Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] szczotki od alternatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

[80 B4 ABK] szczotki od alternatora

Post autor: pecet » 28 wrz 2007, 12:21

Jak myślicie czy to co na obrazku poniżej jest winą tego że akumulator szybko się rozładowuje? To się stało praktycznie z dnia na dzień, a wydaje mi się że gdyby to szczotki to by stopniowo by słabł akumulator (narazie nie mam możliwości, sprawdzenia czy ładuje alternator bo nawet nie moge odpalić).

Dlaczego jedna jest krótsza?
Jak się je wymienia?

Z góry dzięki za pomoc


Obrazek

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 28 wrz 2007, 13:25

Wymiana jest prosta - nowy regulator razem z szczotkami . ładowanie na takiej szczotce fakt może być do bani . Nie równe zużycie może być przyczyną nie równych bieżni po których pracuja szczotki. Po wymianie sprawdż ładowanie miernikiem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 wrz 2007, 13:26

Żeby wymienić te szczotki musisz z drugiej strony rozlutować lub odciąć miedzianą plecionkę. Uważaj bo jak połaczenie zwolni szczotkę to sprężynka daleko ją odrzuci. Szczotki obie są do wymiany.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 wrz 2007, 13:57

najlepiej wymień cały regulator monark jest tani i dobry, przy okazji zobacz jak bieżnia wygląda może być nie równo zużyta co powoduje nierówne wycieranie się szczotek.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 28 wrz 2007, 14:00

Ile taki regulator kosztuje ??

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 wrz 2007, 14:15

ok 30 zł monark bosch ok80
:-P

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 28 wrz 2007, 14:48

dzięki za odpowiedź, już kupiłem regulator razem ze szczotkami, koszt 20zł, zobaczy się czy to ich wina
Audi 80 '92............ 2006 - ?
Fiat Coupe '95.........2008 - 2009
Honda Civic '99.......2009 - ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 wrz 2007, 14:49

trzeba było odpalić na pych i wtedy sprawdzić ładowanie może już ci akumulator siada trudno powiedzieć trzeba sprawdzać ;-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4623
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 wrz 2007, 21:10

Wytarte szczotki często dają efekt przygasania świateł w rytm pracy silnika na biegu jałowym.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 29 wrz 2007, 13:37

faktycznie, przyczyną była popsuty regulator i/lub wytarte szczotki, po wymianie wszystko jest ok

aha jeszcze z dzisiejszego doświadczenia: nie polecam jeździć po mieście z prawie wyczerpanym akumulatorem bez ładowania, w centrum nie miałam żadnych świateł, a 1km przed domem nawet na gazie sie nie dało jechać bo co chwile strzelał, nawt centralny i radio nie działało, naszczęscie jakoś dojechałem
Audi 80 '92............ 2006 - ?
Fiat Coupe '95.........2008 - 2009
Honda Civic '99.......2009 - ?

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 24 paź 2007, 08:00

Witam, od 2 dni mam ten sam problem, brak ładowania, po przyłożeniu miernika do klem na wyłączonym i włączonym silniku mam ok 14V. Słychać również jak już łożyska w alternatorze brzęczą, teraz pytanie czy wymiana łożysk jest jakaś skomplikowana? Jeśli chodzi o ładowanie, mam nowy akumulator, po przekręceniu kontrolka ładowania się świeci, po zapaleniu gaśnie, czyli generalnie nie wygląda to na szczotki, w takim razie co nie gra? przewód od masy sprawdziłem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 paź 2007, 11:40

witam co do łożysk to radził bym ci wymienić szybko u mnie jak ostatnio zaczeły szumieć to po dwóch dniach rozsypało się kółko po którym chodzi pasek alternatora i zniszczyło gwint na wirniku w związku z czym wirnik kółko łożyska i przy okazji szczotki do wymiany a co do ładowania to wygląda na regulator za naprawę alternatora z jego wszystkimi częściami zapłaciłem 180 zł to chyba nie dużo i kółko po którym chodzi pasek założył toczone a nie takie jak oryginalnie jest mam nadzieję że to wszystko mi długo pochodzi pozdrawiam :-D

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 21 gru 2010, 14:58

odgrzebie troszke temat mam problem ze swoim alternatorem albo i nie ostatnio padł mi aku miał 3 lata i przestał tej zimy trzymac napiecie ciężko się kręciło przy niższych temp ale do rzeczy kiedy zakladalem nowy aku zmierzylem jeszcze napiecie ladowania co sie okazalo napiecie na wlaczonych swiatlach na zaciskach od aku jest 14,8v czy siada regulator czy nie ma sie czym przejmowac bo z tego co czytałem napięcie nie powinno przekraczac 14,5v

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 gru 2010, 17:21

napiecie powinno byc 13,8-14V, moze masz baterie slaba w mierniku, a przy zapalonych swiatlach napiecie spada, im wiecej odbiornikow tym bedzie nizsze napiecie ladowania akumulatora

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 21 gru 2010, 18:26

no jeszcze raz sprawdziłem i po odpaleniu było nap 14,8 zapaliłem lampy i spadło do 14,7 i tak się trzymało dodawałem gazu do 3tys obr i dalej tak samo czyli stabilizator jest raczej ok ale ręki nie dam sobie uciąć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga