Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16V 6A] Remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

[B3 2.0 16V 6A] Remont silnika

Post autor: Risen1543 » 07 lis 2019, 22:41

Witam, proszę was o poradę, w mojej buni ostatnio spadło ciśnienie oleju jak byłem w trasie 2x mignęła kontrolka na liczniku. Po powrocie do domu zmierzone zostało manometrem ciśnienie oleju, bo jakoś nie ufałem wskazaniom dodatkowych zegarów i wyszło że przy 2000rpm ma 1,5 bara czyli za mało. Rozkręciłem dół, wyjąłem miskę olejową i zobaczyłem że coś w resztce oleju na dnie miski pływa, było to coś podobnego do panewki, po dalszej obserwacji wyszło na to że rozpadła się i została zmielona panewka od wałka co jest nad wałem, tego wałka co idzie do kopułki. I tu moje pytanie czy jest sens i możliwość aby to wymieniać ? Domyślam się że w grę wchodzi tylko remont całego silnika ? Co byście tutaj poradzili, remontować czy szukać innego silnika ? I przy okazji zapytam czy jeżeli zdecydował bym się na wymianę silnika to czy zamiast 6A mogę szukać ACE czy jeszcze coś innego radzicie szukać ?? Nie wiem jak bardzo 6A i ACE różnią się od siebie, bo na pierwszy rzut oka są praktycznie identyczne.

Liczę na jakieś rady bo na razie to nie wiem co tu z tym począć ;/

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 lis 2019, 22:47

nie Ty pierwszy i nie ostatni, co 16v naprawiać będziesz. Taka ich kolej, że panewki w nich sa z papieru.
Tobie pozostaje kompletny remont, bo jeśli opiłki są w oleju to wszystkie panewki są bardziej lub mniej trafione. Jeśli połasisz się na używany silnik, to nic nie zmieni, one wszystkie są padnięte.
6A/ACE , wszystko jedno, różnią się czasami wałków i paroma innymi pierdołami, ale nie istotnymi.
Te silniki mają po 30 lat, i tak dobrze, że tyle wytrzymały.
Albo remontuj, albo sprzedaj to.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 07 lis 2019, 23:03

Rozbieraj motor i remontuj :) Wiesz co masz a przy okazji super zabawa i na końcu uśmiech na twarzy po pierwszym rozruchu :)

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 13 lis 2019, 10:21

Tobie pozostaje kompletny remont, bo jeśli opiłki są w oleju to wszystkie panewki są bardziej lub mniej trafione. Jeśli połasisz się na używany silnik, to nic nie zmieni, one wszystkie są padnięte.
6A/ACE , wszystko jedno, różnią się czasami wałków i paroma innymi pierdołami, ale nie istotnymi.
Przecież kolega pisze o panewce wałka pośredniego... Co tu remontować. Wałek zrzucić, panewkę szukać z podobnego konstrukcyjnie motoru (są dostępne), najwyżej obróbkę zrobić wałka i nadwymiar panewki dać. Bym jeszcze przed zalaniem docelowym olejem wlał może płukankę z jakąś tańszą oliwką.
Swoją drogą ktoś musiał długo jeździć z chroboczącym wałkiem.

Jak tylna panewka wałka jest OK (w co wątpię) to dużo roboty raczej nie będzie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 13 lis 2019, 14:27

Ja bym przy okazji już zrobił panewki chociaż korbowodowe i wrzucił nowe pierścienie.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 13 lis 2019, 19:16

Jak nie łykał zbyt wiele oleju i kompresja by wyszła OK po zrobieniu wałka to nie widzę sensu zmiany pierścieni. Chociaż nawet większą konsumpcję oleju można czasem w tych motorach zrobić niedrogim i klasycznym sposobem - gumki zaworowe.

Panewki korbowe - owszem, to mądry pomysł. Przy okazji obejrzeć łożyskowanie wału - przynajmniej jedną panewkę, to wystarczy do oględzin
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga