Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z rannym pierwszym odpaleniem samochodu

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

[B4 2.6 ABC] Problem z rannym pierwszym odpaleniem samochodu

Post autor: Blakuś » 05 gru 2018, 17:01

Witam!!! Ostatnio kupiłem Avanta 2,6 ABC na samej benzynie. Na miejscu autko chodziło bez żadnych problemów. Na drugi dzień chciałem pojechać do pracy wsiadam przekręcam kluczyk i odpalam i auto od razu zgasło,ponawiam próbe i tak samo się stało. Dopiero za trzecim razem odpaliłem razem z gazem i odpaliło, ale jak puściłem pedał to zgasło. Następna próba odpalenia z pedałem i chwile z 10sek przytrzymałem go na obrotach na granicy 1800obr to już chodził normalnie na jałowych tzn ok. 900obr/min.
Nie mam pomysłu co mogło się stać, zadzwoniłem do poprzedniego właściciela i był zdziwiony był bo auto sprzedawał pewne i dał by sobie rękę uciąć że wszystko chodziło na zicher (widać że od pasjonata marki B4). Wszystko wymieniane było na bieżąco jak mówił i co widniało w zeszycie napraw co prowadził.

Przez ostatnie 2-3 lata ( przebieg zrobiony ok.18tys) było zrobione:
świece zaponowe bosch
kable zapłonowe sentech
regulator ciśnienia paliwa
uszczelniony cały kolektor ssący (uszczelki do głowicy, pod kolektor oraz ta uszczelka dekla bloku silnika)
sonda lambda lewa bosch
naprawa wiązki elektrycznej czujników temperatury
uszczelniacze zaworowe oraz uszczelki pod deklami

Nadmieniam że silnik kiedyś był przez niego wymieniany od automata wsadzony

Druga sprawa odnośnie obrotów. Podczas jazdy po wciśnięciu gazu nieraz spadają do jałowych a nieraz utrzymują się przez 3sek na ok 1100obr i dopiero spadają, a dzisiaj mi sie zdarzyło że trzymały się i falowały 1200-1400obr/min. Ponowne zgaszenie auta i zapalenie pomogło.

Wczoraj odpalałem i bez żadnych problemów odpalił bez zająknięcia a dzisiaj odpaliłem i sytuacja się powtórzyła w przypadku opisanym przeze mnie na początku.


Podpinałem go wczoraj do kompa programem Polski Vag 4,9 i łącząc sie z grupą SILNIK ( z grupą ABS I AIRBAG zero błędów) wyszły takie błędy które sie mnożyły w oczach i się nie chciały skasować :

502 nieznany kod błędu ---> sygnał zwarty do plusa
257 ABS zawór dolotowy przedni lewy- N101 nie autoryzowane--- >błąd sporadyczny
257 ABS zawór dolotowy przedni lewy-N101 ---> sygnał zwarty do plusa
62977 nieznany kod błędu ---> sygnał zwarty do plusa

i one się cały czas powtarzały w kółko i po ponownym kasowaniu powracały


Proszę o jakieś rady!!! bezradny_ bezradny_ bezradny_
Obecne autko Audi 80
Nowy nabytek 2.6 ABC 95rok Avant CZARNA
2.0 ABK 95rok Avant LZ6P

Nie ma lipy :) <ok> <ok> <ok>

Było Audi 80 1.9 Tdi 94rok na Pierburgu --> Poszło w ręce ojca

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 gru 2018, 18:05

257 Zawór dolotowy ABS lewy przód - N101


reszta:
https://audi80.pl/abc-nie-zapala-ko ... t70185.htm

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 05 gru 2018, 19:09

Krzysiek 84 świece,kable było wymieniane i wszystko inne było posprawdzane przez poprzednika i chodziło bez problemu. Zostało co szukać sterownika ??? Ja trochę nie w temacie ABC i pierwszy raz z autami takie cyrki mi się dzieją bezradny_ bezradny_ bezradny_
Obecne autko Audi 80
Nowy nabytek 2.6 ABC 95rok Avant CZARNA
2.0 ABK 95rok Avant LZ6P

Nie ma lipy :) <ok> <ok> <ok>

Było Audi 80 1.9 Tdi 94rok na Pierburgu --> Poszło w ręce ojca

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 gru 2018, 19:16

Blakuś pisze:Dopiero za trzecim razem odpaliłem razem z gazem i odpaliło, ale jak puściłem pedał to zgasło
Zobacz czy nie leje się paliwo weżykiem podciśnieniowym od regulatora ciśnienia benzyna. Wtedy przez noc może ci nawalić benzyny do kolektora ssącego i przez to ciężko odpala.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 05 gru 2018, 19:25

maciek889 napewno to sprawdzę i zobaczę co i jak. Niby kiedyś był wymieniany ale może może.....
Obecne autko Audi 80
Nowy nabytek 2.6 ABC 95rok Avant CZARNA
2.0 ABK 95rok Avant LZ6P

Nie ma lipy :) <ok> <ok> <ok>

Było Audi 80 1.9 Tdi 94rok na Pierburgu --> Poszło w ręce ojca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga