Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Jaki to przekaźnik?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] Jaki to przekaźnik?

Post autor: antares2000 » 07 mar 2019, 16:36

Witam
Czy mogłby mi ktoś pomóc w zidentyfikowaniu numeru ori lub typu przekażnika z poniższego schematu?
Potrzebuję go kupić bo go nie mam i drugi stopień prędkości wentylatorów chłodnicy nie startuje.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2019, 16:44

204, 214

Ale w 1z on nie występował... 1Z ma mocne wentylatory i przekażniki 70A wiec są pod kierownicą 202 i 213 jak się nie mylę z numerami no i obok bezpiecznik duży 70A..

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 mar 2019, 18:46

Jarewa pisze:204, 214

Ale w 1z on nie występował... 1Z ma mocne wentylatory i przekażniki 70A wiec są pod kierownicą 202 i 213 jak się nie mylę z numerami no i obok bezpiecznik duży 70A..
To który przekaźnik załącza u mnie drugi stopień prędkości wentylatorów? Pytam bo z moich obserwacji wynika, że załącza się tylko jeden stopień. Podejrzewam, że to pierwszy (low speed) bo przekaźnik nr11 mam (214 numer na nim).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2019, 19:07

Zobacz pod kierownicą,

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 mar 2019, 20:37

Jarewa pisze:Zobacz pod kierownicą,
od popatrzenia nie będę wiedział, który z przekaźników załącza "high speed" co najwyżej dowiem się czy są takie ja napisałeś przekaźniki.
Mi chodzi o informacje, który przekaźnik odpowiada za 2-gą prędkość skoro to nie przekaźnik nr2 ze schematu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 mar 2019, 20:40

Chyba w książkach sam naprawiam były schematy pod TDI. Jak się dokopie to zobaczę przyjemniej jakie kable do niego dochodzą. Sprawdzałeś czy też nie startują jak zewrzesz piny na czujniku?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 07 mar 2019, 21:44

maciek889 pisze:Sprawdzałeś czy też nie startują jak zewrzesz piny na czujniku?
dobry pomysł... BIG THNX
jutro sprawdze i odpisze

[ Dodano: 2019-03-07, 21:44 ]
Jarewa pisze:Ale w 1z on nie występował..
poniżej wklejam schemat zasilania wentylatorów dla silnika 1Z
To co jest ten przekaźnik czy go nie ma? mysli_





Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 mar 2019, 23:24

No wygląda że od pierwszego biegu jest w J26 w gnieździe 11.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2019, 23:36

No jest J135 jest pod kierownicą czy tak ciężko tam zajrzeć ?? i sprawdzić 202 lub 213?? nie bój się od razu go poznasz jest 2x wielkości normalnego ..


Maćku o drugim biegu mowa ;-)

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 08 mar 2019, 01:14

maciek889 pisze:No wygląda że od pierwszego biegu jest w J26 w gnieździe 11.
a przekaźnik J135 od drugiego w gnieździe 18 ;-) przynajmniej tak wynika ze schematu.

Jutro (a w zasadzie dzisiaj już :-P ) obczaję to dam znać jak to u mnie jest.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 mar 2019, 12:16

antares2000 pisze:a przekaźnik J135 od drugiego w gnieździe 18
Ale nie w skrzynce bezpieczników bo jakby był w skrzynce to był narysowany na górze tam gdzie jest J26.

A sory cały czas myślałem, że nie działa ci pierwszy bieg.

A jak sprawdziłeś, że II nie działa jak nawet nie zwierałeś styków czujnika? Bo na postoju to musiałbyś zasłonić chłodnicę albo odłączyć pierwszy bieg aby temperatura wzrosła do momentu aż II bieg będzie potrzebny. Albo podczas jazdy wjeżdżać pod jakąś stromą górę z przyczepą i gazem w podłodze.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 08 mar 2019, 15:42

maciek889 pisze:A jak sprawdziłeś, że II nie działa jak nawet nie zwierałeś styków czujnika?
Maciek, sprawdziłem to w taki sposób, że przegoniłem auto po obwodnicy (ok 15km) na 3000 obr aby silnik dobrze się rozgrzał. Wskaźnik temp. pokazywał ok 93-95. Potem zajechałem na parking pod blokiem i nie wyłączając silnika czekałem (ok 20 min). Temperatura rosła powoli aż w pewnym momencie poprzez korek na zbiorniczku uzupełniającym wywaliło mi wrzątek. Wtedy wskaźnik pokazywał blisko 100 stC. Trochę się przestraszyłem i natychmiast uruchomiłem obieg nagrzewnicy oraz nawiew aby schłodzić układ. Wtedy usłyszałem jak wentylatory mi się włączyły. Wg mnie wystartował 1-szy stopień. Pochodziły z minutę może dwie i się wyłączyły. Niestety nie zdążyłem wykonać pomiarów napięć i dlatego to tylko moje przypuszczenie, że pierwszy bieg się załączył.
Inną rzeczą jest, że zbyt póżno się załączyły bo woda się zagotowała. Na razie mam wodę w układzie bo kilka dni temu wymieniałem chłodnicę i wolałem nie ryzykować wlewając płyn. Być może chłodnica jest dołem nie do końca drożna akurat na wysokości gdzie znajduje się przekaźnik termiczny i dlatego on tak póżno reaguje. Inna opcja jest też taka że termostat nie działa jak trzeba i zbyt wolno się otwiera. Czujnik temp. znajdujący się na króćcu przy bloku silnika podaje sygnał na wskaźnik i ten pokazuje ok a chłodnica nie ma jeszcze pełnego przepływu i dołem jest chłodniejsza co opóźnia zadziałanie przekaźnika termicznego.

Będę jeszcze tą sprawę badał.
Jedno co wiem to, że przekaźnik termiczny jest dobry do sam go wzorcowałem na mikrokąpielowym kalibratorze temperatury :-D Akurat mam taką możliwość w pracy - zawodowo m.in zajmuje się wzorcowaniem i kalibracją czujników ciśnienia i temperatury :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 mar 2019, 15:52

antares2000 pisze:Temperatura rosła powoli aż w pewnym momencie poprzez korek na zbiorniczku uzupełniającym wywaliło mi wrzątek.
Miałeś odkręcony korek? Ten układ będzie wywalać zawsze płyn przy odkręconym lub nieszczelnym korku.

Jak już u ciebie wygląda bardziej jakby pierwszy bieg się nie załączał na czas. Ale jak masz dół chłodnicy nienagrzany to jeszcze czujnik nie załączy wentylatorów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 08 mar 2019, 16:57

maciek889 pisze:Miałeś odkręcony korek?
Korek miałem zakręcony ale w nim jest zawór który się otwiera właśnie w takich wypadkach. Zagotowanie sięwody spowodowało wzrost ciśnienia w układzie i otwarcie się zaworka w korku :)

[ Dodano: 2019-03-08, 16:47 ]
maciek889 pisze:Sprawdzałeś czy też nie startują jak zewrzesz piny na czujniku?
Właśnie wróciłem od auta. Przeprowadziłem próby zwierania styków we wtyczce. Oba biegi 1-szy i 2-gi działają. Wykonałem przy okazji pomiar poboru prądów i tak:

- na I-szym stopniu (1-szy bieg) pobór prądu 16,45 A
- na II-gim stopniu (2-gi bieg) pobór prądu 36,05 A

Wniosek z tego, że przekaźniki dla obu stopni są w porządku.

[ Dodano: 2019-03-08, 16:50 ]
maciek889 pisze:Jak już u ciebie wygląda bardziej jakby pierwszy bieg się nie załączał na czas
Na mój słuch to wtedy załączył się pierwszy bieg. Drugi jak się włączy to taaaak huczy i daje po uszach, że trudno było by nie odróżnić po hałasie, który to bieg.
Zdecydowanie wtedy nie huczały wentylatory tak jak dzisiaj podczas próby 2-go biegu.

[ Dodano: 2019-03-08, 16:57 ]
Acha i jeszcze jedno, układ połączeń z powyższego schematu u mnie się zgadza włącznie z kolorami we wtyczce przełącznika termicznego.
Pod kierownicę nie zaglądałem jak sugerował wcześniej jeden kolega bo za dużo odkręcania i demontowania półki jest jak dla mnie. Może jak będzie cieplej i będę miał więcej czasu to tam zaglądnę :)

Na razie spróbuję wypłukać chłodnicę oraz (przy okazji) nagrzewnicę oraz wymienię termostat. Zobaczę czy coś się poprawi. Ale to dopiero za dwa tygodnie bo mój mechanik nie ma wcześniejszych terminów. Do tego czasu zamierzam obserwować zachowanie się wentylatorów oraz temperatury cieczy chłodzącej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2019, 17:54

Bo ja odpowiedziałem na twoje pytanie z pierwszego postu "gdzie jaki jest przekaźnik"

Twoje problemy to albo termostat albo upg innej opcji nie ma.
antares2000 pisze:Być może chłodnica jest dołem nie do końca drożna akurat na wysokości gdzie znajduje się przekaźnik termiczny i dlatego on tak póżno reaguje.
Nie ma takiej mozliwosci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga