Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] [Avant] Głośność we wnętrzu - głównie silnik

ODPOWIEDZ
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

[B4 2.0 ABK] [Avant] Głośność we wnętrzu - głównie silnik

Post autor: h/k » 03 sty 2018, 23:10

Witam

Już od jakiegoś czasu posiadam swoje autko tj. od lutego 2017 roku. Z wieloma rzeczami poradziłem sobie dzięki temu forum, w wielu pomagała rodzina, do niektórych doszedłem też i sam. M.in. w miarę dobrze względem tego co było udało mi się ogarnąć kwestię komfortu podróży poprzez wymianę poduszek silnika oraz staranną ich regulację.

Ale - pozostał taki szkopułek. Nie jest on szczególnie dokuczliwy, aczkolwiek mam wrażenie, że 80 B4 stać na jeszcze lepszy komfort. Otóż, nadal jest słyszalne buczenie silnika. Po mieście w miarę OK, aczkolwiek w okolicach 2-3 tys. rpm już wyraźnie słychać, a na trasie jak mam 110 na blacie i ok. 2,5 tys. rpm i hamując silnikiem na zjeździe wtedy najmocniej słychać. Są przy tym takie leciutkie drżenia kierownicy czy innych elementów wnętrza (ale bardzo lekkie).

Co sprawdziłem:
1. Poduszka przednia, czyli odbój - nie dotyka szyny, tutaj planuję w celu usunięcia szpar dopchnąć szynę do dołu poduchy i od góry wkleić w lukę kawałek węża chłodniczego albo inną gumę. W ogóle to bardzo jestem zaskoczony po wymianie przedniego odboju, gdyż jest nieco ciszej, a skrzynia pracuje dużo lepiej, a od góry na tym starym gumowym grzybku starte było tylko może max. 0,5 cm gumy? Teraz jest minimalny luz od góry i dołu.
2. Poduszki skrzyni - niby OK, przynajmniej od lewej strony poruszana łomem skrzynia nie wydaje żadnych odgłosów. Lecz czytałem, że drgania na 2,5 tys. to sprawka jaśków skrzyni. Może skapciała guma wcale nie być wybita kiepsko przy tym tłumiąc drgania?

Najlepsze jest to, że jakby po rozgrzaniu hałas silnika jest najmocniejszy. Nie mam pojęcia dlaczego. Wiem, że olej rzednieje, a sam silnik ma swój przebieg, ale moim zdaniem i tak dość kulturalnie pracuje jak na taką wiekową konstrukcję. Zapłon jest dobrze ustawiony. W porównaniu z Audi w Golfie motor dosłownie nieco już rzęził (ale i oczywiście był w środku głośniejszy - no ale to stary kompakt).

Poza tym komfort autka pierwsza klasa, prawie w ogóle nie czuć przebiegu 380 tys. Pięknie działa wspomaganie, a biegi też super. A poza silnikiem w autku niemal nic nie słychać. Zawieszenie któryś poprzednik robił i jest bardzo wygodne.

Czy ktoś rozwiązywał podobne zagadnienie? A może ktoś, kto ma ogarnięte B4 ABK w Avancie jest w stanie pod tym kątem coś powiedzieć - jak z hałasem, szczególnie silnika wewnątrz? Proszę o jakieś podpowiedzi. :-) A może zwyczajnie od auta za dużo wymagam? W końcu jakby nie patrzeć B4 a 8L to różnica rzędu 10 lat, a rzeczona A3 jest w dosłownie bardzo dobrym stanie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 04 sty 2018, 08:18

Jak jesteś pewien, że to silnik to zostaje tylko sprawdzić czy jest wygłuszenie maski i ewentualnie coś dokleić wygłuszającego na grodzi. Chyba, że to jednak skrzynia hałasuje (może warto zmienić olej na jakiś porządny). Jeszcze warto ocenić układ wydechowy.
Mi z kolei najbardziej dokuczają uszczelki w drzwiach, będzie cieplej to może z tym powalczę.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 sty 2018, 11:54

Wygłuszenia właśnie nie mam. :-( Ogólnie maskę chcę wymienić, bo jest mocno zardzewiała pod grillem. A ta wygłuszka tak dużo daje? Bo u mnie wygląda to tak, że od ok. 40 km/h silnik robi się wyraźniej słyszalny tzn. właśnie to dudnienie. Katalizator niestety jest wytłuczony do cna...
Tak jak napisałem - nie jest to buczenie nie do zniesienia, ale po przejażdżce tą A3 czuję w 80tce spory niedosyt i takie wrażenie "to jeszcze nie to".

A jakie są objawy skapciałych poduszek pod skrzynią?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 04 sty 2018, 12:56

Wygłuszenie maski jest odczuwalną zmianą. Ja u siebie nie słyszę silnika do 3tys (mam v6, więc kultura też trochę lepsza), słyszę za to brak katalizatorów (niestety musiały wylecieć) w zakresie od 2 do 3tys bo rezonują puszki. Powyżej 120km/h słyszę już tylko szum powietrza, chyba że znowu przekraczam 4tys obr to wtedy już słychać silnik.
Jak masz wytłuczone poduszki skrzyni to bardziej czujesz luzy w napędzie (zmiana biegu czy dodawanie i odpuszczanie gazu) - głuche uderzenia albo większe wibracje, ale raczej nie jakiś większy hałas (chyba, że to właśnie wibracje przenoszą się na budę i też rezonują, ale po byś czuł pod tyłkiem).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sty 2018, 16:07

h/k, a kolektor wydechowy sprawdzałeś? bardzo często pękają, mam gdzieś w garażu więc w wolnej chwili mogę Ci fotkę cyknąć?
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 sty 2018, 17:15

Dzięki za porady! Wiecie co, na razie mam chyba jakiś trop i to w ogóle z innej strony. Dostałem dostałem dziś telefon od gazowników, bo u nich teraz auto jest. Gość mi powiedział, że sonda padła. Wpinał się bezpośrednio w przewód sygnałowy i stwerdził, że caly czas podaje 0,4V i tyle. Na pytanie, czy od tego może auto dudnić to odpowiedział, że jak najbardziej. Według niego autko przełącza się w tryb awaryjny i dlatego po przegazowaniu lekko spada z obrotów i potem wraca do prawidłowych - takie jest jego zdanie.
Zamówiłem już sondę - co prawda używana, ale 20 zł zaryzykowałem i skoro legal przez Allegro to w razie czego zwrócę.

Spalanie npPb było na poziomie 11,5l przy oszczędnej jeździe.
A jaka jest Wasza opinia na ten temat?

Pozdrawiam

Ps. Kolektor z zewnątrz wydaje się OK.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4646
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2018, 20:44

h/k pisze:Zamówiłem już sondę - co prawda używana, ale 20 zł zaryzykowałem i skoro legal przez Allegro to w razie czego zwrócę.
Używane sonda nie warta pieprzenia z wysyłką i wkładaniem do ABK. A jak to jeszcze oryginał z lat produkcji audi 80 to od razu możesz wywalić do kosza.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 gru 2019, 10:46

maciek889 pisze: Zamówiłem już sondę - co prawda używana, ale 20 zł zaryzykowałem i skoro legal przez Allegro to w razie czego zwrócę.
Używane sonda nie warta pieprzenia z wysyłką i wkładaniem do ABK. A jak to jeszcze oryginał z lat produkcji audi 80 to od razu możesz wywalić do kosza.
Nieprawda, bo działa. Sonda ładnie oscyluje mi na VAGu, auto jeździ stabilniej, a dziś na ponownym strojeniu instalacji potwierdzono sprawność sondy. Spec dodał też, że jest to lepsze niż kupno jakiegoś taniego zamiennika, ale też podkreślił, że z używanymi sondami różnie bywa.

A co do starej sondy to przy demontażu nie wyglądało, gdyby była kiedykolwiek wymieniana. A auto ma na liczniku ponad 381 tys. km.

Co do hałasu z tematu to założyłem dziś wygłuszenie maski z B4 1.9 TD i jest nieco lepiej, lecz po porządniejszym rozgrzaniu na trasie czasem w niektórych momentach pobucza trochę. Próbowałem nagrać, ale kamera telefonu tego już nie rejestruje... To jest taki dźwięk nieco usportowionego wydechu. Nasłuchując to mam wrażenie, że dźwięk dobiega od tyłu auta. Czyli wygląda to na wykończony tłumik końcowy. Tym bardziej, że swego czasu coś z wydechu pobrzękiwało.

Ktoś cos może polecić z tłumików? Czy raczej szukać używanego oryginału?

[ Dodano: 2018-01-19, 07:12 ]
Witsm
Jednak zawieszenie skrzyni nie daje mi spokoju. Prawdopodobnie jutro autko będzie na podnośniku i mam możliwość obejrzeć, czy wszystko gra na podwoziu, także i wydech.
Ile jest poduszek skrzyni? 2 sztuki dla ośki i 3 w quattro?
Tutaj:
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80/1993/ ... 399/399020
Jest schemat, ale nie mam pojecia jakim cudem według niego łapa nr 10 ma być mocowana do skrzyni. Czy w ogóle sobie tym glowę zawracać w moim aucie? Nie mam quattro.

Dodam też, że coś w dole auta czasem tak tąpnie jak wrzucam jedynke, a jak na postoju się bawię jedynką i piątką to też zdarza się taki dźwięk.

Dziękuję z góry
Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-02-13, 12:17 ]
W minionym tygodniu zdecydowałem się na wymianę poduszek skrzyni. Zdecydowałem się na oryginalne mimo wieku. Już w ręku wydawały się miękkie, jakby z jakimś silikonem.
Montaż - ok. 40 minut. Żadnego wydechu nie trzeba demontować. Jedynie odrobina gimnastyki poduszką prawą i kluczem przytrzymanie śruby.
A ta poducha:

Obrazek

...tłumaczy wszystko. Jest około dwa razy twardsza od kupionego oryginału. Lewa z kolei miała tego "plusa" wytartego (chyba to jest oryginał) i też taka stwardniała.
Po wymianie w końcu słyszę jak brzmi mój wydech. ;-) wcześniej to było buuuuu i co najlepsze czasami głośniej czasami ciszej - a stare poduchy nie są zerwane.
Jak masz wytłuczone poduszki skrzyni to bardziej czujesz luzy w napędzie (zmiana biegu czy dodawanie i odpuszczanie gazu) - głuche uderzenia albo większe wibracje, ale raczej nie jakiś większy hałas (chyba, że to właśnie wibracje przenoszą się na budę i też rezonują, ale po byś czuł pod tyłkiem).
Pod tyłkiem nie czułem, ale za to przy głośniejszych chwilach trochę czuć było po podłodze. Obecnie - prawie nic. W dodatku na biegu jałowym można się czasem zastanawiać czy silnik pracuje. Tak ładnie tłumi drgania i dźwięki. Myślę, że po wymianie tulei wózka byłoby już w ogóle elegancko, ale nie są wybite i to co jest w zupełności mi wystarcza. Auto nie ma czego się powstydzić, komfortem dorównał wspomnianej A3.
Pozostaje tylko wspomnieć, że bardzo trudno było gościom znaleźć tę prawą poduszkę, więc w razie W na przyszłość pozostaje mi raczej już tylko ASO...
Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi!

[ Dodano: 2019-12-18, 10:46 ]
Problem ostatecznie rozwiązałem poprzez wymianę wszystkich poduszek na używane oryginały w dobrym stanie - czyli silnikowe także. Teraz jest bardzo wygodnie, nawet mimo wycieku płynu z hydropodstaw zmiany w pracy nie zauważyłem. Polecam.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga