Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Zła praca silnika gdy jest nierozgrzany

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Getrajdo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8 PM] Zła praca silnika gdy jest nierozgrzany

Post autor: Getrajdo80 » 07 paź 2019, 15:31

Cześć

Mam problem z moim Audi 80 B3 1.8 PM monowtrysk. Na zimnym silniku, na biegu jałowym, obroty są za niskie i falują, silnik gaśnie. w trakcie jazdy, silnik bardzo przerywa, niezależnie od obrotów. Na zimnym też ciężko pali, około 5 sekund kręcenia rozrusznikiem. Gdy się nagrzeje do około 70 stopni, problem ustaje, wszystko działa prawidłowo. Na benzynie i na gazie jest dokładnie tak samo. Wymienione świece, kopułka, palec, przewody nie mają przebicia. Przeszukałem forum, dużo poczytałem, i dużo osób mówi że problem może być w niebieskim czujniku wody, więc zabrałem się za niego. U mnie ten czujnik nie jest niebieski, jest całkiem inny. Po odłączeniu go, praca silnika się nie zmienia. Poszukałem tego czujnika na internecie i wychodzi na to, że jest to czujnik który się załącza przy konkretnej temperaturze, a nie mierzy stale temperatury. Podsyłam linka, jak ten czujnik wygląda. https://zapodaj.net/cff907dcc48ed.jpg.html ,, https://allegro.pl/oferta/czujnik-topra ... 7754258440
Czy dobrze myślę że ktoś wkręcił zły czujnik? Proszę Was o radę jaki tu powinien być czujnik i co może być innym powodem złej pracy silnika.
Dzięki z góry.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 paź 2019, 15:47

Przy jeździe na gazie I lub II generacji ten czujnik dużo nie ma do powiedzenia. Prędzej coś z cewką albo czujnikiem halla.
I chyba ten czujnik co pokazałeś jest od załączania podgrzewacza kolektora ssącego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Getrajdo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Getrajdo80 » 07 paź 2019, 16:19

https://zapodaj.net/ec7003db18412.jpg.html

Ten po prawej jest od temperatury pokazywanej na liczniku, bo po odłączeniu go na liczniku nie pokazuje temperatury, więc ten po lewej to ten od temperatury do ECU, u każdego do tego czujnika idzie kostka do wpięcia, u mnie są na dwie wsuwki. Jaki tam powinien być czujnik? Wkręcany na klucz 22 i na gwint M10.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 paź 2019, 17:49

A od spodu nie masz trzeciego czujnika?
Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Getrajdo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Getrajdo80 » 07 paź 2019, 19:04

Mam, odłączyłem go na ciepłym silniku i silnik działał bez zmian, jutro go odłączę na zimnym i odpalę silnik, zobaczę jaka będzie reakcja.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2019, 00:05

Getrajdo80, _powitania

Getrajdo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Getrajdo80 » 08 paź 2019, 15:47

Na zimę silniku także brak reakcji po odpięciu tego czujnika. Mierzyłem też jego rezystancję i w ogóle nic nie pokazuje, jakby nie było przejścia. Muszę kupić nowy czujnik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 paź 2019, 16:24

Getrajdo80 pisze:Mierzyłem też jego rezystancję i w ogóle nic nie pokazuje,
no jeśli tak to tylko chyba to pozostaje.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Getrajdo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Getrajdo80 » 20 paź 2019, 17:45

Po wymianie czujnika silnik lepiej odpala ale reszta jest bez zmian, nadal źle pracuje gdy jest zimny oraz spalanie jest za duże, około 15 litrów. Gdzie szukać dalej?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 paź 2019, 20:56

Zobacz czy nie leje się benzyna z regulatora ciśnienia benzyny.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Getrajdo80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Getrajdo80 » 23 paź 2019, 16:20

Nie leje się i na gazie jest to samo.

[ Dodano: 2019-10-23, 16:20 ]
Jednak to dobre odpalanie było tylko chwilowe, znowu zaczął ciężko palić z benzyny i z gazu. Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7 , święce są mocno okopcone (czarne), więc mieszanka jest chyba zbyt bogata. Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz? Jak je sprawdzić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2019, 17:17

Getrajdo80 pisze:Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7
hmm, to szału nie ma
Getrajdo80 pisze:Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz?
przepływomierza to Ty nie masz ;-) jak faktycznie masz pm
Getrajdo80 pisze:Jak je sprawdzić?
na forum wszystko masz, miernik w łąpkę i sprawdzać, tak samo czujnik jak i sondę(chodź to miernikiem nie zawsze się udaje) więc najlepiej oscyloskop jeśli chodzi o sondę, chodź ona na zimnym silniku nie ma bezpośredniego wpływu bo nie działa i tak.
Do tego dochodzi rozrząd i zapłon - nie wiadomo pewnie jak jest. No i sam stan motoru który nie wygląda za dobrze, bo zdrowy pm powinien mieć między 9-12

A dodam jeszcze tak na marginesie że źle wyregulowany gaz też pewnie po części ma wpływ przez rozwalone mapy bp.
WRC is for boys.
Group B was for men.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 paź 2019, 11:00

A zrób reset ECU, adaptacje na Pb i pojeździj z 2 dni tylko na benzynie i sprawdz czy się nie poprawi, być może LPG rozjechało mapę Pb i dlatego takie problemy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga