Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9 TDI 1Z ] 1993rok uderzanie

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

[ B4 1.9 TDI 1Z ] 1993rok uderzanie

Post autor: _razor_ » 28 kwie 2015, 13:56

Witam. Panowie moją audice doskwiera nastepny problem ;/ Otóż coś tłucze podczas hamowania i przespieszania. Normalnie jakby coś było luźne. Byłem na szarpakach i auto ma zawieszenie idealne tzn tuleje dwa miesiące temu wymieniałem i są ok, poduszki amorów dwa tygodnie temu wymieniałem. Coś mocno tłucze z lewej strony zwłaszcza jak np na skrzyżowaniu skręcam w lewo albo w prawo czyli na skręconych kołach. Dla rozjaśnienia wygląda to tak. Jadę np. 50km/h wciskam hamulec i w tym momencie puknie, po puknięciu puszczam pedał i auto toczy się dalej, dodaje gazu i następuje znowu puknięcie. Słychać i czuć to zwłaszcza w jeździe po mieście. Co to może być? Napewno nie są to tuleje. Czyżby łączniki stabilizatora czy coś innego?

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 28 kwie 2015, 20:18

podnies go sobie kolego na lewarku zlap za kolo u gory i u dolu. poruszaj mocno i wtedy zobacz czy nie ma zadnego luzu. sprawdz tez czy zacisk hamulca jest dobrze dokrecony

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 kwie 2015, 21:55

A może koło luźne? Sprawdź też nakrętke półosi.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 29 kwie 2015, 13:30

Podniosłem dzisiaj przód dziadka. No nie ma nigdzie luzu na tulejach bo nie dawno je wymieniałem. Ogólnie to dzisiaj miałem go postawione ze skręconymi kołami w lewo i coś mnie podkusiło żeby nogą to koło tak wiecie kopnąć, spróbować je toczyć do tyłu to słychać to walenie. Jak koła skręce w drugą strone to cisza.

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 29 kwie 2015, 13:55

sprawdź wkład amortyzatora czy nie ma luzu. Sprawdzałeś tuleje wahaczy na opuszczonym aucie czy tylko na podniesionym?
Audi B4 1993 2.0E ABK
Moje Sreberko
zajrzyj do garażu:D

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 29 kwie 2015, 22:29

:arrow: luzne jarzmo hamulca, pęknięta sprężyna u podstawy, luźny magiel na grodzi lub łącznik drążków kierowniczych z maglem, wywalony przegub, rozsypane lozysko... wybieraj i eliminuj
2.8 AAH >>> 4.2 AHC

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 02 maja 2015, 22:29

Otóż problem rozwiązany. Winiła za to jedna tulejka wahacza. ( jakie to buble dzisiaj robią.. Masakra.. Miesiąc tuleja i się rozpadła. Guma wyleciała normalnie sama. Tak tuleje dokręciłem dopiero wtedy gdy samochód stał na kołach ).

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 02 maja 2015, 22:35

Co to za tuleja? Ja zmieniałem pół roku temu i do dziś nie ma żadnego luzu. A wcale nie oszczędzam zawieszenia.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 maja 2015, 19:02

Miałem pisać byś zetknął jeszcze raz na tuleje wahacza bo to na 90% ich wina. Mialem to samo. Po wymianie tulei po kilku dniach pojawiło się stukanie. Pojedyncze puknięcie podczas hamowania i pojedyncze podczas ruszania. U mnie okazało się że jedna tulejka była popuszczona. Dokręcałem je z wyczuciem a widać trzeba było skręcić na max ile się da. Dopiepszyłem je na chama i cisza. Oczywiście żadnych luzów nie stwierdziłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga