Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Błąd Vag 00519 - Czujnik ciśnienia w rurze

ODPOWIEDZ
rhimo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2016, 17:47

[B4 1.9 1Z 90KM] Błąd Vag 00519 - Czujnik ciśnienia w rurze

Post autor: rhimo » 11 sty 2017, 16:01

Witam
Od jakiegoś czasu zaczęła migać w moim audi (audi b4 95r. 1,9TDi 90KM) kontrolka świec żarowych. Na trasie kontrolka potrafiła się zapalać kilkakrotnie. Nie mam jednak obrotomierza żeby sprawdzić czy ma to związek z obrotami. Kiedy w końcu auto zostało podpięte pod WAG, program pokazał błąd "00519 czujnik ciśnienia w rurze dolotowej". Dodam, że samochód sprawuje się dobrze - nie muli, przyśpiesza dobrze.
Na forach błąd 519 pokazywał się razem z błędem 575, ale u mnie występuje jedynie 519. Czytałam, że ten błąd może oznaczać problem z zaworem N75. Jednak mechanik stwierdził, że taki błąd wag nie oznacza problemu z zaworem N75.
Nie wiem od czego zacząć, co może być nie tak. Czy ktoś z Was miał taki problem? Jak go rozwiązaliście?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 18:48 przez rhimo, łącznie zmieniany 1 raz.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 11 sty 2017, 16:49

Kiedy ostanio wymieniales filtr paliwa?
sprawdz czy masz czujnik wkrecny do filtra paliwa bo tam jest czujnik poziomu wody jak sie ubiera to ma migac lub jak jest uszkodzony

mialem podobnie po wpieciu vaga pokazywalo mi ze jett uszkodzony czujnik od poziomu plynu chlodniczego mimo ze byl dobry

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 sty 2017, 18:02

rhimo pisze:Od jakiegoś czasu zaczęła migać w moim audi (audi b4 95r. 1,9TDi 90KM) kontrolka świec żarowych. Na trasie kontrolka potrafiła się zapalać kilkakrotnie. Nie mam jednak obrotomierza żeby sprawdzić czy ma to związek z obrotami. Kiedy w końcu auto zostało podpięte pod WAG, program pokazał błąd "00519 czujnik ciśnienia w rurze dolotowej"
Kontrolka świec nigdy nie będzie mrugać z powodu błedu związanego z cisnieniem doładowania .Poza tym program vag nie wie,że w naszych 80 tkach nie istnieje coś takiego jak
rhimo pisze:czujnik ciśnienia w rurze dolotowej
Bo w 80tkach z nastawnikiem indukcyjnym czujnik ciśnienia to mapsensor ,który znajduje się w ECU ,a w starszych mapsensor znajduje się na prawym nadkolu .Mapsensor w rurze dolotowej jest dopiero w audi A4 od 98 roku,ale o tym wie każdy cokolwiek zorientowany w konstrukcjach tdi
rhimo pisze:Czytałam, że ten błąd może oznaczać problem z zaworem N75. Jednak mechanik stwierdził, że taki błąd wag nie oznacza problemu z zaworem N75.
Taka dobra rada ode mnie to zmień mechanika , gdyby był dobry to byś nie pisał tego tematu ,bo dobry fachman ogarnia takie banały w kilkanascie minut .Jakby się cokolwiek znał ,to zamiast snuć wydumane teorie ,wsiadłby z tobą do auta i zrobił logi podczas jazdy bloku 011 z doładownaiem . A w logach widział by co sie dzieje z doładowaniem i skąd bierze się błąd . Przyczyną w wiekszości przypadków jest własnie n75 .Czasem też peknie węzyk do mapsensora w ECU i wtedy też wywala bląd ...i też było by to widać w logach ,bo mimo że auto zbiera sie jak trzeba ,wskazania z mapsensora stoją w miejscu .Co do migajacej kontrolki swiec ,to przyczyną może być banalny problem z czujnikiem hamulca czy sprzęgła
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

rhimo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 09 lip 2016, 17:47

Post autor: rhimo » 04 lut 2017, 13:42

Po długiej przerwie postaram się wyjaśnić problem, o którym pisałam już jakiś czas temu. Co do migającej kontrolki świec żarowych - rozwiązanie problemu okazało się banalne. Okazało się, że powodem jej migania była zła żarówka świateł stopu, włożona pewnie przez poprzedniego właściciela. Założył on żarówkę 2-pinową mocniejszą od tej, która tam być powinna. Jedno światło działało mocniej jakby pedał hamulca był ciągle wciśnięty. Sprawdzając światła w lecie zwyczajnie tego nie zauważyli. Po wymianie na właściwą żarówkę problem zniknął.
Przy sprawdzaniu układu okazało się też, że (prawdopodobnie poprzedni właściciel) źle podpiął wężyki idące do egr i do kolektora. Zamienił je ze sobą. Do egr, który działa na podciśnienie, szło ciśnienie z kolektora; i odwrotnie - do kolektora szło ciśnienie (czy odwrotnie - do egr ciśnienie, a do kolektora podciśnienie).
Winą zatem nie był zawór N75.

Nie zawsze winni są mechanicy, bo niektórzy jednak znają się na rzeczy.

Dziękuję jednak za chęć pomocy i za podpowiedzi.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga