Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 PS] Dodatkowe zegary, skalowanie woltomierza.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

[B3 2.0 PS] Dodatkowe zegary, skalowanie woltomierza.

Post autor: miron72 » 27 maja 2015, 15:12

Zaniża wskazania.
Gdyby zawyżał -pal sześć, prosty temat ale zaniża. Gdzieś kiedyś czytałem chyba, że ma on możliwość kalibracji(skalowania). Czy tak jest faktycznie? Ktoś wie?
Obecnie jedyne auto jeżdżące w domu no i zanim zdejmę tunel i zacznę dłubać chciałbym wiedzieć, czy to ma sens.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 maja 2015, 15:25

A co pokazuje, że mówisz, że zaniża?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 maja 2015, 15:51

miron72 pisze:Gdzieś kiedyś czytałem chyba, że ma on możliwość kalibracji(skalowania). Czy tak jest faktycznie? Ktoś wie?
Trzeba zdjąć szybkę i jest wtedy możliwość ale jeszcze nigdy się nie spotkałem by wskaźnik wyskalowany laboratoryjnie był źle wyskalowany. Widocznie tyle masz a winowajca jest kostka stacyjnki jak i konektory spadek napięcia na lini "15"

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 maja 2015, 16:43

Nie no, akurat napięcie ładowania to banalnie sprawdzić miernikiem(kilkoma, bo i moimi dwom, brata, ojca okazjonalnie no i na prostowniku mam, który raz na ileś konserwacyjnie podpinam -ma automatykę więc nie gotuje akku) pod maską, dalej na przewodach zasilających w kabinie np. radio -uruchomiony silnik i odbiorniki do jazdy(światła, dmuchawa, radio itp.) to u mnie 14.3V, na zaciskach akumulatora 14.3V(odchyłki na setkach pomijalne). Na woltomierzu dodatkowych zegarów 13.8V więc Jarewa najwyraźniej nie mam tyle, a wskaźnik kłamie.

No i szczerze to nie jest pierwszy przypadek jaki widzę rozbieżności wskazań z faktycznymi(nie tylko V, lecz i RPM, zużycia paliwa, prędkości, odległości itp. itd.). To ich skalowanie jest laboratoryjne w...laboratorium ;-)
A w życiu to już czasem mocno zgrubne wartości.

Chciałbym, żeby to działało ok dla zasady. Przekładanie wskazówk, jeżeli to masz na myśli,i akurat w woltomierzu nie jest dramatem jednak liczyłem na coś bardziej użytecznego "od tyłu" :-(

Zegary były dokładane, lecz na fabrycznych kostkach wpięte, bo były już w aucie. Ostatecznie to go wyjmę i podepnę na krótko do akku i się okaże, czy na łączach, czy zwyczajnie wiek mu zaszkodził. Jakby tak czas był bardziej elastyczny...no ale nie chce.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 maja 2015, 18:53

Mylisz się zbadaj miernikiem linie "15" a się zdziwisz te 0,5v to nawet bardzo dobry wynik spadku nawet bym się tego nie czepiał. Trzeba z tym się pogodzić albo wymienić połowę rzeczy lub czyścić. Albo oszukać siebie przez opcje pytana.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 maja 2015, 19:13

Mylę się z czym? Że ładowanie(akumulatora) zachodzi napięciem X(mierzone pod obciążeniem na tymże akumulatorze i na wybranych odbiornikach w kabinie) sprawdzonym bezsprzecznie i zweryfikowanym po kilkakroć, a wskaźnik napięcia ładowania pokazuje X-0.5V?
Podstawowy parametr jaki mnie interesuje w związku z napięciami w aucie to jakim jest ładowany akumulator. W zadzie mam, że na lampce bagażnika mam np. 0.3V spadku. Ze spadkami, zwłaszcza w starym aucie trzeba się pogodzić ale w takim razie jeden wskaźnik to za mało :lol:
Akku ma być doładowywane właściwym napięciem, a to właśnie napięcie uważam, że winien mi pokazywać zegar w kabinie. Bez jakiś tam spadków, jeżeli pokazuje inne to dla mnie jest uszkodzony/źle "poinformowany" z winy przewodzenia po drodze/źle wyskalowany.
Inaczej na kiego mi taka popierdółka jak nie do określenia napięcia na akku?

Kolegi b4ka pokazuje w zasadzie to samo na blacie co miernikiem przy akku. Z jakimś tam błędem pomiaru a'la grubość wskazówki czy coś.

Co niby ma pokazywać ten wskaźnik? Napięcie czego?
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 maja 2015, 19:31

To nie jest wskaźnik ładowania tylko wskaźnik napięcia podłącz go bezpośrednio pod aku to będzie wskazywać prawidłowo.

Wskażnik mierzy napięcie na lini "15" nie na akumulatorze miedzy nim a akumulatorem jest z 20 styków i stacyjka i to właśnie jest problem to ma już swoje lata i ma prawo napięcie spaść. Winą nie jest że on żle mierzy winą jest to że złe napiecie do niego dochodzi. I nie mów że mierzysz na dmuchawie, światłach czy zapalniczce itd bo to insza inszość każdy ma tylko wspólny punkt tak zwana "30" i od tego w skrzynce wszystko się rozchodzi na styk "x" i na "15" to co mierzyłes odbiorniki to akurat linia "x" jakbyś werbował schematy to byś wiedział jak ta instalacja się opiera w aucie nie wszędzie będzie to co na akumulatorze.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 maja 2015, 20:36

Wskaźnik napięcia czego?

Co mam nie mówić? Jeeeeezu, mam Ci tłumaczyć jak się sprawdza prawidłowość ładowania czy jak?
Przecież to oczywiste, że napięcie bez zaciążenia normalnymi odbiornikami nie wszystko mówi -tak się nie jeździ. Więc sprawdza się bez i z obciążeniem.
A jeżeli mi wskazuje na radiu(zasilaniu) przy zaciążeniu jak do jazdy 14.3, a na akku również 14.3, gdzieś tam w kabinie przy różnych punktach(w tym na zaciskach 15ki, bo trzeba naprawdę sprytu, by ją pominąć w pomiarach hihi) również 14.3* to chyba wszystko jasne? Ładowanie jest prawidłowe, bez i z obciążeniem. Zasilanie podzespołów również. A zdaniem wskaźnika za małe. WYŁĄCZNIE jego zdaniem.

Bo skoro nie ma problemów z napięciami w aucie, rozruchem, ładowaniem, skoro radio wali pełną mocą, kontrolki świecą, klima chodzi, dmuchawa dyma jak należy, komputer pokazuje...blebleble to skoro wskaźnik pokazuje 13.8 co jest winne?

Zakładasz mylnie moim zdaniem, że one są mega precyzyjne, nic im w środku się nie psuje, nie dotyka ich czas i tak dalej. Zwłaszcza jak są z drugiej ręki -nie wiadomo jak składowane i co przeszły. Styki mogą być, ok. Niby wskazanie jest bardzo stabilne, wszystko jak należy tyle, że za mało ale...no mogą być, gdzieś tam w czeluści.


Pytanie było proste -gdzie(jak?) się skaluje, bo podobno się skaluje woltomierz z dodatkowych zegarów. Ponawiam je.

Dla mnie, powtórzę, ma on wskazywać NAPIĘCIE ŁADOWANIA na akumulatorze, bo to
kluczowa informacja dla kierowcy podczas jazdy jeżeli chodzi o napięcia. A nie, że na jakiejś żarówce z braku przekaźnika jest 13.7...

Kurde, woltomierz w kabinie, a ja będę z miernikiem latał do akku, bo zegar mi pokazuje napięcie występujące jak wychodzi jedynie na nim.... ;-)

* oczywiście błąd pomiaru jest jakiś ale nie 0.5V, tyle co faktycznie kable mogą wciągnąć czyli pomijalne wartości.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 maja 2015, 21:05

Dostałeś odpowiedź wyżej jak.

I widzę ze nie możesz mnie zrozumieć, ale ok.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 27 maja 2015, 21:41

Gdzie ta niby odpowiedź? "Trzeba zdjąć szybkę"? To jest to?
Jak sądzę zrozumieć to nie możesz Ty mnie.
Dla mnie sprawa jest dość oczywista -skoro wyłącznie wskaźnik napięcia czegoś tam(linii "15" -baaaardzo ważne dla kierowcy podczas jazdy i użyteczne) podaje napięcie zaniżone o całe 0.5V(a więc niemało) to pokazuje całe nic. Bo bez niego auto:
-działałoby jak należy
-ładowanie każdy elektryk określiłby jako całkowicie prawidłowe i nie "może być" ale w zasadzie wzorcowe.
-pokrycie w prądzie jest

Sugerując się jego wskazaniami wypadałoby zacząć szukać regulatora napięcia, czy wyciągać i regenerować altka(13.8 to w zasadzie progowe wartości ładowania)

Do do czego to G służy Twoim zdaniem?
Moim jest to wskaźnik ładowania, kluczowej informacji co do napięć w aucie. A uważam, że jeżeli coś nie gra z nim to w nim lub bezpośrednim jego przyłączu skoro POZA NIM WSZĘDZIE JEST OK.

Więc szukam możliwości jego wyskalowania.
Sądzę, że się wkurzę i wywlekę go w końcu i się okaże, że całkowita wina tkwi właśnie w nim.

W czasach wolności dysponowania czasem sporo już zweryfikowałem czujników -zwłaszcza od ciśnienia, bo mam porządne dwa zestawy ze złączkami różnymi. I się okazywało, że "laboratoryjnie" ustawiane mają w zasadzie zgrubną precyzję, zamienione miejscami pokazywały różnice w tym samym aucie nawet 20%owe.


Wciąż czekam na odpowiedź czego on ma napięcie pokazywać i jak to ma być niby przydatne dla kierowcy...
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 maja 2015, 22:02

miron72 pisze:13.8 to w zasadzie progowe wartości ładowania
13,4-14,4 to wzorcowe ładowanie.
miron72 pisze:Dla mnie sprawa jest dość oczywista -skoro wyłącznie wskaźnik napięcia czegoś tam(linii "15" -baaaardzo ważne dla kierowcy podczas jazdy i użyteczne) podaje napięcie zaniżone o całe 0.5V(a więc niemało)
To jest tylko podglądowy wskaźnik z podziałkami co 1V i producen nie przewidział dokładności co 0,1V bo na chłopski rozum to wiadomo że jak będzie 12 to dopiero trzeba się martwić.
miron72 pisze:Do do czego to G służy Twoim zdaniem?
Bajera PLUS do lansu ze coś jest czego inni nie maja te trzy zegary to tylko orientacyjny podgląd (lepsze to niz wcale)

Czepiasz sie szczegółów czego producent nie przewidział nawet byś chciał wskaźnik paliwa co do litra.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2015, 09:54

miron72, masz spadek 0,5 V na wskaźniku i to cię tak martwi, hmm moim zdaniem to normalka i już w kilku autach to widziałem u mnie zapinając vag'a też pokazuje 13,9 a normalnie mierząc miernikiem na zaciskach aku mam 14,4 V ale powiem że nie przyszło mi do głowy by szukać gdzie się podziało 0,5 V.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 maja 2015, 09:55

jak to gdzie? W kablach i przekaźnikach. Absolutnie bym się tym nie martwił.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 28 maja 2015, 11:00

To nie chodzi o martwienie Koledzy -ja wiem, że mam ładowanie ok i prądu dla podzespołów nie brakuje :-) . Ale chcę, żeby mieć sensowny podgląd w kabinie, a nie popierdółkę majtającą wskazówką. Ma być użyteczne skoro jest, chociaż chyba autko i tak na sell(dwóch łebków mam, dom do częściowego remontu, a 90ka jest rodzinna jak kopnięcie kreta).


Co ciekawe jeżeli ktoś ma wskazania ciśnienia oleju wysokie to "wskaźniki są precyzyjne", a jak nie to "dość zgrubne".... ;-)
O komputerach i zużyciu paliwa jak piszę, że kłamią to bana ryzykuję po forach, bo "co ty tam wiesz, mój pokazuje 2l/100km i sądzę, że ok, nie po to robili, żeby..." :lol:

Wskaźnika poziomu bujającego się paliwa nie ma co porównywać z woltomierzem. Podobnie jak linijki z miernikiem nastroju.
Chce to przeskalować i niech pokazuje to co podaje na akku akumulator. A nie to będzie na ostro z akku, jedynie przez przekaźnik po stacyjce na porządnych kablach i pokaże to co należy. Sądzę jednak, że się okaże iż to on jest zgnębiony. Tylko muszę mieć czas na wyjęcie i weryfikację cholera...

BTW 13.4 to już ładowanie kupa dla mnie, zwłaszcza zimą i przy krótkich dojazdach i nawet przy 13.7 zaczynam szukać przyczyny. Niby wystarczy ale to już nawet nie do końca na styk. To co piszą o "poniżej 12V" to kpina. Podobnie jak norma zużycia oleju -w niektórych autach 1 litr/1000km. Taki silnik to kopcący złom, a nie coś w normie. 12.43V to ja mam bez włączonego silnika po nocy całej -właśnie sprawdziłem na potrzeby wypowiedzi, auto od wczoraj nie ruszane.
W książkach piszą też, że dobry kierowca jest w stanie uzyskać przy r5 nawet do 200 000km przebiegu hihi więc...

"Napięcie instalacji"....nie zgłębiałem tego tematu nigdy ale mogą sobie to wsadzić, bezużyteczna bzdura. Szkoda, że raczej nie ma możliwości skalowania tego bez bebeszenia :-/
Będzie chwila wyjmę i na "otro" go wepnę, napiszę co i jak. Jeżeli pokaże 14.4 przy akku to przeproszę pro forma. Dziękuję wszystkim za pomoc i uwagi.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 maja 2015, 11:46

trochę niepotrzebnie się pienisz. To są pokaźniki a nie wskaźniki z dokładnością.
Poczytaj sobie, jak mierzy się dokładność wskaźnika i jego klasę, potem spójrz na wskaźnik który mamy zamontowane w b3./b4 i sobie odpowiedz jaką dokładność ma ten wskaźnik.
po drugie: ładowanie nie we wszystkich autach jest takie samo, b3 miały 13,7 ładowania a b4 14.4 .

Sumując. Chcesz mieć dokładnie - kup wskaźnik o odpowiedniej klasie dokładności, np. 1.6 , albo cyfrowy, również z odpowiednio małym błędem pomiarowym.

A spadki na instalacji to fakt, a nie mrzonka.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga