Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Nagle zgasł silnik i nie odpala!

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9 1Z] Nagle zgasł silnik i nie odpala!

Post autor: TDI80 » 05 sty 2020, 23:38

Witam, próbowałem dziś wymienić termostat,
ale mróz trzyma śruby i nie dało rady, więc złożyłem wszystko
i pomyślałem odpalę silnik na trochę, złapie temperatury,
to śruby ogrzeją się trochę i może puszczą.
Odpaliłem od razu, nie był odpalany kilka dni,
chodził normalnie 1-2 min i nagle zgasł bez przyczyny.
Ponowne próby odpalenia zero efektu.

Myślałem że coś brak płynu chłodzącego może mieć wpływ,
to uzupełniłem jakieś 2 litry brakujące.

Był na kobyłkach podniesiony cały przód jak robiłem, to opuściłem na płasko.

Niestety w żadnej konfiguracji już nie odpalił :(
Co mogło się stać, jest dopiero -3 stopnie,
a bez problemu przy -15 mrozu odpalał i bez problemu chodził.

Ktoś jakieś sugestie, co się mogło stać i jak go uruchomić?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2020, 23:57 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 06 sty 2020, 02:41

Paliwa w baku było ponad 1/3? Próbowałeś go na plaka odpalić? Sprawdziłeś rozrząd i czy wszystko trafia na cechy?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2020, 12:09

Teoretycznie ON powinien być już zimowy , więc nie powinno przyłapać go w filtrze.

Powietrze w paliwie występowało w przewodzie zasilającym do pompy :?:

Spróbuj dać napięcie 12v na zawór N109 na pompie.

Jak masz Vag to sprawdź błędy czy jakieś pokazały się.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 08 sty 2020, 04:31

Krzysiek 84 pisze:Teoretycznie ON powinien być już zimowy , więc nie powinno przyłapać go w filtrze.

Powietrze w paliwie występowało w przewodzie zasilającym do pompy :?:

Spróbuj dać napięcie 12v na zawór N109 na pompie.

Jak masz Vag to sprawdź błędy czy jakieś pokazały się.

Dzięki za odzew :)
Udalo mi sie wczoraj uruchomic silnik :) winowajcą okazal sie filtr paliwa zapchany :(
Mialem go wymienic juz dawno i ponad 2 lata byl nie wymieniany, to samochód upomniał
się o swoje, a tak coś czułem, że z paliwem problem i od tego zacząłem.

Nie wiem jak bylo wczesniej, ale sa bąbelki powietrza w wężyku od filtra do pompy,
ale nie jest to w zaden sposób odczuwalne w pracy silnika, czy bąbelki to problem?

Ps. Wspominalem, ze termostat wymieniać będę i mam nowy z 2 uszczelkami,
Szeroka z pol cm na pol i oring, czy obie sa do mojego samochodu, czy tylko oring,
a druga dorzucona bo inny model auta wykorzystuje ja? Jakis schemat może z uszczelkami?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 sty 2020, 16:24

Do zmiany termostatu bierzesz jedną uszczelkę z tych trzech, chyba , że wyciągasz całą pompe , to jedną też dajesz wtedy nową i ta płaska zostaje Tobie.
Daj tą najgrubszą pod kołnierz ten plastikowy co termostat siedzi.

Pęcherze powietrza w przewodzie zasilającym do pompy dają o sobie znać gdy będzie zimniej i będziesz podczas odpalania silnika przewalić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 12 sty 2020, 23:21

Krzysiek 84 pisze:Do zmiany termostatu bierzesz jedną uszczelkę z tych trzech, chyba , że wyciągasz całą pompe , to jedną też dajesz wtedy nową i ta płaska zostaje Tobie.
Daj tą najgrubszą pod kołnierz ten plastikowy co termostat siedzi.

Pęcherze powietrza w przewodzie zasilającym do pompy dają o sobie znać gdy będzie zimniej i będziesz podczas odpalania silnika przewalić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił.
Zrobiło się nieco cieplej ostatnio i zamiast -3 to +7było, plus trochę rozgrzałem silnik do 50 stopni i udało się w końcu odkręcić te zapieczone śruby od obudowy termostatu.
Można jednak go wymienić bez ruszania pompy wspomagania i rozkręcania samochodu.

Miałem 2 uszczelki w komplecie, ale jedna nie mieściła się w gniazdo termostatu, za gruba i za duża średnica, wiec pozostał ten oring jedynie i poszło w kolejności termostat w blok, ten oring na wierzch i obudowa termostatu, chyba kolejność dobra, nic nie cieknie.

Temperatura już prawidłowa silnik dogrzany, do okolic 90 stopni dochodzi, patrzyłem po wężach, tylko górny ciepły zanim się silnik nie rozgrzeje, wiec nie przepuszcza na chodnicę,
dopiero jak minie 87 stopni otwiera i ciepły sie robi tez dolny wąż, więc niby jest OK,
tylko niby wszystko dobrze, a jakoś słabo mi zaczęło działąc ogrzewanie w środku kabiny :(

Jak niski bieg, to jeszcze w miarę ciepłe leci, ale mocniej jak dmucha, to moment ciepłe poleci i za chwilę ledwie letnie, przy rozgrzanym silniku do 90 stopni prawie, nie wiem czemu?

A i jeszcze jedno jak u Was jest z biegami wentylatora bo u mnie jest tak:
I bieg - delikatnie prawie nie czuć powiew - jest cieple powietrze
II bieg - trochę mocniej dmucha - jest w miarę ciepłe powietrze
III bieg - dmucha identycznie jak na II biegu - jest w miarę ciepłe powietrze
IV bieg - mocno dmucha - powietrze minimalnie cieplejsze niż kabiny, ledwie letnie

Patrycjusz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 lis 2019, 12:17

Post autor: Patrycjusz12 » 13 sty 2020, 18:18

TDI80, kolego, tym graniem do kabiny masz ten sam problem co ja miałem, u mnie okazało się że klapka sterująca zimno ciepło była już nie szczelna, odkleiła się ta pianka co na niej jest. Jest gdzieś poradnik na tej grupie. Mi zajęło naprawa około godziny. Dodam że klimy nie mam. Z klima ponoć trzeba deskę rozdzielczą wyciągać

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sty 2020, 15:35

TDI80, temat dałeś Nagle zgasł silnik i nie odpala! a tu nagle o klapach i nagrzewnicy piszecie, hmm. Nie ma to nic wspólnego z tematem i działem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga