Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 20V NM] Nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

[B3 2.0 20V NM] Nie odpala

Post autor: m_az » 22 mar 2019, 14:31

Rano w garażu odpalił i po około 5s zgasł. Iskra jest paliwo jest podawane bo świece mokre. Zdarzało mu się tak w przeszłości ale po około 20 min odpalał a teraz już drugi dzień próbuję i nic. Co może być przyczyną nieodpalania?
m_az

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 mar 2019, 14:35

sprawdź rozrząd czy się znaki pokrywają.

[ Dodano: 2019-03-22, 14:35 ]
ps. skąd jesteś?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 22 mar 2019, 16:27

Znaki na rozrządzie pokrywają się. Przy rozruchu rozrusznik ma lekko tak jakby zawory się zawiesiły czy jest to możliwe?
m_az

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 mar 2019, 18:06

No może być tak że zbyt wysokie ciśnienie oleju rozeprze mocno hydropopychacze i wtedy chwilę po odpaleniu ginie kompresja. Jak postoi trochę to może olej zejść i znów odpali na chwilę.

W 5 cylindrówkach jest łatwy dostęp do zaworu regulującego ciśnienie bo jest na zewnątrz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 mar 2019, 18:08

Jest możliwe. Kompresja potwierdzi. Wtedy wałek ściągaj i też sprawdzic szczelność

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 23 mar 2019, 22:18

Odpalił
Podłączyłem dwa akumulatory i kręcenie bez przerwy po około minuty czułem że rozrusznik ma co rac ciężej i wtedy zaczęły "odpalać cylindry". Nie wpadłem na to sam, tak mi poradził mechanik przy zamawianiu holowania auta do warsztatu. Co może być przyczyną takiego zawieszania zaworów, czy będzie się to powtarzać coraz częściej z racji wieku tego motoru?
m_az

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2019, 07:50

To mogą być nawet objawy śmierci silnika..... Nie zwlekaj tylko walcz z tym dlaczego ciśnienie oleju wzrasta ponad normę przyczyn może być kilka i kilkanaście.. Tak jak maciek pisał od zaworu przelewowego pompy oleju nawet do obróconej panewki...

Jak by było to V6 to to taki efekt daje regulator/zawur ciśnienia oleju w głowicy. Ale NM/7A tego nie mają, ciekawe czy nie mają rozwiązania jak reszta 2.0/2,3 że przedostatnia panewka na wałku rozrządu jest regulatorem ciśnienia..

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 mar 2019, 21:49

kurcze, żadne za wysokie ciśnienie.
Zalało go z jakiegoś powodu i tyle. Prawdopodobnie wtryskiwacze Ci leją już ze starości, albo regulator ciśnienia przepuszcza do dolotu.
Masz praktycznie całe auto do sprawdzenia od strony osprzętu. Bo żeby pięciocylindrówka się mechanicznie zepsuła to jest ostatnia z rzeczy do sprawdzenia.
NM jest silnikiem specjalnej troski, wrażliwym na wszystko co dotyczy zapłonu i podciśnień. Powodzenia.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 mar 2019, 22:35

Jak by Adam zalało to by nie stracił kompresji..

m_az pisze:Przy rozruchu rozrusznik ma lekko tak jakby zawory się zawiesiły czy jest to możliwe?
Ja wiem o czym mówi bo mi się to zdarzało przy kilku silnikach.. Właśnie szkoda ze nie zmierzył kompresji bo może mylnie też mówi..

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2019, 07:14

ale gdzie jest napisane że stracił kompresję ? To że lżej kręcił to może być tylko złudzenie.
Trzeba zmierzyć na ciepłym , z wykręconymi świecami i gazem w podłodze, to będzie wiadomo.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 mar 2019, 09:21

Teraz mierzenie nic nie da musi zmierzyć jak jest ten efekt podczas kręcenia opruzniaja się też hydropopychacze z ciśnienia bo jest wywierany na nie nacisk i praca.

Wiem że może być złudzenie.

m_az
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2007, 23:01

Post autor: m_az » 25 mar 2019, 11:01

Może złudzenie - nie zmierzyłem ciśnienia dlatego, że nie mam takiego urządzenia w garażu będę musiał zrobić taki zakup bo sam jestem ciekaw czy podejrzenie o zawieszeniu zaworów było słuszne. (jeżeli coś takiego jeszcze będzie miało miejsc).
Może zalanie - przy rozruchu pompa paliwa pracowała więc go zalewało(smród benzyny w garażu) i mimo to po około min bezustannego kręcenia odpalił. (może odpalił jak diesel?)
Wczoraj i dziś motor odpala na dotyk.
m_az

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2019, 11:05

Pozatym , układ paliwowy jest już mocno zużyty w tych silnikach, trzebaby pomyśleć nad wymianą wtryskiwaczy na jakieś sensowne nowsze. NM to fajne silniki, tylko to naprawdę powoli pada ze starości...
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga