Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD] Regulacja pompy wtryskowej

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.6TD] Regulacja pompy wtryskowej

Post autor: Fighter001 » 15 sty 2012, 13:13

Witam wymieniałem ostatnio uszczelkę od góry pompy i przy okazji element ten z boku pompy co jest przykręcona ta długa śruba od regulacji wolnych obrotów. No i trochę się pompa rozregulowała ponieważ na zimnej motorowni mam za niskie obroty a na ciepłym jest ok ale pochodzi trochę i spadają, no i jak chce ruszyć bez gazu to tez obroty tak spadają ze muszę dodać gazu. Co muszę wyregulować żeby było git?

Awatar użytkownika
borysekman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: borysekman » 15 sty 2012, 18:12

Witam. Mam ten sam problem. Nie mogę dać sobie rady z regulacją wydatku szczątkowego - dawki minimalnej. Przy wymianie oringów nie zaznaczyłem położenia śruby wydatku i teraz mam problemy jak kolega wyżej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 sty 2012, 18:21

Obrazek

niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem, wykrecajac zmniejsza sie obroty

zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 08:56

Tyle to wiem :-P tylko powiedz mi dlaczego obroty ustawilem ok 890rpm. a jak ruszam na jedynce to spadaja do 400rpm. i musze powooooli puszczac sprzeglo zeby ruszyc bez gazu. Tak samo jak np. w czasie jazdy wrzuce 2 i jade bez gazu to obroty spadna na ok 400rpm. i dodam gazu na sekunde i juz jest dobrze jedzie na 900rpm. ? Dodam jeszcze ze rozsypalo mi sie to ciegienki co jest obok niebieskiej strzalki na fotce ktora wrzuciles no i ta malutka sprezynke wylowilem z pompy ale tej blaszki ktora ja trzymala nie znalazlem i nie wiem czy zostala w pompie czy wypadla na zewnatrz bo skoro znalazlem sprezynke mniejsza od paznokcia to tez bym znalazl no i gdyby to zostalo w pompie to by juz dawno byl koniec. Zagubiony element zastapilem nowym wiec ciegno dziala poprawnie :-)

grandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2009, 12:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: grandi » 16 sty 2012, 09:14

Ustaw sobie obroty na niecaly 1000 bo obrotek przeklamuje , a jak nie masz obrotka rozgrzej go do 80 stopni i wtedy ustaw niecaly 1000.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 09:42

Obrotek mam od benzyny wykalibrowany potencjometrem wg. przelozen skrzyni biegow wiec pokazuje ok. mysle ze to jest kwestia regulacji pompy, jak dzisiaj znajde czas to pogrzebie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 sty 2012, 09:46

Może dawka za mała?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 15:06

Dawki nie zmienialem wiec powinno byc ok zaraz pokrece, poreguluje i zobaczymy. :mrgreen: Jak sie po czasie wysra to znaczy ze trzeba wymienic silnik na 1.9 hehe

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 15:53

Na Twoim miejscu wkręciłbym mocniej śrubę od wydatku szczątkowego i później obroty zmniejszał kręcąc śrubkami od regulacji obrotów :-)
Pompa z Cromy pod względem tych regulacji jest o wiele prostsza <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 16:23

W sumie nie glupie jest to co napisales bo jak zmniejszy sie wydatek szczatkowy to na wolnych obrotach dawka tez sie powinna zmniejszyc i jest efekt spadania obrotow przy ruszaniu bez gazu, bynajmniej tak mi sie wydaje :lol: zaraz to sprawdze 8-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 16:31

Ehh może i nie powinienem tego pisać, ale napiszę, najwyżej dostanę po uszach :-P
Ustaw sobie wydatek szczątkowy tak aby nie było problemów z schodzeniem z obrotów, ale też żeby za szybko nie schodził z obrotów, a wolne obroty wyreguluj sobie śrubkami tymi pionowymi <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 17:15

Tak tez zrobilem, ale nie dalo to zadnego efektu jesli chodzi o startowanie bez gazu, mogla sie dawka porabac przez zdejmowanie gory pompy? Jakis slabszy nie jest, nie mam pomyslu juz na to, a moze byc jeszcze pompa zapowietrzona w srodku? Bo jak rozkrecilem to oproznilem ja duzo ponizej stan gornej czesci zeby sie upewnic czy nie ma gdzies tego elementu ktory mi zaginal no i nigdzie tego nie bylo widac.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 17:25

Dzisiaj robiąc Gov Moda także opróżniłem pompę poniżej stan górnej części i auto normalnie odpaliło, tyle że ja mam elektryczną pompę 0,3 bar zamontowaną przed filtrem paliwa i pewnie dlatego nie było problemu bo pompka wypchała powietrze z pompy wtryskowej :roll:
Jesteś pewien, że dobrze złożyłeś czapkę pompy ? Jakoś nie chce mi się wierzyć że zdjąłeś to i założyłeś bez niemalże całkowitego wykręcenia śruby od ustawiania dawki paliwa, bo przecież wtedy bardzo trudno jest założyć czapkę pompy a i zdjąć ją ciężej. Chyba że złożyłeś na siłę i śruba wlazła nie na swoje miejsce a gdzieś gdzie nie trzeba :shock:
Na wszelki wypadek aby sobie zaoszczędzić ponownego zdejmowania czapki pompy wykręć śrubę od ustawiania dawki do takiego momentu aż zacznie Ci tamtędy wyciekać paliwo, wtedy wkręć ją do takiego momentu jak była i testuj czy coś się poprawiło. Jeśli nie, to zwiększ dawkę i znowu próbuj. Wolnymi obrotami zajmij się na końcu, narazie ustawiaj dawkę i wydatek szczątkowy (chyba wiesz jak należy go ustawić ?). A może po prostu źle zamontowałeś dźwignię gazu ? Może jest przestawiona o ząb i od tego są cuda ? Jej złe zamontowanie może spowodować różne szaleństwa :-P

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 16 sty 2012, 17:36

Hehe trzeba byc zrecznym najpierw zaklada sie tyl zeby wszedl pomiedzy srube dawki a pozniej naciaga sie czapke na swoje miejsce no ale moze tym razem sie nie udalo :-o a ciegno juz opanowalem, ale jak pierwszy raz to rozebralem to troche nerwow stracilem. Pompe oproznilem wlasnie do takiego poziomu jak ty i tez nie bylo problemu z odpaleniem wiec watpie zeby jeszcze sie nie odpowietrzyla tym bardziej ze walnalem juz ponad 100km Moze sprobuje z ta dawka ale to juz nie dzisiaj.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 sty 2012, 17:39

Ty masz w swojej pompie tzw "wredną" sprężynkę, która potrafi wpaść do pompy ? Jeśli tak i mimo tego zakładasz czapkę pompy bez wykręcania śruby od dawki to szacun :shock:
A co do dźwigni gazu to po prostu trzeba zapamiętać która kreska na dźwigni musi pokrywać się z nacięciem na ośce gazu i wtedy nie ma lipy <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga