Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Bardzo duże spalanie, i problem z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Adakiahz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:24
Lokalizacja: ST

[B4 2.6 ABC] Bardzo duże spalanie, i problem z odpalaniem

Post autor: Adakiahz » 11 sty 2017, 19:27

Otóż tak jak w temacie mam problem z bardzo wysokim spalaniem, nawet w trasie, za 100zł aktualnie robie max 150km jak dobrze pójdzie. Nie wiem czym to może być spowodowane, nigdzie nie znalazłem pomocy na ten temat, bo przeważnie ktoś miał LPG i problem leżał po stronie instalacji. Ja mam gaz lecz instalacja jest wyłączona, węże dostarczające gaz sa zaślepione, także czysta benzyna.
Kolejna sprawa jest taka, nie wiem czy może się z tym wiązać, ale strasznie długo kręci aż odpali, muszę dodawać dużo gazu, a jak silnik rozgrzany chce odpalić po 20 min, to kręcenie trwa nawet od 10 do 15 sekund.
Zna ktoś może odpowiedź na te dolegliwości? zly_
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2018, 23:47 przez Adakiahz, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 80 B3 1.8 > Audi A3 1.6 > Audi 80 Cabrio 2.3 > VW Passat B5 FL 2.0 > Seat Leon 1.9 > BMW E39 3.0 > Audi 80 B4 Quattro 2.6 & Audi A4 B6 1.9

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4639
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 sty 2017, 19:48

Co do spalania to do sprawdzenia sondy lambda czy pracują.

Co do odpalania to ciśnienia paliwa oraz czujniki wału i czujnik wałka. Sprawdzić czy paliwo nie leje się z wężyka podciśnieniowego od regulatora ciśnienia paliwa.
Dobrze by było podpiąć pod vaga i zobaczyć czy wyskoczą jakieś usterki.

[ Dodano: 2017-01-11, 19:48 ]
Sondy możesz sprawdzić miernikiem bo dostęp do ich kostek jest dobry. Jedną masz na kielichu po stronie kierowcy (jedyne złącze na pojedyńczej wsuwce a drugie takie same na ścianie grodziowej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sty 2017, 19:50

maciek889 pisze:Sondy możesz sprawdzić miernikiem bo dostęp do ich kostek jest dobry.
tak, ale jak ktoś ma dobry miernik a nie g.. z lidla albo innego marketu. Ja nie znalazłem miernika(nie pisze tu o tych mocno drogich) który by dał radę u mnie sondę sprawdzić.
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 11 sty 2017, 23:34

tak, ale jak ktoś ma dobry miernik a nie g.. z lidla albo innego marketu.
Otóż to. Nie na darmo zresztą do sprawdzania sondy wymyślono listewki diodowe i inne "aeferki"(mowa o zwykłych sondach). Jakby wystarczył zwykły woltomierz to by życie było łatwiejsze. Pomiar zwykłym miernikiem może pokazać prawdę ale raczej przypadkiem. Sonda może "wisieć" na rzekomo prawidłowym wskazaniu ale nie będzie pracowała jak na sondę przystało i będziemy mieli właśnie rzekomo odfajkowany temat.
Zwykłe mierniki są zwyczajnie za powolne.

Nawet wskaźnik dedykowany AFR(mam dwa) daje dość ogólne pojęcie o pracy sondy niemniej już coś widać.

A sama jakość miernika... Przypomniał mi się kumpel -"podkręcacz sprzętu IT". Jak uwędził płytę i dwie grafiki to polazłem popatrzyć. Miernik za 12pln(chyba z biletem MPK licząc hehe) i pomiary napięć na płycie. Jak zweryfikowaliśmy to miernikiem brata(elektronik) i moim(d..a nie elektronik ale miernik mam całkiem średni) to wyszło, że pomiary tandetą ze względu na specyfikę napięć w obrębie płyty itp. były operacją Market-Garden("O jeden most za daleko").
Sonda też me swoją specyfikę...


Przy takich historiach jak z tym ABC ja zacząłbym od podstawy, a dla mnie to rozrząd. Oczywiście łatwiej VAGa podpiąć i czytać co się da(a tu bywa różnie).

Ale najpierw Adam może napiszesz od kiedy ten problem masz, czy coś się na niego złożyło, coś go poprzedziło(np. zamiana rozrządu czy czegoś innego)... Co sprawdzałeś.
Czemu gaz odpięty.
Hamulce nie trzymają -da się łatwo przetoczyć? Jak z osiągami? Żre ale czy jedzie? Czy wali z wydechu bardzo? Czy ma wypierd -to znaczy czy przegazowany dmucha spalinami mocno, czy jak kolegi ledwo buczał, bo katalizator zmienił się w szambo?
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Adakiahz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 gru 2010, 23:24
Lokalizacja: ST

Post autor: Adakiahz » 14 cze 2017, 00:18

Panowie, po problemie, winny był regulator ciśnienia paliwa, nowy z bosha załatwił sprawę. 185zł ;(
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2018, 23:44 przez Adakiahz, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 80 B3 1.8 > Audi A3 1.6 > Audi 80 Cabrio 2.3 > VW Passat B5 FL 2.0 > Seat Leon 1.9 > BMW E39 3.0 > Audi 80 B4 Quattro 2.6 & Audi A4 B6 1.9

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4639
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 cze 2017, 09:18

Adakiahz pisze:185zł ;(
Mogłeś kupić używkę z takim samym ciśnieniem. To się praktycznie nie psuje i ludzie często sprzedają za 20zł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga