Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Przekaźnik pompy paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Bartazel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2018, 10:35
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KV

[B3 2.2 KV] Przekaźnik pompy paliwa

Post autor: Bartazel » 18 lut 2019, 16:33

Witam, posiadam Audi 90 2.2 KV i posiadam problem, iż równo przy 5000 obrotów odcina mi paliwo. Wszystko inne działa cacy, odkryłem iż odpowiada za to przekaźnik pompy paliwa, co sprawdziłem spinając kablem dwa największe wtyki, w rezultacie czego nie było odcinki w ogóle, ale pompa paliwa chodziła non stop co raczej nie wchodzi w grę.

Posiadam aktualnie zamiennik, który jest teoretycznie pasujący do samochodu, ale jak widać z opisanego przeze mnie problemu jednak nie do końca. Przekaźnik z silnika 2.3 NG teoretycznie pasuje, praktycznie nie działa w ogóle, nawet pompa się nie załącza przed zakręceniem silnika.

Teraz pytanie, czy ktoś się orientuje jaki przekaźnik by pasował oraz działał należycie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 lut 2019, 00:25

Bartazel, _powitania

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lut 2019, 11:57

Chyba powinien być taki: 443 907 385 F
https://nemigaparts.com/cat_spares/etka ... 71/120200/

Ten przekaźnik różnic sie od tego od NG bo ma wbudowaną elektronikę która sprawdza obroty silnika. NG to prosty przekaźnik, którym steruje ECU.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Bartazel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2018, 10:35
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KV

Post autor: Bartazel » 20 lut 2019, 00:01

Dzięki Krzysiek za podesłanie linka do tematu, już coś napisałem o sobie, może też założę temat o samochodzie. ;)

Co do przekaźnika, posiadam Topran 103 420, który no właśnie według numerów OEM jest pasującym zamiennikiem.

Może kiedyś spróbuję wymienić na przekaźnik innej marki, ale 5000 obrotów na razie mi wystarcza, więc nie mam parcia. Jeżeli ktoś ma zamontowany zamiennik w tym silniku i nie ma tego problemu niech da znać jaki model, będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 lut 2019, 08:57

żal Ci kilkunastu złotych na przekaźnik ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lut 2019, 11:02

Bartazel pisze:Topran
Pewnie zrobili taki sam dla silników 4 i 5 cylindrowych, bo pasuje to do wyliczeń jaki obroty będzie widział sterownik z 4 cylindrów jeśli będzie dostawał 5 zamiast 4 impulsów na obrót aparatu zapłonowego.
Rozbierałeś go może? W środku może jest jakaś regulacja.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Bartazel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2018, 10:35
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KV

Post autor: Bartazel » 20 lut 2019, 18:05

Leo, widzę że nie rozumiesz problemu. Z chęcią kupiłbym przekaźnik pozbawiony owego mankamentu, pytanie tylko który by to był. Jeżeli znasz z własnego doświadczenia przekaźnik pasujący do tego silnika pozbawiony tego problemu, proszę podziel się tą wiedzą.

Maciek, myślałem nad pogrzebaniem w nim, ale nie wiem czy chcę ryzykować pozbawienie siebie jedynego sprawnego egzemplarza jaki mam na stanie. Bez tego musiałbym spinać za każdym razem jak chcę gdzieś jechać piny kablem, co byłoby trochę uciążliwe. :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga