Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 90 b3 1.6 sb] ogromne zuzycie oleju

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

[audi 90 b3 1.6 sb] ogromne zuzycie oleju

Post autor: PAWLO2525 » 03 gru 2007, 22:00

witam panowie co to moze byc ..rano super pali nie dymi jedynie przy gwaltownym przyspieszaniu ale to chyba norma ..wyciekow praktycznie niema minimalne pod klawiatura ale nie tak wielki zeby auto potrafilo spalic uwaga 0.9l oleju silnikowego musialem dolac po przejechaniu okolo 370km ...na 1000km wychodzi niecale 3l :-) ????????????? : -
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2007, 22:24

W książce o Golfie II Diesel czyli tyczy sie to i nas jest napisane że "za normalne należy uważać że silnik zóżywa 0,5l oleju na 1000km". No ale u ciebie jest trochę ponad normę.

U mnie też silniczek bierze nie mało bo jakiś 1l może 1,5l przy ostrej jeździe. Turbo mam minimalny luz poprzeczny, zero luzu wzdłużnego, silnik też nie kopci, jak otworze korek wlewu oleju to jest delikatnie przyciągany, co ponoć świadczy o tym że nie ma przedmuchów. Za to ciekło mi spod miski nieźle (już to zrobiłem) a po za tym mam cały czas obrzyganą skrzynie czarnym olejem, znaczy silnikowy. Podejrzewam zimering na wale ale to już sporo roboty żeby go wymienić.

Ciśnienie oleju tez mam ok więc się nie martwie, tylko trochę szkoda tego oleju bo jeżdże teraz na półsyntetyku :-?
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 03 gru 2007, 23:06

dzieki za info od niedawna smigam audica wiec niewiem jak to wyglada ale skoro tak pisza widocznie ten typ tak juz ma :-)..trzeba sie bedie narazie zaopatrzyc w wieksza ilosc oleju z beczki bo taniej i jezdzic ....dzieki
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2007, 23:24

3l na 1000km no raczej tak ten typ nie ma. Ale że trochę oleju weźmie, szczególnie jak mu się ciśnie to rzecz normalna. Dlatego trochę nie zawsze chce mi się wierzyć że jego stary diesel nie bierze ani kropli od wymiany do wymiany jeśli nawet fabryka przewidziała że będzie brać olej :-P

Tu jest podobny temat tyle że chyba dotyczy silników benzynowych:

viewtopic.php?t=6771&postdays=0&postord ... i&start=15

Jak będziesz kiedyś w kanale to zobacz czy nie masz skrzyni brudnej od oleju, bo ja właśnie cała mam uwaloną od niego, wiec wiem przynajmniej co dzieje sie z tą częścią oleju :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 03 gru 2007, 23:46

mam uwalona ale raczej u mnie spowodowane jest to wyciekiem z pod klawitury cieknie po glowicy na blok a pozniej na kolnierz skrzyni ale to nie to bo zostawial by jakas plamke choc oleju na podlodze w garazu czy cus ..Troszke mnie to doluje bo powiem bez sciemy ojciec mialtoyote camry 2.0td od nowosci z :-) z tzw.pewexu jakiegos mielismy ja od 88 r ja zasadlem za sterami w 98 r przebieg 113tys.km docieralem ja do 2003r chamsko ja traktowalem caly czas ogien i zmiany biegow dosc czesto przy 4700obr.min dla diesla to ponoc nie zdrowe ale ten silniczek to lubil dobilem do prawie 300000km i normalne bylo ze wlewajac _olej niezagladalem na miarke do nastepnej wymiany tam co 5tys.km..ale kazde autko ma swoje wady i zalety :-) ...Wiec mysle lac olej jezdzic az padnie kiedys..Pozniej moze znowu jakis swapik swita mi glupi pomysl wpakowania do niej silniczka 2.0td z audi100cc 5cyl mam taki motorek na oku
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 gru 2007, 23:51

Ja tu narzekam że lać muszę litra ale widze że niepotrzebnie inni leją więcej :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 04 gru 2007, 00:17

dzieki za link obstawiam u mnie uszczelniacze zaworowe ...trza to bedzie komus dac zrobic bo mi sie juz niechce robilem to 2 razy sam ale po ostatniej takiej zabawie z gumkami do 3.0 v6 24v bez zadnych spec. sciagaczy do sprezyn zaworowych stwierdzam ze to niema sensu ..Podomo jest metoda ze wymieniaja to bez sciagania glowicy ...
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 gru 2007, 00:21

Ja żałuje że jak wymieniałem uszczelke pod głowicą to nie wymieniłem tych uszczelniaczy razem z prowadnicami. Koszty nie aż takie tragiczne a byłoby to zrobione.

Tylko tak się zastanawiam bo starszy mówił że nie wygląda na to że ma przedmuchy bo przyciąga ten korek a nie dmucha jak przy innych zdezelowanych autach więc teraz już sam nie wiem. Nie chce tego ruszać jeśli uszczelniacze są dobre, bo mogę tylko sobie kłopotów narobić.

[ Dodano: 2007-12-04, 00:22 ]
Aha, a co do tej metody bez ściągania głowicy to też o niej słyszałem. Usawiasz tloki w takiej pozycji aby podpierały zawory i jakoś w ten sposób jest to wymieniane.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 04 gru 2007, 00:35

Zapytam znjomych czy ktos ma ten przyzad i wymieni te gumki bez sciagania glowicy w jakiejs madrej cenie ...zaryzykuje jesli sie poprawi to mam gdzies glowice do 1.6 i zawioze do wymiany prowadnic itd. i juz jak bede mial gotowa to wtedy zamienie je bo podejrzewam ze demontujac teraz ta byly by tylko koszty i kilku dniowy postoj pewnie popekana miedzy zaworami itd .a tak jesli same ggumki nic nie pomoga to tylko dojezdzic silnik i skombinowac uzywany w przyzwojitym stanie ..
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 gru 2007, 00:38

Pisz o efektach. Przed wymianą gumek sprawdź czy dmucha w korek bo chciałbym to wiedzieć. Masz podobne objawy jak ja, to znaczy zero dymienia a oleju nie ma :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 04 gru 2007, 00:43

to znaczy niewiem jak taki test sie robi na zapalonym silniku czy jak wytlumacz ...to jutro ci powiem jak to wyglada
pawlo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 gru 2007, 00:48

Odrazu mówie że nie wiem na ile to jest wiarygodne. No ale jak to mówił mi starszy:

Na odpalonym silniku, najlepiej nagrzanym, odkręcamy korek wlewu oleju. Delikatnie przykładamy do tego otworu. Przy braku przedmuchów korek powinien być delikatnie przyciągany. Jak będę przedmuchy to nie będzie tego przyciągania tylko będzie korek odpychany, będzie czuć przedmuch idący z silnika.

Chce to wiedzieć, bo jeśli u ciebie też korek będzie delikatnie przyciągany a po wymianie uszczelniaczy nie będzie brał ci tyle oleju to znaczy że i ja będę musiał zastanowić się nad ich wymianą.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 04 gru 2007, 01:23

Labiel, u mnie dmucha jak głupie. Oleju silnik nie spala, jeżeli już to przez turbosprężarkę wywala, ale przy takim stylu jazdy to raczej normalne. Może być takie jajco, że przy przebiegu mojego Audi szlag trafił pierścienie kompresyjne, ale olejowe jeszcze żyją. W każdym razie też mnie zdziwił ten objaw, bo samochód pali mało, jeździ OK, kopci na czarno, a dmucha jak głupi. Ostatnio uszczelniłem wszystkie wycieki z silnika, to wreszcie się dowiem ile ubywa przez silnik lub turbo, bo niestety wycieki miałem spore.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 gru 2007, 01:45

Ja ostatnio wymieniłem uszczelkę pod miską bo tam też nieźle mi leciało i zaizolowałem dokładnie przewody idące do chłodnicy oleju bo pociły mi się olejem, została jeszcze uszczelka pod klawiaturą no i nie wiem w jakim stanie jest ten oring na wale. Po wymianie uszczelki pod miską powinno mu się trochę poprawić. Jeszcze 500km i zobaczymy ile łyknął na 1000 tym razem :-P
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 04 gru 2007, 09:18

ok popatrze jak to wyglada u mnie ..kolego plastman co masz do 90 szukam lampy lewej zesp. b3 ..tylnich naroznych od avanta najlepiej orginal ..pozatym pozdrawiam kolege po fachu handlujacego czesciami i w dodatku smigajecego podobnym audi z tym samym silnikiem ...niezle
pawlo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga