Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
trixx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 27 paź 2010, 20:20
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: trixx » 10 kwie 2013, 23:02

nom i o to chodzilo zdjecia cenniejsze jak nie jeden opis ! rozrzad wymieniony walek posredni ustawiony na znaki aparat przestawiony. maszyna odpala jutro podlacza vag i korekta zaplonu. aha jesli chodzi o dostep sam demontarz wiatraków chlodnicy daje wystarczajaca ilosc miejsca.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[b4 ABT] Rozrząd ustwienie wałka pośredniego na kropkę?

Post autor: MaXuS » 11 kwie 2013, 17:01

Powie mi ktoś jak ustawić wałek pośredni ? czy to ma w ogóle jakieś znaczenie czy znaki na pośrednim są tylko po to aby na dole wał ustawić dobrze?

Znalazłem w necie tak:
Obrazek

A u siebie ustawiłem na wałku pośrednim na znak OT a nie na kropkę. Co teraz?? :shock:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 kwie 2013, 17:30

Heh, widzę moja fotka stała się nieco popularna :mrgreen:

Owe znaki służą do ustawienia silnika jak trzeba. To wał korbowy jest odnośnikiem wszystkiego w silniku. NA kole zamachowym (okienko w obudowie skrzyni biegów) znak ma się pokrywać z płaskim nadlewem, następnie trzeba zgrać prowizorycznie (przykręcamy palcami koło pasowe, ponieważ jest tylko jedna konfiguracja aby wszystkie 4 śruby koła pasowego weszły, nie są one w kwadracie lecz jest tylko jedno ustawienie koła pasowego, są one minimalnie mimośrodowo) koło pasowe. Do tego znak na kole wałka rozrządu.

W ABT masz ten komfort, że później możesz ustawiać zapłon "w locie" przy uruchomionym silniku bez potrzeby blokowania sterownika.

Jak masz znak na kole zamachowym na równi z nadlewem to tłok pierwszego cylindra jest w GMP (na samej górze) i to jest miejsce skąd silnik ma początek swojej pracy.

Zresztą polecam uważną lekturę podręczników dostępnych w Audi Centrum. Trzeba się tylko zarejestrować i pobrać.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 11 kwie 2013, 19:33

Ja to wszystko rozumiem ale koło wałka pośredniego ma oznaczenie OT i dalej kropkę ja ustawiłem OT z koła pośredniego na równo z wcięciem na wale tam gdzie jest pasek.

I moje Pytanie czy może tak być ustawione ? czy musi wcięcie koniecznie się pokrywać z kropką na wałku pośrednim?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 11 kwie 2013, 20:28

bedziesz mial kolego po prostu przestawiony zaplon

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 11 kwie 2013, 21:21

MaXuS pisze: czy może tak być ustawione ? czy musi wcięcie koniecznie się pokrywać z kropką na wałku pośrednim?
tak może, nacięcie musi sie zgrać ze znakiem na kole zębatym wałka pośredniego
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 12 kwie 2013, 01:16

nie łatwiej i pewniej zdjąć kopułke i ustawić elektrode palca na punkt/kreske nabitą na kołnierzu aparatu? (pierwszy cylinder) Wtedy zobacz jak masz ustawione koło pasowe względem innych. Może być tak że punkty na kołach nie bedą zgrywać jeżeli ktoś wyciągnął cały aparat z bloku i włożył go jakbądź - w takim przypadku mogą być kable WN obrócone o 90, 180 lub 270 st. oraz nie będzie się zgadzac nabita kreska i elektroda palca.

Poprawcie jeśli coś pomieszałem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 12 kwie 2013, 10:33

Obrazek Obrazek Obrazek

1. Znaki ma zdjęciach mają się pokrywać.
2. Na zdjęciu aparatu widać gdzie wówczas ma znajdować się palec rozdzielacza. I znad końcówki tuż nad palcem kabel ma iść do I cylindra. Następnie III, IV i II. 1342. Palec kręci się w prawo.

Żadne inne kombinacje nie wchodzą w grę. Trochę więcej roboty i pewność, że silnik jest dobrze ustawiony. Inaczej nie ma sensu kombinować

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 14 kwie 2013, 00:40

Francis1982 pisze:Żółte moje kreski to wstępne ustawienie zapłonu
czy te znaki muszą się pokryć żeby kąt wyprzedzenia zapłonu był 6 stopni ? Czy bez lampy da się ustawić zapłon ? na vag na jałowym biegu pokazywał mi właśnie 6 stopni, jak dodałem gazu wzrosło nawet do 10 st., a jak zdjąłem nogę z gazu to silnikiem zaczęło telepać i zgasł.
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 kwie 2013, 11:16

Tak siedziałem i myślałem i chyba zepsułem to zdjęcie. Żółty znaczek na palcu powinien być na lewo w stosunku do tego na obwodzie aparatu. Skoro palec kręci się w prawo a zapłon musi być wyprzedzony to palec wcześniej musi na swoim miejscu. Przez pomyłkę zaznaczyłem opóźnienie a nie wyprzedzenie.

Zdjęcie jest tylko poglądowe i pomaga w odpaleniu silnika po rozbiórce. Nie jest to fachowe ustawienie. To, że ja tak jeździłem i byłem zadowolony to robiłem na swoją odpowiedzialność.
Jak ktoś choć choć trochę zna ABK może tak śmiało jeździć.

Tylko wszystkie znaki muszą być tak ustawione. Koło pośrednie z kołem pasowym oraz rozrząd. Inaczej mija się to z celem.

[ Dodano: 2013-04-14, 11:31 ]
Obwód aparatu wynosi 21 cm a 6 stopni to 3,5 mm. Jednak zachęcam do ustawiania lampą zgodnie z:

https://audi80.pl/abk-b-4-ustawienie ... vt7816.htm

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 kwie 2013, 13:31

Francis1982, możesz ustawić silnik na 0 stopni i zrobić fotkę a następnie na 6 stopmi przed ZZ i zrobić fotkę jak jest ustawiony palec aparatu zapłonowego ? bo nie mogę zrozumieć jak to ma być w końcu ustawione a lampy niestety nie mam.
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 kwie 2013, 15:26

Z miłą chęcią bym to zrobił ale moje ABK zmieniło właściciela. Powyższe "archiwalne" zdjęcie podmieniłem. Teraz jest ok.

A jak ktoś wyjmował aparat to włożył wieloklin z aparatu w inne miejsce i aby ustawić wszystko jak Pan Bóg przykazuje trzeba zdjąć dolną osłonę paska rozrządu, być może i pasek, nacięcie na kole pasowym ma zgrać się z kropką na kole wałka pośredniego do aparatu. Wówczas znak na kole rozrządu od strony głowicy ma zgrać się jej krawędzią.

A nacięcie na obwodzie aparatu po prostu pokazuje gdzie wówczas znajduje się kabel z I cylindra. Ot i cała filozofia. Bo kopułka pasuje tylko w jedno miejsce i nie da się jej źle założyć (no chyba jak się ma zbyt dużo siły).

Awatar użytkownika
Thomeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:39
Lokalizacja: Kartuzy/Pomorskie

Post autor: Thomeck » 12 maja 2013, 20:28

Witam. Mam pytanie odnośnie rozrządu w audi 80 b4 ABT otóż mechanik kazał mi kupic pasek, małą rolkę, amortyzator drgan i dolne koło pasowe i mam problem bo nie moge nigdzie kupic dolnego koła pasowego i amortyzatora drgań. Byłem w 4 sklepach i mówią ze tych częsci się nie wymienia a dolne koło pasowe to z serwisu audi ale takiego to nawet w pl jeszcze nie ma i trzeba sprowadzić z zagranicy i koszt to jakie 450zł. Mam pytanie czy jak wymienie samą rolke i pasek to wystarczy? Czy musze wymienic ten amortyzator drgan i dolne koło? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
BlackAngel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
Imię: Krzysztof

Post autor: BlackAngel » 12 maja 2013, 22:59

Cześć.
Dobrze ci w sklepach powiedzieli, że się nie wymienia amortyzatora i koła pasowego. Kupujesz tylko pasek i rolkę. Koło pasowe musiałoby być krzywe lub w jakiś inny sposób uszkodzone, żeby nadawało się do wymiany. W amortyzatorze też nie ma się co psuć. Gdyby to były części wymienne przy zmianie rozrządu, to byłyby w każdym sklepie.

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 13 maja 2013, 10:16

Moja ostatnia wymiana
rolka napinająca metalowa SKF 110zł
pasek 70 zł nie pamiętam firmy bodajże CONTI
pozdrawiam Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga