Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Regulowanie kąta wtrysku

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 24 maja 2011, 22:02

Uszczelka Erling założona z jednym otworkiem wszystko pasi ;-) Działa jak należy ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 wrz 2011, 14:03

A teraz ja zadam takie pytanie:

Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
Wczoraj bawiłem się dawką paliwa i chcialem zobaczyć jak będzie pracował silnik i jakie będą odczyty na małej dawce paliwa. A więc dawka paliwa w dół (na 160), odczyt VAGiem i widzę kąt wtrysku ok 120. Hmm...
Zwiększyłem dawkę paliwa na ok 12, mierzę kąt wtrysku VAGiem i pokazuje 42-44 (już nie pamiętam, starość :-P ).
Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać? ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 27 wrz 2011, 02:00

To ja się tu podzielę swoim spostrzeżeniem bo szkoły są różne,ustawiałem kąt wtrysku na dawce 24(bosch) ustawiłem na 53,timing blisko niebieskiej lini,przyszedł sterownik od kostrza,zasugerował mi też żebym zmienił dawkę w okolice 15,jest 16-17 kąt się nie zmienił ale timing poszedł w górę za zieloną linię i musi mieć teraz dłużej kręcone co by zaskoczył,a na dniach będe robił uszczelki w nastawniku,i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
Diagnostyka VAG

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2011, 08:26

AB4 pisze:i teraz olać cyferki i patrzeć na timing?
Raczej odwrotnie ,olej ten timing ...nigdy tam nie zaglądam ,wartość dawki w mg musi pasować a nie jakieś śmieszne wykresy ;-) .Wystarczy że czujnik temp.lekko przekłamuje i o kant dupy rozbić ten wykres ...takie moje zdanie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 27 wrz 2011, 10:41

trepek pisze:Jak VAG mierzy kąt wtrysku? Na jakiej podstawie?
na podstawie czujnika predkości obrotowej silnika i czujnika wzniosu iglicy wtrysku sterującego który informuje kiedy nastepuje wtrysk w jakim kącie obrotu wału,
trepek pisze:Przechodząc do konkluzji mojej wypowiedzi: ustawiając kat wtrysku na zegar ustawia się wychylenie tłoczka względem GMP, ustawiając VAGiem ustawiamy kąt wtrysku względem wtrysku sterującego, który odczyt bierze jak dostanie paliwo na wtrysk. I komu tutaj ufać?
ja bardziej wiezył bym z odczytu czujnik prędkosci obr silnika i wtrysku sterujacego ustawiając kąt statyczny ponieważ ustawiajac mechanicznie kąt stat ustawiamy ori wartość dla zdrowej pompy im bardziej pompa zużyta to kąt zmienia się na pózniejszy dlatego zawsze pompe która ma troche nalatana trzeba bardziej przyśpieszyć, zużycie pompy wtryskowej i opóznienie kąta na vagu bedzie widać a na czujniku zegarowym nie dlatego też moim zdaniem bardziej wiarygodne jest ustawianie kąta vagiem ponieważ pokazuje wartość statycznego kąta dla pompy w zależnosci od jej stanu(czyli zużyta pompa kąt np wartośc 36 dlatego trzeba skorygowac do 56), kąt statyczny należy usawiać w grupie BS i dla boscha mozna ustawić wartosc około 61-66 i powinien lepiej odpalać, jeszcze to jest uzaleznione oprócz pompy od wtrysków a wykres timing jest inny dla boscha inny dla pierburga a konkretnie dla wtryskow jednosprezynowych i dwusprezynowych

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 wrz 2011, 23:52

Bosch pod koniec też miał wtryski dwusprężynowe. :-P

Zawsze można doraźnie przywrócić pompę do stanu jak najbardziej fabrycznego ustawiając ciśnienie w pompie. Wiadomo, nie będzie to to samo co funkiel nówka ze sklepu ale zawsze lepszy rydz niż nic ;-) Jednakże statyczny kąt wtrysku i tak powinien być nieco przyśpieszony. Nie dużo ale delikatnie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 wrz 2011, 18:25

Samym ciśnieniem nie przywrócisz pompy do stanu fabrycznego, na kąt wtrysku ma wpływ głównie zużycie fali i rolek po niej ślizgających.

Po zmianie kąta wtrysku zmieniają się parametry fizyczne silnika, a więc i dawka też się zmieni (inaczej zmianie uległy by obroty jałowe), a zmieniając dawkę fizycznie nic się nie zmienia i zmianie ulega tylko wartość jaką odczytuje ECU.
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga