Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S PM] wysokie obroty silnika po wymianie akumulatora

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8 S PM] wysokie obroty silnika po wymianie akumulatora

Post autor: ehyx1 » 04 maja 2011, 13:00

Witam, wczoraj wieczorem wziąłem akumulator do piwnicy w celu podładowania a dziś po wpięciu i odpaleniu auta obroty cały czas były na poziomie 2 tys, normalnie nigdzie nie jechałbym samochodem ale miałem sprawy do załatwienia, i niestety obroty tak zostały? jaka może być przyczyna i co z tym zrobić aby było jak dawniej

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 04 maja 2011, 14:53

Hmm a gazownia jest? Bo jeśli to nie usterka to potrzebna będzie adaptacja sterownika na benzynie ;-)
Banditt:D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 17:16

Też tak miałem - musisz zresetowac komputer - odłacz kleme na najlepiej 15-20 minut, podepnij z powrotem, powyłanczaj wszystkie odbiorniki pradu - dmuchawa, śwaitełko od drzwi itd. odpal auto i czekaj aż włączy sie wentylator - jak przestanie pracować to wyłącz silnik i w teori gotowe. W praktyce mnie sie to udało dopiero za 3ecim razem, najważniejsze to powyłanczac wszystkie odbiorniki na zero tak ze nawet jak drzwi otworzysz to lampka ma się nie świecić.

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 04 maja 2011, 19:09

Key100l pisze:Hmm a gazownia jest? Bo jeśli to nie usterka to potrzebna będzie adaptacja sterownika na benzynie ;-)
gazownia jest ale tak sie dzieje na benzynie i na gazie
sterownik bingo b czy jakos tak

[ Dodano: 2011-05-04, 19:10 ]
GerB3 pisze:Też tak miałem - musisz zresetowac komputer - odłacz kleme na najlepiej 15-20 minut, podepnij z powrotem, powyłanczaj wszystkie odbiorniki pradu - dmuchawa, śwaitełko od drzwi itd. odpal auto i czekaj aż włączy sie wentylator - jak przestanie pracować to wyłącz silnik i w teori gotowe. W praktyce mnie sie to udało dopiero za 3ecim razem, najważniejsze to powyłanczac wszystkie odbiorniki na zero tak ze nawet jak drzwi otworzysz to lampka ma się nie świecić.

ale obroty wtedy spadna do normalnego stanu? jaśli tak to czy stopniowo spadają bądz w jaki sposób, wogóle to czegoś takiego nie powinno być :P

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 19:17

ehyx1 pisze:ale obroty wtedy spadna do normalnego stanu?
Tzn, jak odpalisz po odpięciu akumulatora to wiadomo najpierw na ssaniu będzie troche chodził czyli 1000-1100 obr a jak złapie temp. to spadną do powiedzmy 990 tak ja mam, Ty możesz mieć mniej. I dopóki się wentylator nie wyłączy to będzie te 990 i po tym jak sie wentylator wyłaczy to zgasisz auto i już powinno być wszystko ok. A jak zauważysz że obroty zaczną wzrastac to musisz od nowa zresetować - tak jak mówie, u mnie dopiero za 3cim razem się udało.

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 04 maja 2011, 21:01

tak ale ja mam 2 tys obrotow po odpaleniu

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 maja 2011, 21:06

ale przed resetem tyle masz. odepnij kleme zaczekaj i jak podepniesz jeszcze raz to nie bedziesz tyle miał.

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 04 maja 2011, 22:04

ale ja mam właśnie tyle po resecie

[ Dodano: 2011-05-05, 00:21 ]
Key100l pisze:Hmm a gazownia jest? Bo jeśli to nie usterka to potrzebna będzie adaptacja sterownika na benzynie ;-)
co masz na myśli?

[ Dodano: 2011-05-05, 00:46 ]
byłem zrobić reset, aku było odpięte 3h, po ponownym wpięciu i bez dotykania gazu autko chodziło do momentu włączenia wentylatora, wszystko się odbywało bez mojego nadzoru, niestety obroty dalej oscylują na poziomie 2 tys ;/ zobaczymy co rano będzie

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 05 maja 2011, 09:09

sprawdź najprostsze rozwiązanie, czy po prostu nie zacięła się linka od gazu. najlepiej ją odepnij i zapal silnik

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 05 maja 2011, 13:45

Hmm nie za bardzo znam bingo m, ale spróbuj odłączyć bezpiecznik od instalacji gazowej bo może coś z nią jest nie tak i dlatego masz wyższe obroty. A jak to nic nie da to sprawdź nastawnik przepustnicy bo może on się zaciął podczas adaptacji <ok> Ja myślę, że to właśnie będzie to albo samochód pracuje na dwóch paliwach... Innej opcji nie ma :-P
Banditt:D

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 05 maja 2011, 17:07

kurde krew mnie zalewa, tym bardziej zę jak pojadę do mechanika jełop nic nie wymyśli i swoje zainkasuje, wcześniej było ok, tzn juz mi sie kiedyś tak stało ale obroty biegami zbijałem i było jako tako 1100 ssanie i 900 bez ssania, czasami z wachaniami obrtow o 50, dzis zrobiłem adaptacje 2x, rano o 9 i jakos o 14, za kazdym razem na zimnym silniku i przepisowo, czyli odpinajac aku na pare h, zapalajac na zimnym czekałem aż się załączy chłodnica po uzyskaniu odpowiedniej temperatury, obroty cały czas utrzymywały sie około 2k, w nocy sproboje przejechać sie po krk zbijajac biegami i zostawie tak jak jest bo już sił nie mam do tego, a jedynie chciałem to zrobić jak BÓG przykazał

sory za spójność wypowiedzi :P

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 06 maja 2011, 08:33

sprawdziłeś tę
linkę?

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 06 maja 2011, 09:28

Można też zdjąć pokrywę filtra odpalić samochód i zobaczyć czy przepustnica jest domknięta bo jak mówiłem nastawnik może się zablokował przy ssaniu i przepustnica jest uchylona :?:
Banditt:D

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 06 maja 2011, 21:44

rozebrałem pół auta a tak na poważnie wymieniłem przy okazji uszczelkę dekla bo olej lał, a winowajcą był taki plastikowy cycek idący do servo który zasysał lewe powietrze, na foto widać dokładnie o co chodzi, puki co obroty spadły do 1100 obr. ale jeszcze słychać jak zasysa z skądś lewe, wiec cieszy się tym co mam, może jutro poszukam dalej a wieczorkiem zrobię adaptacje

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 maja 2011, 13:42

A Ty nie masz gaźnika czasem? Bo ten zbiornik na bloku to był chyba w gaźnikach montowany?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga