Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 maja 2014, 23:51

apropo dojścia do rozrządu, wystarczy same wiatraki wyjąć? czy całą chłodnicę? Jeśli chłodnicę to opuścić ją na przewodach? Czy trzeba rozpinać układ chłodzenia?

dzięki za te linki i info. Póki co skupiam się na prawidłowym rozrządzie, potem podejmę temat zapłonu.

Pytanie jeszcze, czy luźny pasek od rozrządu może powodować jakieś problemy?
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 10 maja 2014, 00:03

pasek nie moze byc luzny bo ci przeskoczy i beda problemy

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 maja 2014, 10:27

Chłodnicy nie rozpinaj, wyciagnij ją i połóż na silnik.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 10 maja 2014, 21:27

do wymiany paska rozrządu nie trzeba ani wiatraków,ani chłodnicy wyciągać
w ABK,w ABT jak i w PM
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 maja 2014, 21:52

LUPO pisze:w ABK,w ABT jak i w PM
jak masz klimę to trzeba wiatraki.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 10 maja 2014, 22:12

Jarewa pisze:
LUPO pisze:w ABK,w ABT jak i w PM
jak masz klimę to trzeba wiatraki.
nie trzeba,robiłem w ABT z klimą
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 maja 2014, 22:13

LUPO pisze:do wymiany paska rozrządu nie trzeba ani wiatraków,ani chłodnicy wyciągać
w ABK,w ABT jak i w PM
klimy nie mam, pompy wody tez nie bede ruszał. Ale czy znaki będą widoczne, jeśli nie wyciągnę wiatraków i chłodnicy?

a propo wymiany rozrządu, czy są tam jakieś uszczelniacze które należy wymienić przy okazji? czy jeśli nic się nie poci to nie ma potrzeby?
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 10 maja 2014, 22:17

będą widoczne znaki ( procedura ustawienia na znakach jest na forum-jeden na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów,drugi na kole wałka rozrządu,trzeci na kole wałka pośredniego który to musi się zgrywać ze znakiem na kole pasowym wału głównego )
jak nic nie leci z simeringów to nie ma potrzeby wymiany,a do wymiany ich też nie trzeba ściągać chłodnicy czy wiatraków
Ostatnio zmieniony 11 maja 2014, 12:07 przez LUPO, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2014, 08:13

Panowie trochę zboczyliście z tematu więc przeniosłem je tu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 12 maja 2014, 21:23

mam jeszcze pytanie odnośnie tego okienka. Dziś ustawiłem sobie znak OT ze znakiem na obudowie ( tej za kołem ). I w okienku znak 0 nie schował się w połowie.

I teraz nie wiem, czy powinienem zrobić dwa pełne obroty żeby w okienku się zgadzało i jak ma dokładnie wyglądać te 0 w okienku. Tam jest 0 i I. ) jest do rozrządu a I do zapłonu?

Im więcej czytam tym mniej wiem;/ jeszcze jakaś kropka z tyłu koła, która ma być na krawędzi pokrywy... ale to chyba zamiast znaku OT na obudowie ( wg książki )

pozdr
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 maja 2014, 22:00

0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.

A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 13 maja 2014, 00:03

Jarewa pisze:0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.

A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
więc opisz krok po kroku jakie znaki i gdzie ustawić aby rozrząd był ok. Dziś sprawdzałem u siebie bez żadnego rozbierania, czy mam dobrze. Jeszcze się nie zabieram za wymianę. to będzie przyszły tydzień pewnie.
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 maja 2014, 21:40

Jarewa pisze:0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.

A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
Jasne i na kole są dwa znaki :->

Wiem, że na kole 0 jest do 1993 a po nim było I (od jugo007)

Chyba, że jugo007 się myli ale jakoś nie widziałem jeszcze dwóch znaków na kole zamachowym a w kilku ABK szukałem już znaków.

Poza tym jak znak I (pokazujący 6st) może odpowiadać za odnośnik ustawienia rozrządu?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 13 maja 2014, 21:46

moja 80'tka jest z 1991 a jestem pewny że mam dwa znaki na kole w skrzyni. Ale czy mam ori skrzynię to nie jestem pewny :roll: :mrgreen:
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 maja 2014, 21:52

Lenio21 pisze:
Jarewa pisze:0 i I to jest punkt zapłonu tylko 0 dotyczy punktu GMP a I punkt 6st. i to zależy od lampy jaką się ma na taki punkt się ustawia.

A odnoście tego przecięcia 0 to punkt OT nie jest tak dokładny co do dziesiętnych stopnia konta więc na kole zamachowym może różnie widać ale ma być około tego. Po drugie zaczynasz od dupy strony. Podstawowy punkt to 0 a nie OT.
więc opisz krok po kroku jakie znaki i gdzie ustawić aby rozrząd był ok. Dziś sprawdzałem u siebie bez żadnego rozbierania, czy mam dobrze. Jeszcze się nie zabieram za wymianę. to będzie przyszły tydzień pewnie.
Jest na moich zdjęciach.

Zdjęta dolna osłona paska rozrządu, nacięcie na kole pasowym ma się zgrać z kropką na kole wałka pośredniego oraz kropka po wewnętrznej stronie koła wałka rozrządu ma się pokrywać z krawędzią głowicy (nie pokrywą) po stronie alternatora.

Dla ułatwienia nacięcie na obwodzie aparatu ma być 3,5 mm na lewo od środka palca w aparacie.

To daje ok 80-90% pewności poprawnie ustawionego zapłonu. Dlatego taki mały procent ponieważ jest zbyt duży błąd paralaksy (krzywo się patrzy i pomiar niedokładny).

Robiłem tak i jak ktoś ode mnie odjechał był zadowolony. Niestety nie stać mnie na lampę z regulacją kąta ( no i teraz mam 1Z).

Zresztą poza dygresją o 3,5 mm w zapłonie o właściwym ustawieniu rozrządu stanowi książka.

[ Dodano: 2014-05-13, 21:56 ]
Lenio21 pisze:moja 80'tka jest z 1991 a jestem pewny że mam dwa znaki na kole w skrzyni. Ale czy mam ori skrzynię to nie jestem pewny :roll: :mrgreen:
był u mnie koleś z Audi 80 ABK sprzed 1993. Przelecę z czystej ciekawości mu koło zamachowe w poszukiwaniu kreski ze dwa razy i postaram się nagrać film.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga