Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.

Wszystko co związane z LPG
XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

[B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.

Post autor: XSZYMONXx » 04 lis 2018, 22:36

Hej,
Na lpg moje audi trzeba kręcić do ponad 3k przed zmianą biegu inaczej się dławi, brakuje mu mocy. Ogólnie się zdarza że czasem się zadławi w trakcie jazdy. Jeśli się rozgrzeje juz mocno to jest trochę lepiej. W sensie objawy rzadziej występują.
Czy ten silnik lubi wysokie obroty?
Może to być tylko kwestia filtra i regulacji? Instalacja 1 generacji.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 04 lis 2018, 23:16

Regulacji... Skręć dawkę gazu najpierw na reduktorze o 1/4 obrotu i obserwuj, możesz też o 1/4 skręcić na wężu, ale pamiętaj co gdzie i o ile odkręciłeś/zakręciłeś, sprawdzaj. Jak nie będzie żadnych zmian to kombinujemy dalej.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4653
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 lis 2018, 10:51

Ven0n, Jakby miał za dużo okręcone dawki to by też napisał że pali kosmiczne ilości paliwa. Prędzej jest skręcone za ubogo dla "oszczędności" paliwa kosztem przyspieszonego zużycia silnika (ubogie mieszanki mają wyższą temperaturę spalania, mogą dostać świece i zawory czy nawet w bardziej delikatnych silnikach wypalić dziurę w tłokach.
Zatkane filtr by się objawiały spadkiem mocy ze wzrostem obrotów. Tutaj albo regulacja albo już parownik wyjechany albo mikser źle dobrany albo jakaś inna usterka mechaniczna.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 06 lis 2018, 20:08

115 km trasa samochód spalił 17l chyba to dość sporo przynajmniej na moje oko

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 06 lis 2018, 20:18

No i napisał kwadr kwadr kwadr
Są dwie opcje w kwestii LPG:
1. Za bogata mieszanka, za dużo lpg za mało tlenu = Brak mocy, deptanie gazu prawie do dechy, dopiero wtedy na wyższych obrotach reduktor zaczyna "niewyrabiać" i jakoś ta mieszanka się zbliża do normalnej.
2. Za uboga mieszanka, za dużo tlenu a mało LPG = Oczywiście też brak mocy, więc znowu deptanie do dechy i wysokie spalanie wywołane właśnie deptaniem do dechy, a na wyższych obrotach jakoś się to wlecze, ta opcja jest mniej prawdopodobna, ale też możliwa.

A niech kolega napisze nam jak działa silnik na benzynie?

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 06 lis 2018, 20:22

Na benzynie bez zarzutu.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 06 lis 2018, 20:36

Od kiedy takie numery z LPG się dzieją ? Po regulacji ? Ktoś coś kopał przy silniku ?
Świece były kiedyś wymieniane ? Z wydechu czuć nadmiar lpg i na wolnych obrotach i po przygazowaniu ? Obroty trzyma równo na obu paliwach ? Strzela z wydechu ?

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 07 lis 2018, 06:27

Ogólnie przy silniku było dużo robione. Nowe upg, świece itp cały zestaw się z tym wiążący czyli filtry i płyny. No i na pb samochód chodzi pięknie tu nie ma zarzutów bo też odpowiedzialny człowiek to robił. na LPG było tak że nie miał mocy jechać no to co regulacja. No to jak wyregulowal to ok jeździ tylko że właśnie pojawił się taki problem jak opisałem, a wkurza mnie ze wszyscy gazownicny jedynie pokreca, pogazuja i "powinno być ok" Z racji tego całego remontu nie chce też tego samochodu cisnąć tylko jeżdżę delikatnie. Dodam jeszcze że samochód zachowuje się trochę lepiej bez obciążenia z obciążeniem jest większy problem. Widzę się w sobotę dopiero z gazownikiem postaram się mu wytłumaczyć żeby sprawdził wszystko. Nie strzela obroty równo. Z tym nadmiarem nie potrafię powiedzieć.

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 07 lis 2018, 12:39

Podłącz woltomierz (może być zwykły najtańszy multimetr) do sondy lambda - plus miernika do sondy, minus do masy samochodu.
Twoja sonda daje maksymalne napięcie 1 Volt.
0,5 V - mieszanka paliwo-powietrze idealna
poniżej 0,5V - mieszanka uboga
powyżej 0,5 - mieszanka bogata

ustaw instalację gazową tak aby w możliwie całym zakresie obrotów silnika mieszanka była optymalna czyli zbliżona do 0,5.

P.S. skoro zainwestowałeś w auto to może warto zainwestować w nowy sterownik do instalacji LPG? np STAG 50 ~ 176zł komplet, STAG 100 ~ 205zł, znacząco poprawisz komfort jazdy, zmniejszysz spalanie oraz zużycie silnika spowodowane np. ubogą mieszanką.
Taki sterownik ustala ilość gazu w zależności od składu mieszanki na bieżąco a nie od stałęj nastawy wykonanej przez gazownika.
Ponadto komputer od gazu może pomóc rozwiązać przyszłe problemy z zasilaniem w paliwo ponieważ podłączając się kompem pod centralkę lpg widać na bieżąco parametry pracy silnika tj. np. sygnał z potencjometru przepustnicy, skład mieszanki.

Zmiana sterownika jest bardzo prosta.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lis 2018, 15:37

WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

XSZYMONXx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 lip 2018, 21:56

Post autor: XSZYMONXx » 07 lis 2018, 19:23

Dobra z tym że jest to instalacja pierwszej generacji gdzie się kręci śrubami. Da się takie modyfikacje zrobić. O czym jeszcze mogę pogadać z gazownikiem żeby na 100% mieć pewność że sprawdzi wszystko.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 07 lis 2018, 19:30

Pierwsza śruba to jest na wężu, który wchodzi do miksera przy samej przepustnicy, możesz nim pokręcić, na początek zakręć o 1/4 obrotu. Druga powinna być na reduktorze. Tylko pamiętaj/zapisuj co gdzie pokręciłeś, jak będzie jakaś różnica to przy odrobinie szczęścia sam sobie wyregulujesz dość poprawnie.

Jaki masz reduktor?

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 07 lis 2018, 21:25

PieterB pisze:WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki ;-)
Zapewiam Cię, że to jest takie proste i co najważniejsze działa. Nie ma znaczenia czy użyjesz miernika za 10 czy za 1000zł chociaż z praktyki podpowiem że te wskazówkowe są praktyczniejsze w tym przypadku.

Na portalach aukcyjnych możesz nawet kupić sobie linijkę diodową do wskazań napięcia sondy, żeby sobie wbudować w deskę rozdzielczą auta

szukaj: " wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR tester " cena 22pln

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2018, 15:48

WDR pisze:Zapewiam Cię, że to jest takie proste
mnie tym nie przekonasz ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 09 lis 2018, 16:10

PieterB pisze:
WDR pisze:Zapewiam Cię, że to jest takie proste
mnie tym nie przekonasz ;-)
Nawet nie próbuje :-)

Dla tych, którzy chcą się trochę dokształcić: Youtube "pomiar sondy lambda miernikiem"

https://www.youtube.com/results?search_ ... miernikiem+

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga