Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: szpilek » 02 sty 2019, 09:25

Cześć!
Mam pytanie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach przy ok 800 obr/min.
U mnie wynosi ok. 0st.
Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzony kąt wyprzedzenia przy trybie testowym to 15stopni czyli książkowo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2019, 10:11

NG się blokuje zapłon 15 st przed gmp

Na jałowym bez blokowania to tak różnie 10 do 18st potrafi być.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 02 sty 2019, 10:35

właśnie na zablokowanym mam 15 czyli ok a normalnie mam 0 stopni a nawet i przechodzi poza zero czyli zapłon po TDC na obrotach jak pisałem koło 800.
Zastanawiam się czy to źle czy dobrze.

[ Dodano: 2019-01-02, 10:35 ]
pytanie zadaje w szerszym kontekście tego że szukam przyczyny trochę słabego moim zdaniem silnika chociaż nie wiem czy to nie są moje subiektywne odczucia, musiałbym zhamować.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 sty 2019, 10:38

Jedź na hamownię, będzie wiadomo wszystko, możesz też przed tym jechać na stację diagnostyczną, niech Ci zbadają skład spalin, też trochę powie o stanie układu wtryskowego.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2019, 12:26

Odlaczales czujnik stukowy?

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 02 sty 2019, 15:10

tak odłączałem, bez zmian. Fajnie by było jakby ktoś u siebie sprawdził ten kąt na wolnych może po prostu tak ma być a ja szukam problemu tam gdzie go nie ma:D

[ Dodano: 2019-01-02, 15:10 ]
znalazłem pod tym linkiem jakieś mapy zapłonu http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF
z których wynika że Jarewa masz rację ok 10 - 20 stopni na jałowym. W takim razie chyba muszę szukać przyczyny. Byłoby świetnie jakby jeszcze mógł ktoś potwierdzić

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 sty 2019, 15:46

SSP nie ma co potwierdzać, ma być tak jak napisane.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 02 sty 2019, 15:55

w takim razie ktos ma jakis pomysł skąd taki opóźniony kąt u mnie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2019, 16:29

Tryb awaryjny silnika, błyskałeś błędy?

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 02 sty 2019, 16:44

jasne mam jeden błąd 2342- Sonda lambda jest on spowodowany tym że sygnał z sondy lambda idzie mi do mojego sterownika EFI a od kompa jest odcięty. Niestety zanim załozyłem efi nie sprawdzałem kąta wyprzedzenia więc nie mam porównania, ale jeśli chodzi o moc to po załozeniu efi raczej brak zmian

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2019, 17:11

Nie tedy droga, pozbądź się tego błędu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4639
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sty 2019, 18:05

Jak masz uszkodzony stukowiec to bez większej różnicy czy będzie podpięty czy nie bo tak czy tak będzie łapać błąd i będzie jechał na bezpieczniejszej mapie.

Masz w tym efi podłączone wyjście analogowe dla przepływmierza?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 03 sty 2019, 11:15

Komputer nie wyświetla mi błędu stukowca, tak mam emulowaną mapę analogową dla przepływomierza. Co do sondy lambda wątpię że ona ma wpływ na kat wyprzedzenia zapłony bo jej sygnał nie idzie do sterownika zapłonu. Moim zdaniem na podstawie napięcia sondy lambda sterownik wtrysku wypracowuje sygnał na zawór różnicowy w mechanicznym wtrysku wtyczka dwupinowa ale mogę się mylić:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2019, 11:22

Sterownik zapłonu komunikuje się że sterownikiem Pb błąd w serowniku Pb powoduje też blokadę sterownika zapłonu. Cofa do bezpiecznej granicy bo nie zna dawkowania paliwa.

A po drugie w NG czasem jeden blad kryje drugi. Co w kodach błyskowych nie zobaczysz dopóki nie zaczniesz eliminować.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 03 sty 2019, 11:29

Ma to sens, krycie błędów to cenna informacja bo nie spotkałem się z takim zdaniem a czytałem sporo o błędach dzięki wielkie! W takim razie faktycznie w weekend postaram się usuwać błędy dopóki będę miał 4-4-4-4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga