Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kilka pytań o pierburgu

ODPOWIEDZ
1ndygo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:41

[B4 1.9 1Z] Kilka pytań o pierburgu

Post autor: 1ndygo » 16 maja 2019, 22:29

Witajcie, problem jest powszechny i znany a ja jestem na etapie kompletowania części.

Zamówiłem nowy zawór n75 u znajomego w sklepie motoryzacyjnym na który musiałem czekać 2 dni. Dzisiaj go odebrałem i nie jestem pewien tego co dostałem. A dokładniej odebrałem coś takiego:
Obrazek
Jak się domyślam numer części jest pod tą naklejką, a powinien to być nr. "028906283". Nie sprawdzę tego.
Mocowanie różni się, po wyszukiwaniu widocznego numeru 7.01805.01.0... W opisach nie dostrzegam silnika 1z tylko jakieś 1.8t czy też inne, nawet wolnossace jednostki...
Cały myk polega na tym że nie mogę go po prostu podmienić bo wiem że zostaną w nim ślady oleju a wtedy nici ze zwrotu.
Czy ktoś może stwierdzić, że to co jest na zdjęciu jest kompatybilne z silnikiem w b4 na pierburgu?

Druga historia dotyczy sztangi w turbinie t15. Chciałem kupić nową, ponoć nie są dostępne. Dowiedziałem się również by szukać jej po nr. 028 145 716 i nie widzę tego w PL a jedynie na e-bay itd...
Jak to z tym jest? Czy dobrze szukam?

Trzecia sprawa, prawdopodobnie odma jest wszystkiemu winna i jestem w trakcie poszukiwania OCT. Jest tego sporo, w różnych cenach a ja nie wiem co jest warto kupic. Sugestie mile widziane.

Cały ten problem z doładowaniem chciałem kiedyś zrobić po kosztach i na używanych częściach. Na dziś dzień mam zupełnie inne podejście, koncepcja się zmieniła a silnik został zbadany od dołu po górę. Docieranie zakończone. Teraz czas na osprzęt. A czasu ostatnio mało, więc zwracam się do was. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 maja 2019, 01:34

1ndygo, _powitania

Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.


Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo :?:

Co do OCT , to szukaj taki który ma średnice króćców jak ori średnica na tym separatorze odmy na pokrywie zaworów.
Nie może być mniejsza średnica , żeby nie powstawało dodatkowe ciśnienie.

Możesz zamontować też nowszą odmę ze zbiorniczkiem np od AVG.
1ndygo pisze:Cały ten problem z doładowaniem chciałem kiedyś zrobić po kosztach i na używanych częściach.
Co dokładnie dzieje Ci się z autem :?:
Odcinkę masz przy 120-tu ???

1ndygo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:41

Post autor: 1ndygo » 18 maja 2019, 11:48

Krzysiek 84 pisze:Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.
Wtyczka pasuje, podmieniłem wężyki na nowe, notlauf zażegnany. Samochód jednak nadal ma muła, zwlaszcza gdy porównam go do 90 konnej b5... hmm.
I tu nasuwa się temat gruszki turbo.
Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo
Wydaje mi się że nie pracuje ona prawidłowo. Podczas próby rozruszania gruszki sączyla się z niej bardzo gęsta maź olejopodobna zbierajaca się tam od wielu lat. Robiłem to już jakiś czas temu przy okazji remontu gdy miałem wyjęte kolektory. Po wyciśnięciu mazi samochód odzyskał nieco elastyczności, przestał się męczyć i drgać podczas przyspieszania. Dziś gruszka znowu ma w sobie syf jak mniemam...

Temat odmy robi się dosyć poważny. Zauważyłem że olej wywala mi nie tylko przy samym separatorze ale i bagnetem. A odma w styczniu była czyszczona hmm...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 maja 2019, 12:13

Jak masz olej w gruszce , to też nie dokońca może działac ona poprawnie .
Poluzuj kontrę , odkręć mocowanie gruszki od muszli turbo i obróć gruszkę tak by króciec był na dole i naciągaj i upuszczaj gruszkę by olej cały wyrzuciło z niej, potem poskładaj wszystko do kupy.

Jak mocno wydobywają się opary po wyjęciu bagnetu , to masz już spore przedmuchy do skrzyni korbowej.

1ndygo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:41

Post autor: 1ndygo » 18 maja 2019, 14:19

Krzysiek 84 pisze:Jak masz olej w gruszce , to też nie dokońca może działac ona poprawnie .
Jednak nie ma tam oleju. Sama gruszka jak ma pracować? Moja stawia dosyć spory opór i nie wiem czy tak ma być?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 maja 2019, 00:07

1ndygo pisze:Sama gruszka jak ma pracować? Moja stawia dosyć spory opór i nie wiem czy tak ma być?
Bardzo dobrze.
Dopiero pod ciśnieniem zaczyna ona działać i upuszczać nadmiar spalin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga