[B3 1.8 PM] Zła praca silnika gdy jest nierozgrzany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
[B3 1.8 PM] Zła praca silnika gdy jest nierozgrzany
Cześć
Mam problem z moim Audi 80 B3 1.8 PM monowtrysk. Na zimnym silniku, na biegu jałowym, obroty są za niskie i falują, silnik gaśnie. w trakcie jazdy, silnik bardzo przerywa, niezależnie od obrotów. Na zimnym też ciężko pali, około 5 sekund kręcenia rozrusznikiem. Gdy się nagrzeje do około 70 stopni, problem ustaje, wszystko działa prawidłowo. Na benzynie i na gazie jest dokładnie tak samo. Wymienione świece, kopułka, palec, przewody nie mają przebicia. Przeszukałem forum, dużo poczytałem, i dużo osób mówi że problem może być w niebieskim czujniku wody, więc zabrałem się za niego. U mnie ten czujnik nie jest niebieski, jest całkiem inny. Po odłączeniu go, praca silnika się nie zmienia. Poszukałem tego czujnika na internecie i wychodzi na to, że jest to czujnik który się załącza przy konkretnej temperaturze, a nie mierzy stale temperatury. Podsyłam linka, jak ten czujnik wygląda. https://zapodaj.net/cff907dcc48ed.jpg.html ,, https://allegro.pl/oferta/czujnik-topra ... 7754258440
Czy dobrze myślę że ktoś wkręcił zły czujnik? Proszę Was o radę jaki tu powinien być czujnik i co może być innym powodem złej pracy silnika.
Dzięki z góry.
Mam problem z moim Audi 80 B3 1.8 PM monowtrysk. Na zimnym silniku, na biegu jałowym, obroty są za niskie i falują, silnik gaśnie. w trakcie jazdy, silnik bardzo przerywa, niezależnie od obrotów. Na zimnym też ciężko pali, około 5 sekund kręcenia rozrusznikiem. Gdy się nagrzeje do około 70 stopni, problem ustaje, wszystko działa prawidłowo. Na benzynie i na gazie jest dokładnie tak samo. Wymienione świece, kopułka, palec, przewody nie mają przebicia. Przeszukałem forum, dużo poczytałem, i dużo osób mówi że problem może być w niebieskim czujniku wody, więc zabrałem się za niego. U mnie ten czujnik nie jest niebieski, jest całkiem inny. Po odłączeniu go, praca silnika się nie zmienia. Poszukałem tego czujnika na internecie i wychodzi na to, że jest to czujnik który się załącza przy konkretnej temperaturze, a nie mierzy stale temperatury. Podsyłam linka, jak ten czujnik wygląda. https://zapodaj.net/cff907dcc48ed.jpg.html ,, https://allegro.pl/oferta/czujnik-topra ... 7754258440
Czy dobrze myślę że ktoś wkręcił zły czujnik? Proszę Was o radę jaki tu powinien być czujnik i co może być innym powodem złej pracy silnika.
Dzięki z góry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy jeździe na gazie I lub II generacji ten czujnik dużo nie ma do powiedzenia. Prędzej coś z cewką albo czujnikiem halla.
I chyba ten czujnik co pokazałeś jest od załączania podgrzewacza kolektora ssącego.
I chyba ten czujnik co pokazałeś jest od załączania podgrzewacza kolektora ssącego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
https://zapodaj.net/ec7003db18412.jpg.html
Ten po prawej jest od temperatury pokazywanej na liczniku, bo po odłączeniu go na liczniku nie pokazuje temperatury, więc ten po lewej to ten od temperatury do ECU, u każdego do tego czujnika idzie kostka do wpięcia, u mnie są na dwie wsuwki. Jaki tam powinien być czujnik? Wkręcany na klucz 22 i na gwint M10.
Ten po prawej jest od temperatury pokazywanej na liczniku, bo po odłączeniu go na liczniku nie pokazuje temperatury, więc ten po lewej to ten od temperatury do ECU, u każdego do tego czujnika idzie kostka do wpięcia, u mnie są na dwie wsuwki. Jaki tam powinien być czujnik? Wkręcany na klucz 22 i na gwint M10.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
Nie leje się i na gazie jest to samo.
[ Dodano: 2019-10-23, 16:20 ]
Jednak to dobre odpalanie było tylko chwilowe, znowu zaczął ciężko palić z benzyny i z gazu. Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7 , święce są mocno okopcone (czarne), więc mieszanka jest chyba zbyt bogata. Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz? Jak je sprawdzić?
[ Dodano: 2019-10-23, 16:20 ]
Jednak to dobre odpalanie było tylko chwilowe, znowu zaczął ciężko palić z benzyny i z gazu. Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7 , święce są mocno okopcone (czarne), więc mieszanka jest chyba zbyt bogata. Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz? Jak je sprawdzić?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm, to szału nie maGetrajdo80 pisze:Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7
przepływomierza to Ty nie masz jak faktycznie masz pmGetrajdo80 pisze:Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz?
na forum wszystko masz, miernik w łąpkę i sprawdzać, tak samo czujnik jak i sondę(chodź to miernikiem nie zawsze się udaje) więc najlepiej oscyloskop jeśli chodzi o sondę, chodź ona na zimnym silniku nie ma bezpośredniego wpływu bo nie działa i tak.Getrajdo80 pisze:Jak je sprawdzić?
Do tego dochodzi rozrząd i zapłon - nie wiadomo pewnie jak jest. No i sam stan motoru który nie wygląda za dobrze, bo zdrowy pm powinien mieć między 9-12
A dodam jeszcze tak na marginesie że źle wyregulowany gaz też pewnie po części ma wpływ przez rozwalone mapy bp.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga