Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Tarcza sprzęgła - obice Kevlarem

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

[B4 1.9 1Z] Tarcza sprzęgła - obice Kevlarem

Post autor: ieble » 08 kwie 2017, 08:17

Panowie muszę wymienić sprzęgło - uślizgi są już nie do zniesienia. Czy mam ktoś doświadczenie z obijaniem tarczy kevlarem? Dowiadywałem się i koszt tej operacji to od 150 do 200zł - z tego co mówią po takim zabiegu sprzęgło jest sporo wytrzymalsze od serii. Pytam zanim zdecyduję się na taki zabieg. Druga opcja to sprzęgło 240mm z AAT jednak tu koszt to ponad 1k.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 08 kwie 2017, 12:13

Oczywiście. Po którejś z kolei modyfikacji też sprzęgło mi się poddało. Kupiłem nowego LUKa i wysłałem do firmy Aaronex. Jeśli dostarczysz/wyślesz im tarczę tak by dotarła przed południem, to tego samego dnia będzie jeszcze gotowa. Ja wysyłałem z drugiego końca PL. Nie pamiętam już dobrze, ale tarczę miałem chyba już na drugi lub trzeci dzień. Z wysyłką zamknąłem się w 200zł z groszami. Okładziny sygnowane logiem Luka, jednak są innej barwy niżeli ori organiczne i bardziej szorstkie w dotyku. Teraz poglądowo na KPower moment przy 1800rpm mam ok 300Nm, przy 2500 ok 350Nm. Przelatałem już kilka tys. i klei bez zastrzeżeń bez względu na bieg, choć też poniżej 2000rpm nie mam sumienia cisnąć gazu w podłogę.
Chyba że Twoje auto generuje moment jak u jonadawa to wtedy sam bym zakładał 240mm by spać spokojnie.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 08 kwie 2017, 12:44

Mzet - dzięki za odpowiedź :)

Nie ukrywam, że dość mocno przyczyniłem się do uśmiercenia sprzęgła - jestem na etapie wyciągania silnika - muszę zrobić kilka innych rzeczy i wyjmując go chcę zrobić także sprzęgło. Muszę podjąć decyzję czy kupić nowy zestaw czy dać tarczę do obicia - o firmie Aaronex nie słyszałem - dzięki za info. Ile ma nm - nie wiem gdyż nie sprawdziłem a na tym sprzęgle i tak się nie sprawdzi. Raczej zdecyduję sie na obicie kevlarem - zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Praca wre :P
Obrazek
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 08 kwie 2017, 12:56

Patrząc na Twój osprzęt poniekąd logi jakie znalazłem na forum, momentu możesz mieć dużo więcej. Wydaje mi się (mogę się mylić), że sam kevlar może na długo nie starczyć, więc może idąc troszkę po kosztach może warto narazie starą tarczę obić, bo z tego co pamiętam Twoje sprzęgło jakiegoś kosmicznego przebiegu nie miało.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 08 kwie 2017, 13:04

max 10tyś - więc szału nie zrobiłem...

Zastanowię się jeszcze nad tym zestawem z AAT - 240mm może jednak warto w to wejść - bo nie uśmiech mi się za chwilę znowu motor wyrywać.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 08 kwie 2017, 13:20

Myślałem,że będziemy bogatsi o nowe doświadczenie :P Nie no na poważnie też nie lubię robić dwa razy tej samej roboty.
Przed prawym nadkolem widzę najsłabszy punkt przy tak mocnym setupie. Też póki co męczę seryjny IC, choć wiem, że w lato starcza tylko na przeciągnięcie na jednym biegu, zapięcie kolejnego i w dolocie już jest Afryka.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 13 kwie 2017, 10:47

wiem wiem pięta Achillesowa :P - jednak u mnie po dodaniu klimy z miejscem przy ori zderzaku jest kiepsko - mam drugi zderzak - lekko pęknięty i on będzie mi służył jako szablon :) - muszę coś myśleć z tym płucem.

Zobaczę jak będzie wyglądał kpl po wymontowaniu bo sądząc po uślizgach - tarczy nie ma.

[ Dodano: 2017-04-13, 10:47 ]
Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 14 maja 2017, 19:32

ieble pisze:Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm
No własnie.U mnie po 3 latach uslizgów wiekszych i mniejszych, zamach tylko wypolerowany, a okładziny tarczy niczego sobie.Nie spalone ani nawet nadmiernie zuzyte .

Problemem w tym sprzegle przy takiej konfiguracji na silniku (pompa, wtryski itp.) jest nie to,ze slizga tarcza z powodu zbyt małej powierzchni jak na takie Nm. Najsłabszy punkt to za słaba konstrukcja tej tarczy.

Robiłem teraz przekładke silnika. Gdyby nie to, ze sprzegło zmieniałem 4000 km temu i było mi szkoda go wywalac, to pakowałbym 240mm.
Wg mnie, kevlar na oryginalna tarcze nie ma sensu, bo co z tego ze nie bedzie sie to slizgac, jak upieprzy sprezyny lub i rowniez połamie stelaz tarczy.

Ja teraz celowo nawet nie zabielałem (nie matowiłem) zamachu, bo wole zeby sie uslizgneła tarcza jak sie zdarzy czasami konkretnie zabutowac, jak ma połamac ta tarcze.

[ Dodano: 2017-05-14, 19:32 ]
PS.

Napewno ktos sie orientuje z tym sprzegłem 240 mm , czy to podchodzi tak po prostu P & P, czyli kwestia zmiany zamachu z A6 C4 2.5 TDI plus wiadomo tarcza i docisk, czy trzeba cos rzezbic ? ...
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 maja 2017, 20:40

meksykanineg pisze:Napewno ktos sie orientuje z tym sprzegłem 240 mm , czy to podchodzi tak po prostu P & P, czyli kwestia zmiany zamachu z A6 C4 2.5 TDI plus wiadomo tarcza i docisk, czy trzeba cos rzezbic ? ...
Te gotowe zestawy są do założenia P&P , żadnej rzeźby nie trzeba.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 15 maja 2017, 11:33

jednak ja zdecydowałem się obić tarczę kevlarem w Makland materiałem JK102- nie miałem wolnego 1000zł na zestaw 240mm - jednak u mnie krzywy okazał się być docisk - widać po tarczy że środek nie był brany. Wysłałem docisk z tarczą i dziś mam dostać paczuszkę. Zobaczymy jak to będzie. Trzeba próbować i szukać - wiem że można kupić zestaw 240 jednak mnie na to w tym momencie po prostu nie było stać - gdybym miał wolną kasę pewnie kupił bym 240mm. Pozdr.

[ Dodano: 2017-05-15, 11:33 ]
Właśnie dostałem paczkę.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 15 maja 2017, 14:56

Na jakis czas napewno bedzie. Wiadomo ze non stop z gazem w podłodze sie nie jezdzi.
Moje swieze sprzegło po przekładce silnika juz sie dobrze ułozyło, nawet w tej chwili odziwo nie slizga.
Kwestia czasu pewnie ale na dzien dzisiejszy jest ok.

Czakam na ponowne połamanie tarczy...
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 07 cze 2018, 09:09

Minął rok i żadnych poślizgów a łatwo ze mną auto nie ma - jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić ten zabieg. Pozdr.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 07 cze 2018, 21:40

Bardzo cenna informacja.
Ja również polecam. Przelatane rok i 9m-cy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 cze 2018, 22:54

W avancie tez mam kevlar z Makland'u , póki co daje rade , ale tylko soft 130/300 jest od Muniora , ale wtryski jeszcze ori.
Może 216-tki wlecą w wakację - czas pokaże jeszcze.

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 24 lis 2018, 17:19

ieble pisze:Minął rok i żadnych poślizgów a łatwo ze mną auto nie ma - jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić ten zabieg. Pozdr.
Ponad półtora roku na ori sprzęgle luk 228 mm.
Do niedawna na gt1549s.
Teraz gt1849v.
Żadnych uślizgów również nie mam . Bez kewlaru .
Nadal czekam na nie uślizgi a raczej na połamanie tarczy.
Jestem pewien że to tylko kwestia czasu

Pora organizować 240mm ...
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga