Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[B4 1Z] Ciśnienie wewnętrzne pompy

Post autor: wasermann » 08 lip 2012, 15:01

witam.chciałem zmierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy.Jak się dowiedziałem na powrocie pompy zbudowałem taki trójnik(tak kazali na forum), z zegarem na 16 bar.Lecz on nie pokazuje ciśnienia na obrotach,bo podłączony jak na zdjęciu ropa przelatuje do filtra a nie na zegar

Dopiero jak bez trójnika przyczepie na końcu zegar(ropa nie ucieka dochodzi do czujnika)to pokazuje się ciśnienie ok 4 bar, na 1500 obr/min dochodzi do 4 bar.A ropa nie idzie na zwrot to co silnik przepala wszystko?A powinno być
Dla 1Z ciśnienia są następujące:

1500 obr - od 6.2 do 7.2 bar
4250 obr - od 8.1 do 9.1 bar

Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?

Odkręciłem ten zawór i wydaje mi się że ta mała uszczelka jest już zużyta.Czy te wachania ciśnienia to może być przyczyna uszczelka?
zegar i trójnik
zawór z uszczelkami
audi sluchać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2012, 20:18

wasermann pisze:Czy ja mam źle zrobiony ten trójnik?Czy dobrze mierze?
Żeby zmierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy wtryskowej ,trzeba się wpiąć w korpus pompy ,albo nastawnik ,ale nie za kalibrowanym powrotem ,jak to zrobiłeś i jak ktoś to opisał ,tylko przed tym powrotem .Najlepiej wykręcić śrubę fi 8 mm ,tuż pod nastawnikiem z boku pompy od strony wtrysków i tam wpiąć się manometrem.Mierzenie za powrotem jest zafałszowane ,bo sam powrót stawia spory opór swoją kalibrowaną budową
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 08 lip 2012, 22:27

ok.to widzisz jak mnie ktoś zmylił :evil: Możesz mi to pokazać na jakimś rysunku, gdzie miałbym się wbić?Mam jeszcze pytanie czy tego połączenia trójnika z zegarem jest dobre czy używać jakiegoś innego połączenia?Naprawdę dzięki za poradę <ok> iprosze odpowiedz i wskaż mi miejsce wpięcia :idea:
audi sluchać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2012, 23:01

Nie mam żadnych rysunków ,śruba jest po lewej stronie pompy,zaraz pod nastawnikiem ,na klucz 13 mm ,znajdziesz bo jest tylko jedna ;-) ,a trójnik zbędny ,jak sie tam wepniesz ,tylko musi być szczelnie 8-) Zrób log dynamiczny bloku 004 i bedzie wiadomo czy dynamiczny kąt wtrysku jest ok ...jeśli tak ,to mierzenie i podbijanie cisnienia wewnętrznego jest bez sensu ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 10 lip 2012, 21:25

Logów dynamicznych 004 nie zrobię bo to audi na przepływce Bosch.tylko grupa 000.Czy pompy się nie różnią i śruba też jest po lewej stronie pompy?pomiar tak samo?
audi sluchać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2012, 20:22

Czy pompy się nie różnią i śruba też jest po lewej stronie pompy?pomiar tak samo?
Tak samo
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 11 lip 2012, 21:02

ok.dzięki <ok>
audi sluchać

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 16 sie 2012, 20:31

wasermann, ja mam specjalny przyrząd do pomiaru ciśnienia z adapterem.

Obrazek

A tak to wygląda na pompie

Obrazek

Gdybyś był zainteresowany,to mam taki adapter,dzięki któremu możesz się wpiąć w nastawnik.
Pozdro

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 08 wrz 2012, 13:37

a ja mam pytanie czy to też działa w starych 1,6 td pytałem parę miesięcy temu i cisza w innym wątku

ps chodzi o podniesienie ciśnienia to miałem na myśli

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 wrz 2012, 14:53

Działa. Trzeba tylko znać wartości ciśnień dla odpowiednich pomp.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 25 wrz 2012, 09:30

trepek pisze:Działa. Trzeba tylko znać wartości ciśnień dla odpowiednich pomp.

no to mnie paluchy poswiędziały i wbiłem ten trzpień na jakieś 1,5 mm i silnik strasznie twardo zaczął klekotać normalna masakra ,musiałem skorygować zmianą ustawienia pompą odsunąłem ją od silnika czyli wychodzi na to że wbicie tego trzpienia przyśpiesza kąt wtrysku albo był żle ustawiony na tej słabszej dawce (ciśnieniu)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 wrz 2012, 23:37

Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 27 wrz 2012, 10:56

trepek pisze:Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.

masz rację ale coś z tym będę musiał zrobić czyli z powrotem ustawić tak jak było bo cholernie klekotliwy się zrobił mimo opużnienia zapłonu ,nawet na wolnych obrotach tak rzechocze a to jest silnik 1,6 td 1V ale pompa jest z SB

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2012, 20:27

berthold pisze:trepek napisał/a:
Ciśnienie w pompie wpływa na dynamiczny kąt wtrysku.



masz rację ale coś z tym będę musiał zrobić czyli z powrotem ustawić tak jak było bo cholernie klekotliwy się zrobił mimo opużnienia zapłonu ,nawet na wolnych obrotach tak rzechocze
Zbyt wczesny kąt wtrysku ,baaaaaardzo nie zdrowy dla kazdego silniczka ...swędziały rączki :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jamire
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: pow. cieszyński

Post autor: jamire » 26 sty 2013, 21:38

MUNIOR,
Witam,
Czy zajmujesz się regenerację pomp wtryskowych b3 1,6d 54 KM rok 1988?
Szukam kogoś kto wykona regeneracje lub uszczelnienie.
Pozdrawiam
M. Janczak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga