Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 3A + LPG] Słabo pali na benzynie, brak ssania.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

[80 B3 3A + LPG] Słabo pali na benzynie, brak ssania.

Post autor: dawid91 » 06 gru 2011, 16:30

Witam, rozpoczęliśmy rozmowę z kolegą spiczi na ten temat w wątku o padającym akumulatorze więc postanowiłem założyć nowy, żeby m.in. moderacja się nie przyczepiła :-D
Zacytuje więc
spiczi pisze:Jeśli auto ciężko odpala to może warto posprawdzać co nie co: ustawienie rozrządu, świece, przewody, cewke, itp itd.
Auto dobrze jeździ? moc ma dobrą?
dawid91 pisze:Właśnie chcę doprowadzić to auto do porządku, ale potrzebne będzie na to trochę czasu bo i fundusze ograniczone. Świece i przewody są nowe. Czytałem dużo o tym i winnych ciężkiego odpalania może być dużo. Wtryskiwacz rozruchowy, regulator ciśnienia paliwa, czujnik ECU którego poszukuję i wiele, wiele innych.

Auto coś tam jedzie, ale moc raczej poniżej oczekiwań, brata Golf III 1,6 chyba lepiej przyspiesza. Ale Audi już 9 lat na LPG...
Jednak silnik jak już odpali i jest ciepły to chodzi jak pszczółka <ok>
Ssanie działa nieprawidłowo, zamiast trzymać lekko podwyższone obroty na zimnym to opadają do 500, że prawie silnik mało co nie zgaśnie i rosną do 1000 i tak w kółko. A niekiedy po prostu spadają do 500 i trzeba dodać gazu, bo nie reaguje.

Co jeszcze, miałem dwa razy taki dziwny przypadek, po przejechaniu 100m samochód jakby zgasł w czasie jazdy, tzn. zapaliły się wszystkie kontrolki jak na pierwszej pozycji stacyjki, silnik zaniemógł i po dwóch sekundach z powrotem wszystko powróciło do normy, tzn silnik zaczął chodzić, kontrolki przestały mrugać. Pomyślałem że to może od przełączenia benzyny na gaz, ale nie, samochód po tym zdarzeniu dalej jechał na benzynie. Nie mam pojęcia co to może być, niby nie kłopotliwe ale martwi. Dzieje się tak gdy samochód długo postoi tak przynajmniej z 2 dni.
spiczi pisze:3A to wtrysk mechaniczny, i jak 9 lat już na lpg to nie wiadomo ile w tym czasie się działo. Może chwile zejśc zanim uda Ci się doprowadzić to auto do porzadku :-/

jak będe miał jak sprawdze w etce jakie powinny być czujniki:

jeden chyba taki (etka podaje go dla silnika 3A):
048919369
thermal switch / use for: / cold start valve / service kit / also use: / wiring harness adapter / flange / with:
40/25C M10X1 2 pin white 893 971 379 B 026 121 133 F 3 holes / 3A
jeśli masz taki 2 pinowy biały to spróbuj zdjąć z niego wtyczke i odpalic zimy silnik.

sprawdziłem na stronie inter carsu i tam też pokazuuje biały dwupinowy
Kod silnika:3A
Ilość biegunów:2
Kolor:biały
Zobacz czy nie masz jeszcze czujnika na kruccu z tyłu silnika na wężu idącym z głowicy do środka auta. Tam może być na jedną wsuwke wskazującą temp na deske.
No to kontynuujemy ;-)
Tak jak piszesz, jest to biały czujnik na dole kroćca. Po jego odłączeniu bardzo ciężko było odpalić silnik, dużo ciężej niż zazwyczaj a gdy już się to udało od razu po puszczeniu gazu silnik gasł. A więc czujnik jest raczej dobry.

Ssanie działa nieprawidłowo ale tylko na benzynie, po przełączeniu zimnego silnika na gaz trzyma obroty prawidłowo, po przełączeniu z powrotem na benzyne dalej jest to samo, czyli jak pisałem wcześniej obroty falują, silnik zaczyna się dławić ale nie gaśnie.

Na gazie ostatnio pali w miarę dobrze, fakt że z lekko przyciśniętym pedałem gazu ale pali, na benzynie dalej słabo. Silnik jakby się zalewał. Zaraz po przekręceniu kluczyka - obserwuje obrotomierz - silnik momentalnie wskakuje na obroty (~800) i spada do zera. Następnie można piłować przez około 3 minuty i tak nic to nie da, obroty w ogóle nie skaczą. Ja po prostu teraz gdy nie odpali za pierwszym razem czekam z trzy minuty i po tym czasie, za drugim razem już odpala, nie zawsze ale przeważnie :-)

Proszę o pomoc

L_O_R_D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 07 wrz 2010, 12:07
Lokalizacja: wodzisław śląski

Post autor: L_O_R_D » 06 gru 2011, 17:05

moim skromnym zdaniem dal bym winę na czujnik temperatury który podaje sygnał do ecu ponieważ mam taki sam silnik i też mam lpg i mój problem był ze ciężko odpala na benzynie i a jak odpalił to obroty były na 800- w dol a jak miał już 50 stopni to dopiero dało się jechać a jak miał 90 stopni to normalnie jeździł i jak wymieniłem czujnik temperatury to wszystko wróciło do normy mam nadzieje ze w czymś ci pomogłem

Pozdrawiam L_O_R_D

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 06 gru 2011, 21:50

Takie coś widzi i opisuje ETKA: (wyciąłem to gdzie był Kod silnika 3A)

A spróbuj zdjąć kable z czujnika brązowego
Obrazek
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

mikevanmisza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 gru 2011, 21:47
Lokalizacja: kalisz okolice

Post autor: mikevanmisza » 06 gru 2011, 22:22

miałem podobny problem ze swoja 80tka na poczatek proponowal bym sprawdzic talerzyk w rozdzielaczu wtrysku czy gdzies nie chaczy masz lpg jak ja na mechu i te czesto strzelaja i to moglo go powyginac przynajmniej u mnie tak bylo i nie otwieral powietrza i autko poprostu sie dlawilo powodzenia w naprawie :-o
im szybciej jedziesz tym dłuższa droga hamowania lecz nie ryzykując nie żyjesz w pełni z audi jest to i to:)

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 07 gru 2011, 16:05

@spiczi - Na kroćcu mam tylko dwa czujniki. Biały od ECU i taki http://imageshack.us/photo/my-images/97/07122011.jpg/ On jest od wskazywania temperatury na desce.
Brązowy co opisuje ETKA wygląda tak http://www.autocarspare.com/img/1804/043906163a_b.jpg
W tym temacie o nim piszą -> https://audi80.pl/b3-18e-dz-czujnik- ... t35686.htm
Ten brązowy to chyba odpowiednik białego.

Ja mam prawdopodobnie instalację pierwszej generacji??? Mam takie elementy wpisane w świadectwo homologacji - reduktor, elektrozawór, wielozawór, obudowa wielozaworu, zawór tankowania, zbiornik.

Ten silnik krokowy jest od benzyny, tak?
http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... 11006.jpg/
Mam go odłączonego, bo zepsuł się poprzedniemu właścicielowi i jakiś majster zamontował za nim śrube regulacyjną widoczna na następnym zdjęciu. Może tu jest problem? Ale krokowy jest od jałowych więc wątpię. Są tylko złe na zimnym silniku.
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11006.jpg/
A to jest jak myślę śruba regulacyjna od gazu, która jest tylko w pierwszej generacji.
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 11008.jpg/


@L_O_R_D - spróbuję jeszcze pomierzyć oporność tego czujnika w różnych temperaturach, może faktycznie to on coś w kulki leci. Ale nie chcę też kupować nowego gdy nie jestem pewny czy to rzeczywiście on.
mikevanmisza pisze:miałem podobny problem ze swoja 80tka na poczatek proponowal bym sprawdzic talerzyk w rozdzielaczu wtrysku czy gdzies nie chaczy masz lpg jak ja na mechu i te czesto strzelaja i to moglo go powyginac przynajmniej u mnie tak bylo i nie otwieral powietrza i autko poprostu sie dlawilo powodzenia w naprawie :-o
Ale gdyby to była wina talerzyka to chyba miałbym problemy nie tylko z odpalaniem ale jeszcze z jazdą?

mikevanmisza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 gru 2011, 21:47
Lokalizacja: kalisz okolice

Post autor: mikevanmisza » 07 gru 2011, 21:12

moje b3 na gazie wariowalo nawet gaslo podczas jazdy a czasami mialem perfekcje tak jak na benzynie jesli nie talerzyk to sprawdz parownik czy lewego wiatru nie lapie lub przewody od gazu zrob tak sciagnij gume z rozdielacza wtrysku tak zeby powietrze nie przechodzilo przez filter tylko bezposrednio i odpal auto na gazie jesli sie cos poprawi to moze byc ten talerzyk lub rozdzielacz ps jak sciagniesz gume benzyna raczej nie pujdzie daj znac co sie dzialo pozdrawiam
im szybciej jedziesz tym dłuższa droga hamowania lecz nie ryzykując nie żyjesz w pełni z audi jest to i to:)

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 08 gru 2011, 16:26

Kurde nie doczytałem i próbowałem odpalić na benzynie zamiast na gazie :-/ Jutro spróbuję ponownie ale już na gazie. Na gazie pali ostatnio bardzo dobrze, ale na benzynie ciężko. Bardziej bym się zajął tą benzyną właśnie. Zimny silnik na gazie też ciężko odpalić. Z samą jazdą nie ma problemu ani na benzynie ani na gazie, nigdy mi się nie zadławił ani nic z tych rzeczy. Ale jak zimny to na benzynie szaleje, tak jakby nie było ssania.

Talerzyk sprawdziłem i nie widać żeby był powyginany, porusza się bez oporu.

A jak sprawdzić regulator ciśnienia? Czytałem, że nie powinno być benzyny w którymś wężyku ale w którym dokładnie?
http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... 11002.jpg/

mikevanmisza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 gru 2011, 21:47
Lokalizacja: kalisz okolice

Post autor: mikevanmisza » 08 gru 2011, 21:49

ewentualnie mozna przeczyscic krokowca a regulowales wtryski na rozdzielaczu?? moze tam tkwi problem bo jak piszesz ze talerz nie chaczy to jest w porzadku trzeba szukac dalej powodzenia napisz jak sie uporasz z tym
im szybciej jedziesz tym dłuższa droga hamowania lecz nie ryzykując nie żyjesz w pełni z audi jest to i to:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga