Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Quattro, przy pełnym skręcie "ciągnie"

ODPOWIEDZ
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[B4 2.6 ABC] Quattro, przy pełnym skręcie "ciągnie"

Post autor: Kociemb » 22 lis 2017, 23:09

Witam!

Przy pełnym skręcie, podczas manewrowania/zawracania strasznie "ciągnie" mi opony, tak jakby przeskakiwały po ziemi...

Zaczęło się od tego że poleciały wszystkie 4 tulejki w wahaczach z przodu(prawdopodobnie poprzedni właściciel poskręcał wszystko na podnośniku, bo było robione całe przednie zawieszenie). Wahacze wymienione na nowe Lemfordera, bo nowe tulejki nie pasowały do tamtego chińskiego badziewia. Reszta zawieszenia raczej bez luzów.

Tego zjawiska ciągnięcia opony po zakupie na 99% nie było, zaczęło się chyba jak tulejki całkiem się poobrywały. Po wymianie wahaczy to samo, nie martwiłem się tym bo sądziłem że to kwestia geometrii ale po zrobieniu zbieżności dalej to samo.

Co może być tego powodem ? Może geometrię spartolili ? W ogóle na tym wydruku bardzo mało parametrów jest, tylko zbieżność i kąt pochylenia koła...

Przeszło mi przez myśl że może zamieniłem wahacz lewy z prawym, ale wtedy pewnie mieli by problem z ustwieniem geometrii, więc to chyba wykluczone...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lis 2017, 08:20

Kociemb, a pokaż ten wydruk, możę ktoś coś zobaczy. Ja kiedyś podobnie miałem, co prawda nie w q ale w oście ale powodem były źle ustawione kąty
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 23 lis 2017, 23:48

Okk wieczorem zrobię fotkę bo zaraz do roboty lecę, na pewno w tylnym lewym kole jest rąbnięty kąt o ponad stopień ale to muszę śrubę zmienić bo nie mogli odkręcić. Jednak tył chyba nie ma tutaj nic do rzeczy ?

[ Dodano: 2017-11-23, 23:48 ]
Wydruk z geometrii:
https://images81.fotosik.pl/915/e85df6cdf9073d7e.jpg

Generalnie tak czy inaczej muszę jechać ponownie na geometrię po wymianie śrub regulacyjnych z tyłu, i wybiorę chyba inny zakład z geometrią 3d....

Z zawieszeniem z przodu powinno być wszystko w porządku bo o ile wierzyć gościowi od którego kupilem samochód to cały przód był piaskowany, założone nowe silentblocki Lemfordera, nowe amorki sachsa itd... Tylko nie wiedzieć czemu, skoro kupował markowe części to pożałował na wahacze. Widać że jakaś chińszczyzna bo założyłem teraz z Lemfordera i są wykonane z 2 razy grubszej blachy, no i te stare wyginały się jakby były z papieru przy próbie wyprasowania tulejek.

W każdym razie sprawdzałem breszką i reszta zdaje się być okej, z małą dozą niepewności bo przy sprawdzaniu wszystko pływało przez kompletnie rozwalone tulejki na wahaczach....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lis 2017, 08:17

Kociemb, no w sumie nie najgorzej, jeśli chodzi o przód ale tył to lipa.
Chodź u siebie mam 0°15' na obu przednich kołach, mówię o kątach. Chyba że przy q jest ciut inaczej - tego nie wiem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 24 lis 2017, 13:46

Tył to wiem że lipa, ale tak było już od zakupu auta bo z tyłu nic nie robiłem. W przyszłym tygodniu wymienię śruby do regulacji z tyłu i śmignę jeszcze raz na geometrię... W każdym razie ten tył chyba nie wpływa na ciągnięcie opon przy skręcie ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lis 2017, 13:56

Kociemb pisze:W każdym razie ten tył chyba nie wpływa na ciągnięcie opon przy skręcie ?
raczej nie
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 lis 2017, 19:48

W Quattro podstawa to ustawienie tylnej osi. Przede wszystkim zbiezność na 0 lub na +0,2 jeśli auto ma się prowadzić nieco agresywniej i latać bokami. Kąty według uznania ale jak na ulicę to na -0,5 starczy. Wyeliminowanie luzów to podstawa i wtedy dopiero możesz ustawiać przód.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga