Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem z temp wody oraz paliwem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Problem z temp wody oraz paliwem

Post autor: xRead » 25 wrz 2019, 23:36

Siemka :D Mam problem zegarami otóż coraz częściej temp wody się praktycznie wcale nie rusza z miejsca a wskaźnik paliwa np. podnosi się do połowy pomimo, że w baku full. Czasem działa wszystko ok, krótko mówiąc żyją własnym życiem :) Za pierwszym razem wyczyściłem kostki i na jakiś czas spokój, później bawiłem się w poprawienie lutów też coś tam pomogło na dłużej. Stabilizator też wymieniałem na LM. Grzebałem w nich chyba, już z 10 razy i nadal jest lipa. Gdzie tu szukać problemu ? Elektronika nie jest moim mocnym punktem dlatego zwracam się do was o pomoc :)

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2019, 09:03

xRead, albo nadal nie trafiłeś na zimne luty w liczniku albo masz dwa osobne problemy czyli pływak i czujnik(lub przewody do niego).
Sprawdź czy po zwarciu pinów we wtyczce szarego wskaźnik pójdzie na max - jeśli tak to może być tak jak mówię, a jeśli nie to problem jest w liczniku - zapewne.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 wrz 2019, 23:19

Jutro wszystko posprawdzam ale może być jak mówisz. Zajrzałem do kabli wtyczki szarego czujnika to widać była jakaś fachowa ręka :D Brązowy był mocno załamany, poruszałem tym i w drodze do pracy już działało ale z powrotem nie. Jutro to poprawię :)

Obrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 wrz 2019, 10:00

Złącza psikaj chemią potrafi zdziałać cuda.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 30 wrz 2019, 20:01

Wstawiłem "wstawkę" przewodu w miejscu tego lutowania. Zlutowałem porządnie oraz zaizolowane termokurczką. Złącze potraktowałem sprayem do styków KONTAKT i już temperatura stoi na 90'C a po zrobieniu zworki dobija momentalnie do 120'C. Więc prawdopodobnie Pieter miałeś rację, że mam problem tu i tu :) Zobaczymy jeszcze za kilka dni jak to będzie działać :)

[ Dodano: 2019-09-30, 20:01 ]
Dzisiaj rano jadąc do pracy przez 7km temperatura wcale się nie podniosła, robiąc zworke we wtyczce też zero reakcji. Paliwo się podniosło ale nie do tego stanu co ma być. W drodze powrotnej do domu w między czasie załapał i aż do teraz pokazywało normalnie.

Spróbuje chyba odessać wszystkie cyny i położyć nowe. Jeśli to nie pomoże to już nie mam takiej wiedzy w zakresie elektroniki.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 paź 2019, 08:42

xRead, to zimne luty masz raczej + ewentualnie stabilizator może gdzieś nie styka dobrze na nóżkach.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 12 paź 2019, 21:00

Dzisiaj zabrałem się za zegar ponownie. Rozebrałem go na części pierwsze odessałem praktycznie wszystkie luty ( jedynie te piny od wtyczek nie ruszałem bo ładne były ) i położyłem nową cynę. Zainteresowały mnie też te okrągłe styki gdzie mocuje się właśnie te wskaźniki temp i paliwa. Tam też zostały poprawione luty. Dodatkowo na nóżki od stabilizatora napięcia zabieliłem cieniutko cyną przez co dużo ciaśniej i stabilniej wszedł w gniazdo. Póki co wszystko działa jak należy ale 100% info dam za parę dni :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2019, 21:56

xRead pisze: Zainteresowały mnie też te okrągłe styki gdzie mocuje się właśnie te wskaźniki temp i paliwa. Tam też zostały poprawione luty
to bład... wyjdzie po czasie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 paź 2019, 22:02

Niekoniecznie. Akurat to u mnie po poprawieniu lutów już ponad drugi rok działa bez zarzutu.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2019, 22:13

Ja mówię o oczkach... Bo to przerabiałem też... Cyna ma to do siębie że szybko się utlenia i połaczenia stylkowe są kiepskie wtedy..

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 13 paź 2019, 15:28

Ja posiadam UN4 ta cyna wg mnie trzyma tylko tulejki hmm chyba miedziane. Chyba dlatego teraz działa jak należy, bo wcześniej robiłem wszystkie luty oprócz właśnie tych na oczkach i było bez skutku.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 paź 2019, 06:01

Ja też mowię o tym samym - nitonakrętki, gwintowane przelotki czy jak tam można jeszcze je nazwać. :) może ktoś wierzyć lub nie, ale w lutym dokładnie 3 lata miną od poprawiania tego i wszystko działa jak działało. Szkoda, że w międzyczasie dwa razy wymieniałem czujniki temp. płynu na org używki (licznik na zwarcie wtyczki był sprawdzany), po pierwszej wymianie w ogóle prawie tak samo wskazówka nie drgnęła. <niedowiarek> Obecna sztuka pokazuje jakby miała kontroler - stoi na 90+/-3 stopniach. Nie bardzo rozumiem, ale OK, działa to działa. Ot taka mała dygresja.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga