Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] nie równo pracuje kopci

ODPOWIEDZ
muranek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2014, 21:44

[B4 1.9 1Z] nie równo pracuje kopci

Post autor: muranek » 29 kwie 2015, 19:05

Witam mam problem z moja audi. Odpala dosyć dobrze ale nie równo pracuje tak jak by któryś gar nie chodził przy czym kopci na niebiesko. Dym tez wydobywa się z korka od wlewu oleju. Silnik nie ma mocy i gdy się przegazuje wcieka się na obroty. Audi jest z 93r silnik to 1.9 TDI 1z wtrysku afn soft od Kostrza. Bardzo proszę o rady z gory dzięki pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-04-29, 19:53 ]
na przyszłość pamiętaj o tagu w temacie :!:
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, 19:52 przez muranek, łącznie zmieniany 1 raz.
diesel musi dymic

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 kwie 2015, 19:39

A rozrząd się przypadkiem nie przestawił? Coś mi tu śmierdzi dolną zębatką na wale.
A jak silnik pracuje? Twardo ? Stuka coś?

muranek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2014, 21:44

Post autor: muranek » 29 kwie 2015, 20:04

hudy pisze:A rozrząd się przypadkiem nie przestawił? Coś mi tu śmierdzi dolną zębatką na wale.
A jak silnik pracuje? Twardo ? Stuka coś?
nie właśnie jak by ciszej chodzi
diesel musi dymic

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 kwie 2015, 20:42

muranek pisze: Bardzo proszę o rady
Vag w tym modelu i przy tych objawach ,raczej nie pomoże w diagnozie ,więc ja bym zaczął od sprawdzenia wtryskiwaczy ...po tym można szukać dalej ...Choć z drugiej strony <hmm> jak nic wczesniej się nie działo i lejesz dobre paliwo ,to wtryski nie padają z dnia na dzień ,bez przyczyny ...Przed sprawdzeniem wtrysków sprawdż rozrząd czy wszystko pasuje na znakach i blokadzie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 kwie 2015, 20:57

Pierwsze co pomyślałem to rozrząd gdyż u kumpla wystąpiła kolejna typowa usterka dla tego silnika który ma gigantyczny przebieg ;) a mianowicie ta cholerna zębatka na dole. Przeskoczył rozrząd i objawy identyczne tzn odpalał w miarę ok ale pracował nierówno i kopcił na niebiesko. Ps jak by ktoś miał jakąś pokutę lub lubi sam siebie udręczać to kumpel ma na sprzedaż tą audice <ok>

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 kwie 2015, 08:54

U mnie jak przeskoczył to kąt=0 ale palić źle palił nawet bardzo, mocy wiadomo, że nie miał. O kopceniu sobie nie przypominam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2015, 22:16

Znajomy miał problem z kołem zębatym i też mu przestawił się rozrząd. Zapalał dobrze jednak silnik pracował dość twardo no i kopcił na piękny błękitny kolor. Niestety nie wiem o ile się wtedy przestawiłale jak widać różnie przestawiony daje całkowicie inne objawy.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 23 cze 2015, 16:55

MUNIOR pisze:
muranek pisze: Bardzo proszę o rady
Vag w tym modelu i przy tych objawach ,raczej nie pomoże w diagnozie ,więc ja bym zaczął od sprawdzenia wtryskiwaczy ...po tym można szukać dalej ...Choć z drugiej strony <hmm> jak nic wczesniej się nie działo i lejesz dobre paliwo ,to wtryski nie padają z dnia na dzień ,bez przyczyny ...Przed sprawdzeniem wtrysków sprawdż rozrząd czy wszystko pasuje na znakach i blokadzie
VAG zawsze pomoże:) nawet w tym modelu, drugie okienko w grupie 000
wszystko powie czy rozrząd się nie rozjechał.
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 24 cze 2015, 16:16

hudy pisze:Pierwsze co pomyślałem to rozrząd gdyż u kumpla wystąpiła kolejna typowa usterka dla tego silnika który ma gigantyczny przebieg ;) a mianowicie ta cholerna zębatka na dole.
Potwierdzam tą tezę. U mnie już drugi raz się to stało, więc ponownie zakręciłem koło na jakimś super kleju od teścia. Na razie 3 miesiące spokój. Wcześniej 2 lata tak jeździłem, aż w końcu pewnie klej puścił.
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga