Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Sam dodaje sobie gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

[B4 2.0 ABK] Sam dodaje sobie gazu

Post autor: mateo1992 » 26 lut 2019, 08:32

Witam,
Mam problem ze swoim ABK, silnik sam dodaje sobie często obroty, często na ciepłym-rozgrzanym silniku.
Wszystkie możliwe dziury w dolocie są pozatykane, dodam że auto także na zimnym potrafi trzymać 2000 obr. i nie zejść z nich przez pare minut.
Sytuacja jest drażniąca, tym bardziej że na progach zwalniających też lubi sobie dodać gazu.

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 26 lut 2019, 14:15

Być może winna przepływka. U mnie było podobnie. Odpiąłem regulator biegu jałowego i obroty się ustabilizowały i narazie tak jeżdzę, dopoki nie upoluje sprawnego przepływomierza. Innych błędów Vag mi nie wywala.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 26 lut 2019, 15:12

To tak można zgadywać i zgadywać. Podstawa to diagnostyka. Inaczej szkoda na to czasu.
Dodatkowo odczyty przepływomierza czy czujnika przepustnicy musisz zrobić manualnie, na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, by sprawdzić stan ścieżek ww. czujników.
Odczyty sondy też zrób manualne, nie licz że jak nie ma błędu to na pewno dobrze działa.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lut 2019, 18:42

h/k pisze:To tak można zgadywać i zgadywać. Podstawa to diagnostyka. Inaczej szkoda na to czasu.
zgadza się

A ja dodam że to wcale nie musi być przepływka ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 26 lut 2019, 21:34

Powiem Wam tak:
Przepływka była kiedyś uszkodzona bo było jeżdżone niegdyś na podciśnieniowym gazie i klapka była pogięta ale jest już wyprostowana.
Diagnostyke bym zrobił, najlepiej najtańszym sposobem laptopa mam, kabel na obd 2 też (używany docelowo do inpa bmw), ale to audi to jeszcze jakaś inna generacja i nie ma tam raczej obd 2.
Jest jakaś przelotka w rozsądnej cenie żeby podpiąć się komputerem pod to audi?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lut 2019, 22:01

mateo1992 pisze:Jest jakaś przelotka w rozsądnej cenie żeby podpiąć się komputerem pod to audi?
Interfejs

Adapter z gniazda OBD2 na wtyk OBD1

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 03 kwie 2019, 12:39

Dzięki Krzysiek, zamówiłem tą przelotke.
Mam jeszcze pytanie odnośnie oprogramowania, macie jakieś sprawdzone oprogramowanie które działa i łączy się z tym audi? bo w przypadku Polskiego Vaga zawsze mam problem i nigdy mi się to nie udaje.

Awatar użytkownika
Kostek9626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Kostek9626 » 03 kwie 2019, 17:38

A VCDS?? U mnie do zetora na boschu tylko to podchodzi...
I wszystko jasne

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 03 kwie 2019, 19:37

Vag-Com 311 ja używam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 kwie 2019, 00:39

Vag 3.11 połączy się bezproblemowo.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 08 kwie 2019, 21:50

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 039 906 024 A  
   Component: DIGIFANT 1.75       1583
No fault code found.

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 4A0 907 379 A  
   Component: Bremsen-Elektronik     
   Coding: 0265100056  
   Shop #: BB 33837
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8A0 820 043 D  
   Component: Klima-Vollautomat   D51
   Coding: 00040
   Shop #: WSC 06319
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

End   -------------------------------------------------------


[ Dodano: 2019-04-08, 20:29 ]

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 8C - Audi 80/S2 B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
 
Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 4A0 907 379 A  
   Component: Bremsen-Elektronik     
   Coding: 0265100056  
   Shop #: BB 33837
Nie ma błędów :)   .

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8A0 820 043 D  
   Component: Klima-Vollautomat   D51
   Coding: 00040
   Shop #: WSC 06319
Nie ma błędów :)   .

Skipping Address 15-Airbags

End   -------------------------------------------------------


[ Dodano: 2019-04-08, 21:50 ]
Również po wejściu w zakładke "silnik" i po kliknięciu w przycisk "kody błędów" wyświetla się komunikat "nie ma błędów".

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 08 kwie 2019, 22:41

Błędy to tylko błędy. Jak komputer źle interpretuje odczyty z jakiegokolwiek czujnika to i tak będzie fiksować. Musisz robić odczyty wszystkich grup bloków pomiarowych tzw. log) - nie wiesz jak wrzucać logi to poszukaj w moim temacie o dziurze w obrotach (mimo że tę kwestię na razie po zostawiłem w spokoju) tam dwóch uprzejmych Panów mi wyczerpująco wyjaśnili, jak też na samym włączonym zapłonie (zgaszony silnik) sprawdzić odczyty z TPSa przy delikatnie rosnącym naciskaniu gazu, tak samo ręką sprawdź przepływomierz.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 09 kwie 2019, 09:41

Mam prośbę, mógłbyś podesłać link do tematu? Bo gdy chce wejść na Twoje posty wyświetla się błąd:

Kod: Zaznacz cały

Not Found
The requested URL /search.htm/authors/h/k,0 was not found on this server.
To forum jest rozsypane jak audi 80 po użytkowaniu 15 lat w Polsce :D

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 09 kwie 2019, 10:19

Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 kwie 2019, 10:39

mateo1992, pierwsze słyszę
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga