Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

[B4 1,9 TDI]Co ile tys. km wymiana oleju?

Post autor: Viper » 04 gru 2007, 19:01

Witam.
Mam pytanko. Co ile tys. kilometrów powinno się wymieniać olej w tym silniku? Jedni mówią, że co 8tys. a inni mówią, że co 10tys. Jak to jest faktycznie?

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 04 gru 2007, 19:47

olejek co 10 tyś wymieniaj. jezeli masz ochote czesciej nic zlego sie nie stanie a dla silnika to zawsze lepiej
Były:
Audi 80 (89) b3 2,0 3A , Audi 80 (93) 2,0 ABK

Są:
A3 1,8T (AGU), BMW E46 323
MOJE TOCZE FELE :)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 04 gru 2007, 20:37

a to zależy na jakim olej kolega jeździ jak półsyntetyk to powinno się wymieniać w przedziale od 8 do 10 tyś. ale wszystko zależy od ciebie, ja osobiście 8 tyś i wymiana olej i wszystkie filtry.

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 04 gru 2007, 20:47

Jeżdżę na półsyntetyku i przejechałem ponad 8 tys. km i tak sobie pomyślałem, żeby może olejek sobie wymienić przed zimą. I chyba tak zrobię. Świeżutki olej i filtry na zimę nie zaszkodzą.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 gru 2007, 08:28

Też smigam na półsyntetyku i wyminniam jak koledzy średnio co 8 tyś km czyli raz na półtora miesiąca :mrgreen: Kiedyś dla przykładu z zapomnienia przejechałem na półsytetyku 20tyś :-P (auto i tak na wykończeniu było) to olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 05 gru 2007, 19:50

Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 gru 2007, 20:58

Solskier pisze:olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:
to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest ok

namor12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:54

Post autor: namor12345 » 12 gru 2007, 17:02

Jak czytam wasze propozycje co ile należy wymieniać olej to zastanawiam się czy nie macie jakiś udziałów w rafineriach i napędzacie koniunkturę. Według mojej wiedzy w motorach 1,9TDI olej należy wymieniać co 15tyś lub raz do roku jeśli przejeżdżamy mniej. Wiadomo że częstsza wymiana nie zaszkodzi ale w autach w tym wieku to lepiej poszukać coś innego do wymiany-pewnie coś się znajdzie. Jakość oleju bardzo się poprawiła od czasu produkcji naszych aut, więc nie ma potrzeby częstszej wymiany. W nowych autach olej zmienia się jeszcze rzadziej i myślę że jest to duża zasługa jakości nowych olejów. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 12 gru 2007, 17:12

hudy pisze:
Solskier pisze:olej nie chciał wylecieć z miski po odkreceniu korka :lol:
to jestem ciekaw na czym ty jeździsz ze tak sie stało :mrgreen: kumpel przejechał ponad 20 tys golfem i olej oprócz tego ze był rzadszy to nic sie nie działo...ja wymieniam co 10 tys no moze co 11 i wszytko jest ok
Pewnie to było masło z Warlubia... nie powinno z półsyntetykiem nic dziac dziwnego typu zgęstnienie ...no chyba ,że nic nie wyleciało bo juz go nie było w silniku -ale to inna historia
U siebie profilaktycznie zmieniał półsyntetyk tak jak dla ekspoloatacji dla mineralnego czyli co 10 tys. Podejrzewam ,ze 15 tys to nic złego by sie nie działo.
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 gru 2007, 17:25

nowy olej jest gesty jak sie go wlewa do silnika a po jakimś czasie jego gęstość spada.ja jak wymieniam olej to jest duża rónica w gęstości i lepkosci niz jak go wlewałem do silnika.wiec to ze nie chciał wylecieć jest dla mnie naprawde dziwne...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 gru 2007, 17:31

Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa :-D Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu :-P

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 12 gru 2007, 21:54

Solskier pisze:Może spowodowane było to czestym jesgo przegrzewaniem, auto było pomodzone i straszliwie sie grzało (Seria 75PS po madach ponad 120PS) czasem przy pałowaniu aż wode wywalało przez zbiornik. Do dziś jestem w szoku że uszczelka pod głowicą to wytrzymała, moze dla tego ze była metalowa :-D Dodam olej był z nieco dolnej póki Orlenu :-P

a moze dodany byl jakis ulepszacz do oleju i galaretka w silniku sie zrobila?
juz czytalem niedawno o tym, jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow,
tylko ze taka dolna, polka podrobka podrobek, w chinskiej lepiance klejona :)

[ Dodano: 2007-12-12, 21:58 ]
Viper pisze:Dzięki za info. W sobotę wymieniam olej i filtry.
A na jaki mozna wiedziec?
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 12 gru 2007, 23:09

jakies ulepszacze cos w rodzaju tych ceramizerow .......hmmm a kolega moze testował ceramizer bo ja osoobiscie tak i jestem w szoku co sie stało z autkiem mechanik powiedzial ze umiera a ono orzyło heheh :) a olej syntetyk to nas raczej nie dotyczy powinno sie wymieniac co 20 tys. półsyntetyk co 15 tys. a mineralke co 10 tys. polecam olej Castrol Magnatec 10W40 pozdrawiam

Viper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 10 cze 2007, 12:10
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Viper » 13 gru 2007, 16:14

A na jaki mozna wiedziec?
Ja polecam MaxLife Diesel Oil 10W-40 (półsyntetyczny) - 5L
Taki sobie zapodalem do swojego + filterek Knechta[/quote]

Ja zalałem dokładnie taki sam olej i filterek też knechta.

adidoom

Post autor: adidoom » 13 gru 2007, 16:44

Koledzy ja zrobilem na Mobilku półsyntetycznym juz ponad 20tys i nic sie dzieje silnik mam 1,9TD fakt że olej jest brudny ale w Dieslach to chyba normalne.
Zdaje sobie sprawe z tego ze olej mam juz do wymiany :) ale jak olej to trzeba by i filtry bo takto nie ma sensu a z finansami ostatnio slabo stoje wiec jeszcze troche sie wstrzymam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga