[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy
[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy
Witam wszystkich. Mam problem który nie daje mi spokoju. Otwieram nowy temat bo to mój pierwszy post. Jeżeli coś nie tak to proszę o przekierowanie tematu.
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4630
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jedynie może korek ci nie trzyma ciśnienia skoro po 5 minutach nie ma ciśnienia.
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.
To chyba niemal norma w V6kach, tutaj inny klubowicz walczył dużo i nic nie pomagało: https://audi80.pl/v6-abc-aah-proble ... t37238.htmToOmasZeQ pisze:Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tu masz rację - mój błądJarewa pisze:możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...PieterB pisze:nie możliwe
Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5438
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1038
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Ważne, by kupić dobry korek. W ABK miałem bardzo nieprzyjemne doświadczenie z nowym tanim "allegrowym" zapakowanym w woreczek Febi (nie puszczał ciśnienia ile trzeba, tylko dużo wyżej) i z tego powodu wleciał potem używany oryginał.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga