Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 90hp czy A4b5 quattro 1.8]

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
Goral10100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2019, 07:47

[80 B4 90hp czy A4b5 quattro 1.8]

Post autor: Goral10100 » 26 lip 2019, 03:32

Cześć Panowie,

Mam trochę mętlik w głowie i może ktoś zechce mi pomóc w temacie. Jestem na kupnie auta i mam na razie 2 opcje, 80B4, 2.0, 90 koni +LPG, zadbana forumowa czy A4b5 2000 rok, 1.8, 125 koni quattro + LPG od kuzyna.

80 z działu sprzedam, czyli znana. A4b5 kuzyna, mechanicznie wszystko ogarnial na bieżąco ale wizualnie do odnowienia, robione progi bo miał lekkiego dzwoni, drzwi kierowcy zaczyna ruda łapać, oklejenia podsufitka i fotele do wymiany. Kuzyn pracuje w Holandii i jeździ tym autem do Pl więc mechanicznie wszystko gra.
80 cena 8,5tys, A4 jakieś 4-5 tysi.

Na auto mam max 9 tys z przerejestrowaniem i ewentualnym pakietem startowym.

Co byście kupili?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 lip 2019, 07:28

A4.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 26 lip 2019, 10:37

A4
Oby się tylko nie zrujnowała przez rdzę w błysawicznym czasie (szczególnie progi).

Jeśli oględziny potwierdziłyby ideał B4 i blacharsko maksimum co przeszła to drobne poprawki - max błotnik przód, maska, małe zaprawki itp. to z tych dwóch jestem za 80tką.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2019, 17:36

80-tka , tylko troche mocy mało będzie.

Goral10100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2019, 07:47

Post autor: Goral10100 » 26 lip 2019, 18:29

Za B5 przemawia napęd na 4 łapy, a jako że mieszkam na terenach wiejskich to drogi zimą są białe, za 80 stan ogólny ale cena to maks budżet.
80 musiała by być igła, b5 miał bym z 3-4 tysie na rzeczy do roboty

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 26 lip 2019, 22:37

Bierz a4 b5 . Masz quattro. a4 nie jest złym samochodem.1.8 prosty motor. Do tego jedyny słuszny napęd.
W tym momencie moj nastepny samochod tzw daily to bedzie quattro. A6 c6 3.0tdi na pneumatyce :)
Kris
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 27 lip 2019, 13:59

Prosty? Zależy z czym porównujesz, no jak dla mnie ADR wcale nie jest taki, bo masz oprócz paska również łańcuch rozrządu z napinaczem (nie jest tanie), zmienną długość dolotu i koło zamachowe dwumasowe (wieść powszechna niesie, że na szczęście trwały).
ABT przy tym to skomplikowany jak cep.

Dyskutujemy też o stanie auta, na pewno w przypadku A4 trzeba do porządku doprowadzić blacharkę, a porządna robota kosztuje. Wymęczone fotele też nie mówią nic dobrego.
B4 też jest ładnie wyposażone i to jest na duży plus.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 27 lip 2019, 19:09

Jest prosty w odniesieniu do dzisiejszych samochodów. Zresztą głupio jest porównywać 2 różne autka. Zreszta jest ich tyle że wcale nie trzeba ograniczac sie do tych dwóch sztuk. Bierz tego który jest w lepszej kondycji , bo zaraz potroisz wartość auta , albo się zniechęcisz ...
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2019, 19:10

krzysaudi pisze:Zresztą głupio jest porównywać 2 różne autka.
o tuż to okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 lip 2019, 08:00

Zresztą głupio jest porównywać 2 różne autka.
Wcale nie jest głupio, szczególnie że A4 jest bardziej skomplikowane. Na Audiklubie niejeden porównywał wykonanie i walory użytkowe obu aut:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 2&t=132673
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=87633

Szczególnie to mi utkwiło w pamięci:
Baskecior pisze:Na korzyść B5 przemawiają: lepsze zawieszenie i quattro w TDI`ku.
Reszta gorsza niż w B4 , łącznie z większą ciasnotą.
Kilka miesięcy temu też rozważałem sprzedaż B4 i kupno B5 1.8. Poczytałem i zostaję z B4. Ty nie masz B4 toteż nie aż taki dylemat. Weź to co ładniejsze się trafi z tych dwóch czy też innych ofert i tyle.

[ Dodano: 2019-07-28, 08:00 ]
PS. Zwróć też uwagę na jakich częściach auto było robione, jak na taniźnie to szkoda zachodu, bo szybko trzeba będzie naprawiać jeszcze raz. Jeszcze nigdy nie wyszedłem źle płacą więcej i kupując części z wyższej półki.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lip 2019, 09:28

Ja dodam że 125 kunia i q szału nie robią i jedzie to ot jako tako a spalanie rośnie ;-)
a czy ja wiem czy ten adr to taki skomplikowany ;-) zależy chyba jak dla kogo. A dodam że niektórzy to i z abt albo abk lub 1z mają problem jak coś trzeba, więc to już rzecz względna.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lip 2019, 12:43

Zamiast tego ADR quattro lepszy byłby TDI AFN / AVG , moment większy , a i zrobić sam program tylko , to na pewno mu wigoru przybędzie.

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 28 lip 2019, 23:59

Golf 4 1.9tdi agr w kombi też jest dobrym wyborem ...Proste zawieszenie , zwykła pompa , 90km , itp itd.
A4 b5 to już stary grzmot i jak kupować to trzeba mocno wybrzydzać bo tego jest jak gnoju na polu ... Z kolei 80 - tek jest już mał i tutaj trzeba czasami brac na zasadzie ze jak jest to trza brać ...

:)
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 lip 2019, 09:58

Baskecior pisze:Na korzyść B5 przemawiają: lepsze zawieszenie i quattro w TDI`ku.
Reszta gorsza niż w B4 , łącznie z większą ciasnotą.
Mi A4 B5 wydaje się większe w środku ale to może przez to że deska rozdzielcza idzie niżej w A4 i częściej spotyka się jasne wnętrze.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 lip 2019, 10:11

Słuchajta, A4 jest klasę lepszym autem niż B4 więc wybór jest oczywisty, za tą samą cenę. Szczególnie, ze zawiechę w A4 można teraz robić partiami, bo są części i nie trzeba ładować w wielowahacz bo 1.5kpln.
Przestańcie tak wychwalać b4 szczególnie ABT, bo nim jeżdżę też na codzień, i wiem co sobą reprezentuje, a z A4 też mam sporo za sobą , i nie ma porównania, absolutnie. Jeśli ktoś się boi o koszty, to jak nie ma kasy to się kupuje fiata, a nie audi.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Zablokowany

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga