Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] na małym gazie: falują obroty, wypadają zapłony

Wszystko co tyczy się silników V6
Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

[B4 2.6 ABC] na małym gazie: falują obroty, wypadają zapłony

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 18:48

Cześć

Zakładam temat, ponieważ nie mam już siły do tego auta. Moja usterka polega na szarpaniu/wypadaniu zapłonów podczas jazdy na minimalnym gazie. Nie da się też przyspieszyć na małym gazie. Wypadają wtedy zapłony i szarpie. Na pełnym gazie jak się depnie do podłogi jeździ normalnie.

Miesiąc temu wymieniłem silnik, poprzedni miał poobracane panewki i ogólnie był ruiną.
Silnik ze sprawdzonego źródła, u poprzedniego właściciela jeździł idealnie. U mnie występuje na nim ta sama usterka co na poprzednim.

Niestety nie da się tego diagnozować vagiem. Sterownik silnika nie chce się łaczyć. Na dwóch różnych ecu o tych samych numerach jest to samo.
Pożyczony mam tez późniejsze ecu z immobilizerem. Z tym vagcom się łączy od razu ale immobilizer którego nie mam w aucie gasi auto po sekundzie pracy

Wymienione/podmienione na sprawne i sprawdzone:
-sterownik silnika
-kolektor dolotowy (uszczelniony na nowo)
-przepustnica (łącznie na aucie były trzy różne)
-cewki i przewody wn
-moduł sterujący cewkami
-listwa wtryskowa z wtryskiwaczami
-czujnik położenia wałka
-czujnił położenia wału
-sprawdzona szczelność przewodów podciśnienia

Z osprzętu silnika niesprawdzony został jeszcze tylko czujnik prędkości obrotowej silnika.

Nagrałem jeden filmik jak się silnik zachowuje
Silnik na małym gazie nie chce utrzymać swoich obrotów, chwilę jest ok a później zaczyna gubic cylindry i jest lipa.

Praca silnika nie zmienia się po odpięciu czujnika położenia wałka i zaworu recyrkulacji oparów benzyny.

Ma ktoś jakiś pomysł? Mam ochotę wjechać tym samochodem do jeziora...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 19:20

A rozrząd robiony na blokady??

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 19:21

Rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 19:28

A skąd wiesz?? v6 ma pływajace koła w dodatku czesto wyrobione własnie podkładki do blokady..

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 19:42

Na dwóch różnych silnikach by był identycznie przestawiony rozrząd? Rozrząd był wymieniany i ustawiony dobrze przez poprzedniego właściciela.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 19:47

Musisz dojsc do diagnostyki inaczej wróżenie z fusów... Na początek strzelam problem z napięciami co może powodować też nie możliwosć zalogowania.

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 19:52

Jakimi napięciami? Nowsze ECU z kabrio łączy się bez problemu. Przewód k i l wiązki też jest dobry, bo sprawdzałem ciągłość miernikiem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 20:26

Sterownik nie ma stabilnego napięcia, to że miernik pokazuje ładnie wcale nie oznacza że tak jest tu dobry by był loger albo oscyloskop. Nowszy ECU może być stabilniejszy bo posiada lepszą filtrację napięcia.

Elektrycy na to mówią "szpilki" nie do wykrycia zwykłym miernikiem..

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 20:37

A wiesz czy jakies zaśniedziałe połączenie któregoś z czujnika moze powodować taką usterkę?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 20:43

Ten czujnik na kole zamachowym który nie robiłeś... Ale gdyby styki były tam zaśniedziałe i nie łaczyło to prędzej by wysokie obroty fiksowały niź wolne bo im wyżej tym większa częstotliwość i bardziej czuły na zakłócenia.

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 20:45

A kiepska masa wtryskiwaczy benzynowych? Mam instalację gazową i były te przewodu rozcięte i wlutowane do wiązki lpg. Dzisiaj wyciąłem tą wiązkę lpg zeby wyeliminować jakieś ewentualne zakłócenia przez sterownik gazowy. Stare luty zostały, bo przewody były za krótkie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 20:50

A to aż takie rzeźby?? mysli_ nie mówię że nie, też wielce prawdopodobnie.


Ale nadal wracamy do punktu wyjścia dlaczego ECU nie chce się poąłczyć z vag

A miałes sekwencję czy 2 gen?

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 20:55

Jutro na nowo przylutuję wiązke lpg, żeby ominąć te 13 letnie luty. To szarpanie sie objawia tylko przy krótkich czasach wtrysków. Jak się depnie dużo gazu i wydłuża otwarcia wtrysków to jest ok.

A co do ECU to nie wiem dlaczego sie nie łączy. Dwa stare kompy hella nie chcą. Kiedyś czytałem na forach, ze te stare kompy w 2.6 są problematyczne i zazwyczaj sie nie da połączyć z vag.

Mój interfejs to viaken kkl po porcie szeregowym. Próbowałem różnych ustawień portu i nic to nie zmieniło. Próbowałem nawet na strasznie starym laptopie z epoki i tez było to samo. Vag wyrzuca komunikat zbyt wielu błędów połączenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 21:07

na rsie to powinno ruszyć..

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 21:14

A czym to się różni od tego co mam? Mógłbyś podlinkować? Na allegro są tylko rs232 na obd2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga