierw dokladnie wyczyszcze, a jak nie pomoze to dla 100% pewnosci go wymienie...
ten ich sklep internetowy...eh dobrze ze to tylko ceny orientacyjne i w realu jest "troszke" taniej :mrgreen:
dziekuje za pomoc
AUDI 80 B3 1.6 PP
AUDI 90 B3 2.0 PS
Ford Transit Mk VII 110T300

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 21 wrz 2009, 18:19

Witam no i mnie w końcu dopadł problem z gażnikiem opiszę sytuację autko bardzo dobrze chodzi na gazie trzyma obroty i jest ok natomiast strasznie skaczą obroty na paliwie po wrzuceniu na luz praktycznie spadają do zera i wskakują na 1200
Sprawdziłem następujące rzeczy
gumowa podstawę gażnika jest ok
obydwa czujniki temperatury mają na rozgrzanym silniku ponad 230 omów
podstawę metalową nastawnika przepustnicy dałem na silikon tak jak zrobił to kolega aldi
węże pod ćiśnieniowe sprawdzone tylko jest jeden problem wąż odchodzący od podstawy gaznika idący z przodu filtra powietrza jak go założę na swoje miejsce autko od razu gaśnie
macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga