Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Czujniki sterownia wtryskiem jednopunktowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
napoleon1111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33

[B4 2.0 ABT] Czujniki sterownia wtryskiem jednopunktowym

Post autor: napoleon1111 » 18 kwie 2019, 17:15

Witam potrzebuję informacji jakie czujniki odpowiadają za sterowanie układem jednopunktowym ten z okrągłym filtrem (talerz) u góry wtrysku które mogą odpowiadać za falowanie i brak mocy. Czujniki o których wiem
-czujnik temperatury od kompa (wymieniony)
-czujnik przepustnicy
-sonda lambda
-silnik krokowy

Zastanawiam się też czy czujnik prędkości może mieć coś z tym wspólnego gdyż licznik nie pokazuje ile jadę. Jest jeszcze czujnik obrotowy silnika czy wału korbowego ale nawet nie wiem czy u mnie występuje.
Obecnie wymieniłem czujnik temperatury bez rezultatów i czekam na czujnik przepustnicy.

Krótki opis co się dzieje: samochód faluje na obrotach ale delikatnienie, lubi się wieszać czasami na 100 przy czym gaśnie czasami na 2000 (w ustabilizowaniu obrotów pomaga odpięcie czuj. położenia przepustnicy i ponowne podpięcie gdy auto zapalone). Brak mocy i delikatne szarpnięcia podczas przyśpieszania, trudności z odpaleniem.
Sprawdzianem i nie wdaje mi aby brał lewe powietrze
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 11:55 przez napoleon1111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 kwie 2019, 18:57

napoleon1111, _uwaga

Popraw temat dodając tag bo to już twój któryś taki post a następny grozi banem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

napoleon1111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33

Post autor: napoleon1111 » 20 kwie 2019, 10:21

Widzę że nikt nie chce pomóc ale napiszę. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy wraz z przepustnicą (komplet) , praktycznie wszystkie bolączki zniknęły ale wydaje mi się że ma delikatnie za niskie obroty ale nie jestem w stanie dokładnie ich określić gdyż licznik jest uszkodzony i nie pokazuje ile jadę, temperatury, paliwo pokazuje jak chce a obroty stoją na ok 200 a silnik pracuje równo tylko że trzęsie karoserią ale delikatnie. Stawiam na uszkodzony licznik.
Co według was jeszcze może odpowiadać za obroty i jakie one powolny być na nagrzanym silniku ?.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 kwie 2019, 11:20

napoleon1111, bo nie chciało Ci się szukać a temat nie raz omawiany z podobnymi problemami.
Dodam jeszcze że trochę źle pytanie zdałeś ;-)

A temat z licznikiem też wałowany nie raz.

Wychodzi na to że już ludziom się nie chce po raz milionowy tego opisywać. \


A masz w ogóle obrotomierz?
WRC is for boys.
Group B was for men.

napoleon1111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2012, 00:33

Post autor: napoleon1111 » 23 kwie 2019, 13:58

Przeglądałem wiele tematów jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Jedni piszą że to czujnik temperatury lub przepływomierz a inni wskazywali na kopułkę, paluch lub coś innego. W tym samochodzie wszystko jest wymienione jednak jeszcze coś jest nie tak, ale mogłem również coś pominąć.

I tak mam obrotomierz

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 kwie 2019, 17:37

napoleon1111, raczej nie wieżę że nie znalazłeś albo czuję że nie to czytałeś jak trzeba bo skoro piszesz coś o przepływce.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 kwie 2019, 19:30

dziwne gdyby ja wymienił ;)

Typowa usterka nie w jednym temacie poruszana, za duzo przekombinowane i przegrzebane przeprowadź standardowe dla abt procedury....

Awatar użytkownika
ORMO_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:06

Post autor: ORMO_PL » 14 maja 2019, 09:51

Jeśli chodzi o czujniki w Mono motronicu:

- TPS - czujnik położenia przepustnicy
- Czujnik temperatury powietrza zasysanego - w podstawie wtrysku
- Czujnik biegu jałowego (w nastawniku)
- Lambda
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (szary czujnik)
- Czujnik położenia wału korbowego


Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.

W podstawie filtra jest jeszcze 'czujnik' który decyduje o podaniu ciepłego powietrza znad wydechu/zimnego z chwytu. Idzie tam kostka, jednak nie wiem czy ECU się jakkolwiek się tym sugeruje.


Na twoim miejscu pokręciłbym zderzakiem na dźwigni przepustnicy i/lub wymienił nastawnik. Adaptacja w kanale 000. Jak nie spracuje wyłącznik biegu jałowego (w nastawniku) to obetnie Ci wtrysk powyżej 2000rpm.
1993 Audi 80 B4 2.0i ABT daily
2006 Skoda Octavia I FL 1.9 TDI AXR backup

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2019, 12:14

ORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkach ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
ORMO_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:06

Post autor: ORMO_PL » 14 maja 2019, 17:00

PieterB pisze:
ORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkach ;-)
Bez siłownika?
1993 Audi 80 B4 2.0i ABT daily
2006 Skoda Octavia I FL 1.9 TDI AXR backup

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2019, 17:26

ORMO_PL pisze:
PieterB pisze:
ORMO_PL pisze:Z tego co pamiętam to Mono Jetronic miał podciśnieniową regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. W Mono Motronicu zapłon jest mechanicznie na sztywno, a o kącie decyduje ECU.
mechaniczna regulacja jest w obydwu przypadkach ;-)
Bez siłownika?
a co ma siłownik do tego?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
ORMO_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:06

Post autor: ORMO_PL » 15 maja 2019, 09:29

Zazwyczaj stosowany jest siłownik podciśnieniowy, by wraz ze wzrostem obrotów (podciśnienia w dolocie) zacząć wyprzedzać zapłon.
Ja go w ABT nie widziałem w okolicach kopułki/aparatu. Dlatego pytam, żeby się rozeznać.

Według mnie Jetronic miał zaworek sterowany ECU, Motronic nie miał, zatem podejrzewam że to ECU na podstawie położenia przepustnicy i obrotów silnika dostosowywał zapłon.

Wiem, że to odkrywanie Ameryki...
1993 Audi 80 B4 2.0i ABT daily
2006 Skoda Octavia I FL 1.9 TDI AXR backup

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2019, 11:18

ORMO_PL, to co piszesz wszystko się zgadza. Natomiast regulacje mechaniczna masz i w jednym i w drugim. Bo ustawia się 6 stopni a od tego położenia jest regulowany albo podciśnieniowo przy jetronicu albo elektronicznie przy Motronicu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
ORMO_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:06

Post autor: ORMO_PL » 15 maja 2019, 16:43

Nie no, to jest oczywiste! Tośmy się nie dogadali!
Regulację kąta wyprzedzenia zapłonu mamy w każdym silniku z aparatem zapłonowym, to jest jasne.
Miałem na myśli to, co się dzieje gdy silnik już pracuje.
1993 Audi 80 B4 2.0i ABT daily
2006 Skoda Octavia I FL 1.9 TDI AXR backup

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2019, 16:46

ORMO_PL pisze:Tośmy się nie dogadali!
noo, na to wychodzi ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga