Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABK]silnik szarpie na biegu jałowym i podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 2,0 ABK]silnik szarpie na biegu jałowym i podczas jazdy

Post autor: grabon.a » 05 wrz 2007, 23:01

Witam!

Niedeawno kupiłem audi 80 B4 93r 2,0 115KM 250tyś km, wszystko grało, dojechałem do domu no i zauwazyłem ze zaczął nieróno chodzic na biego jałowym (spadały obroty) potem zaczął tez szarpac w trakcie jazdy :/. Od tej chwili zaczeła sie przygoda z mechanikami :// odwiedziłem ok 5 warsztatów 2X był podłanczany pod komputer, zostało sprawdzonie lub wymienione:
-kable wys. napięcia (nowe)
-czujnik temp silnika (wymiana z innego ABK)
-aparat zapłonowy z cewką (podmianka z innego ABK) + ustawienie zapłonu
-Przepływomierz (wymiana z innego ABK)
- sonda lambda (sprawdzana miernikiem 2 razy, ale wydawało mi sie ze ci fachowcy za dobrze na mierniku sie nie zali :/ )
-silnik krokowy (wymiana z innego ABK)
-komputer (wymiana z innego ABK)-rozrząd był przestawiony o 1 ząbek :/ teraz jest dobrze ale tak samo chodzi :/

Silnik szarpie prawie zawsze na rozgrzanym silniku no i czasami na zimnym, zaczyna wtedy kopcic (jasny dym) kiedy silnik dobrze pracuje to nie dymi. Może łapie lewe powietrze :/ ale wszystkie wężyki wydają sie szczelne hmm. Moze uszczelka pod kolektorem ssącym puszcza lewe powietrze? Wogóle jak to sprawdzic?
PROSZE o POMOC bo juz pomału trace głowe no i nerwy :/

z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 23:25 przez grabon.a, łącznie zmieniany 1 raz.

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 05 wrz 2007, 23:07

Do tego skacze temperatura i pali jak smok, co :-D :?: Pisałem już o tym kilka razy :-) Przekaźnik pod kierownicą daje za niskie napięcie dla kompa a ten głupieje :-) pozdr

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 05 wrz 2007, 23:18

no teraz pali mi ok 12l /100km bardzo spokojnie jezdziłem ale wydaje mi sie ze to przez te naprawy bo samochód był wiele razy odpalany no i u każdego troche pochodził na luzie. a z tą temperaturą to raczej nie skacze. Możesz bardziej opisac gdzie sie znajduje ten przekażnik i jak wygląda bo mam możliwosc przełozenia go z innego audi.

pozdr

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 05 wrz 2007, 23:28

też mi palił ok 11l/100km teraz ok 8l/100km. I tu jest mały problem bo nie wiem który to jest ,bo nie ja to naprawiałem :-( Stary ma jakiś symbol 357-906-381 :-/ Wiem że znajduje się pod kierownicą (musisz odkręcić półeczkę) Może dojdziesz po tym numerze jakoś. Widziałem że jak diagnosta go dociskał to na kopie (VAG-u :?:) od razu robiło się 14V. Wymienił na nowy i po kłopocie. Probuj, może jakoś sobie poradzisz. Tam jest tylko kilka przekaźników :-)

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 05 wrz 2007, 23:40

ok dzięki powinienem sobie z tym poradzic niestety jutro mom służbe 24h więc dopiero w sobote spróbuje to sprawdzic. Jeszcze raz dzięki

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 wrz 2007, 08:44

Witam Bydgoszcz. Wymontuj przekaźnik numer 30 z panelu przekaźników dodatkowych (nad nogami kierowcy) i popraw w nim luty.

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 06 wrz 2007, 09:47

czarekj pisze:Witam Bydgoszcz. Wymontuj przekaźnik numer 30 z panelu przekaźników dodatkowych (nad nogami kierowcy) i popraw w nim luty.
Dokładnie, chodzi o ten przekaźnik :-)

Dr Klauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 10 maja 2007, 22:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Dr Klauf » 06 wrz 2007, 22:36

Witam chetnie tez sprawdze ten przekaznik tez mam delikatne drgania obrotow na biegu jalowym i pali 15 l lpg w miescie wiec moze jest to jakas przyczyna i tak samo jak u kolegi kopci a instalacja gazowa ma jakies 15 tys kilometrow dopiero i bylem na regulacji bez efektow a niestety lpg kosztuje juz 2,29 zl i idzie w gore :cry:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 wrz 2007, 22:40

Dr Klauf pisze:i tak samo jak u kolegi kopci a instalacja gazowa ma jakies 15 tys kilometrow dopiero i bylem na regulacji bez efektow
A sondę lambda sprawdzałeś? Bo coś mi to sondą pachnie.

Dr Klauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 10 maja 2007, 22:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Dr Klauf » 06 wrz 2007, 22:59

Jeszcze nie ale jak pojade do elektyryka sprawdze i sonde przy okazji

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 07 wrz 2007, 12:33

woow!! mieliscie racje z tym przekaznikiem ;] Wielkie dzięki!!
jeszcze go nie wymieniłem ale przeczyściłem styki i poprawiłem luty chociaz wyglądały wzorowo no i działa, obroty równe ;]

ozzy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:02

Post autor: ozzy » 07 wrz 2007, 20:07

mam podobne objawy, ale silnik ABT, czy ten przekaznik jest w tym samym miejscu co w ABK

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 07 wrz 2007, 21:19

ozzy pisze:mam podobne objawy, ale silnik ABT, czy ten przekaznik jest w tym samym miejscu co w ABK
Powinien być w tym samym miejscu.
grabon.a pisze:woow!! mieliscie racje z tym przekaznikiem ;] Wielkie dzięki!!
jeszcze go nie wymieniłem ale przeczyściłem styki i poprawiłem luty chociaz wyglądały wzorowo no i działa, obroty równe ;]
Po to jest forum, żeby sobie pomagać. Wspólnymi siłami można dojść do wszystkiego :-) Życzę wszystkim żebyśmy się nie spotykali w dziale silnik, a spoty i zloty :-) Pozdr

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 07 wrz 2007, 22:37

grabon.a pisze:woow!! mieliscie racje
A było od nas zacząć, a nie od mechaników za pięć dwunasta ;-) :-)
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

ozzy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:02

Post autor: ozzy » 09 wrz 2007, 17:33

u mnie w ABT w tym mijscu jest tylko przekaznik o numerze 318 i 214 czy to o któryś z nich chodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga