Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
ToOmasZeQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2019, 07:08
Lokalizacja: Jelenia

[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy

Post autor: ToOmasZeQ » 16 lis 2019, 07:26

Witam wszystkich. Mam problem który nie daje mi spokoju. Otwieram nowy temat bo to mój pierwszy post. Jeżeli coś nie tak to proszę o przekierowanie tematu.
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lis 2019, 10:48

Jedynie może korek ci nie trzyma ciśnienia skoro po 5 minutach nie ma ciśnienia.
ToOmasZeQ pisze:Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
To chyba niemal norma w V6kach, tutaj inny klubowicz walczył dużo i nic nie pomagało: https://audi80.pl/v6-abc-aah-proble ... t37238.htm
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ToOmasZeQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2019, 07:08
Lokalizacja: Jelenia

Post autor: ToOmasZeQ » 16 lis 2019, 13:16

Dzięki kolego za pomoc :-) a poziom płynu który się zmienia ciepły zimny jest dopuszczalny ?ta różnica jakieś 5cm?
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2019, 16:08

ToOmasZeQ pisze: a poziom płynu który się zmienia ciepły zimny jest dopuszczalny ?
a widziałeś by kiedyś gdzieś było inaczej? takie są prawa fizyki i tego nie zmienisz :-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

ToOmasZeQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2019, 07:08
Lokalizacja: Jelenia

Post autor: ToOmasZeQ » 16 lis 2019, 16:17

Dzieki okok wcześniej miałem astrę 1.6 i tak się nie dzialo. Jest to moja pierwsza V6 i może jestem przewrażliwiony,dlatego wole dmuchać na zimne. Jeszcze raz dzięki za pomoc okok
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2019, 16:23

ToOmasZeQ pisze: wcześniej miałem astrę 1.6 i tak się nie dzialo.
nie możliwe, rozgrzany płyn zawsze zwiększa objętość względem zimnego - to nie zależy od auta
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lis 2019, 18:05

PieterB pisze:nie możliwe
możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...

Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2019, 18:15

Jarewa pisze:
PieterB pisze:nie możliwe
możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...

Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku
no tu masz rację - mój błąd ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

ToOmasZeQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2019, 07:08
Lokalizacja: Jelenia

Post autor: ToOmasZeQ » 16 lis 2019, 21:35

Wielkie dzięki Panowie za pomoc okok będę spokojniejszy :-)

Pozdrawiam Sebastian.
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lis 2019, 23:44

ToOmasZeQ, _powitania

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 lis 2019, 00:10

Cześć :-) Ja miałem problem z korkiem wyrównawczego jeśli on w Twojej ryje beret to go zmień. Nawet gdzieś pisałem na forum. Jedno jest pewne że wymieniłem tego z jedną hmm sprężyną na dwa małe koreczki. Jeden zasysa a drugi spuszcza ciśnienie.Te korki działają git.Pozdrawiam
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 lis 2019, 13:53

Ważne, by kupić dobry korek. W ABK miałem bardzo nieprzyjemne doświadczenie z nowym tanim "allegrowym" zapakowanym w woreczek Febi (nie puszczał ciśnienia ile trzeba, tylko dużo wyżej) i z tego powodu wleciał potem używany oryginał.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga