Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Neptyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2019, 16:32
Lokalizacja: Krasnystaw

[AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.

Post autor: Neptyk » 10 sty 2020, 14:48

Witojcie,sprowadza mnie tu problem jak w temacie,mazi na korki i bagnecie. Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian. Wracając do meritum maź spowodowana niedogrzanym silnikiem?? Jakie temperatury mają wasze ABT?? Czy może problem leży w odmie?? Jak tak to jak się za to zabrać? Jakieś instrukcję?? Dodam, że tej mazi na bagnecie jest sporo.... Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 sty 2020, 15:44

Na 99,9 % wina czestej jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem ,takze się nie przejmuj i nie daj sobie wmówić ze to wina "uszczelki pod glowicą " Poczekaj do wiosny i wyższych temperatur i problem powinien zniknać .Mialem identyczny problem kiedyś w fordzie gdzie mimo malutkiego 1 litrowego silniczka benzynowego kótry w miarę szybko się grzal ,ale jezdzone było na krótkich odcinkach ,jak tylko robilo się zimno to na korku pojawiała się "maż ".Przychodziła wiosna maż znikała
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 sty 2020, 15:55

Wyskocz sobie w weekend na jazde bez celu i zrób z 50 kilometrów poza miastem , to się trochę wygrzeje to.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 sty 2020, 18:32

Neptyk, poczytaj na forum bo temat nie raz omawiany!

A masło pod korkiem to czasem gówniany za przeproszeniem olej ;-)
A temperatura którą widzisz a to co osiąga silnik to są czasem różne historie i na to też trzeba wziąć poprawkę.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Neptyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2019, 16:32
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: Neptyk » 10 sty 2020, 19:25

Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life. Ostatnio trasę zrobiłem jakoś z 70 km i potem dalej to samo. Czyszczenie odmy coś pomoże??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 sty 2020, 19:34

Neptyk pisze:Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life.
a no widzisz od razu tak trzeba było ;-) obstawiam więc że to nie olej ani nie termostat tylko coś się dzieje już motorem
Ja na tym samym oleju pokonuję 2 km do pracy i nie mam nic - dosłownie szczotkowe ilości.
Albo są to jeszcze jakieś stare zaszłości, więc dobrze wymyć i obserwować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 10 sty 2020, 20:49

Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian.
To raczej problem ze wskaźnikiem temperatury lub czujnikiem.

Co do mazi to na krótkich odcinkach po ok. 2-4 km to także u mnie się zdarza, ale wyłącznie w zimne pory troszkę na korku oleju.
Odma myta regularnie co jesień od momentu kiedy mi zimą zamarzła. Olej mam Motul 10W40.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Neptyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2019, 16:32
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: Neptyk » 10 sty 2020, 22:02

Dzięki za rady, więc jak zabrać się za wyczyszczenie odmy?? Ktoś podpowie krok po kroku??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sty 2020, 12:45

Neptyk pisze: więc jak zabrać się za wyczyszczenie odmy?? Ktoś podpowie krok po kroku??
normalnie rozebrać i wyczyścić, nie ma raczej żadnych poradników do tego typu w sumie prostych zabiegów ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 sty 2020, 22:47

PieterB, sam przewód? Pytam, bo w swoim tylko myję tę rurę (przepłukuję benzyną ekstrakcyjną) i w zasadzie nie widzę sensu więcej robić.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 sty 2020, 16:10

h/k pisze:PieterB, sam przewód?
to może być za mało dobrze by było zdjąć pokrywę i tam to sitko wyczyścić ale sporo zależy od stanu zabrudzenia.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 13 sty 2020, 21:32

Rozumiem, rzeczywiście pamiętam dosłownie obklejone skwarami to sitko w AAM jak była robiona głowica.
A sezonowo to jak wnioskuję zostaje myć ten latwo demontowalny metalowy przewod odmy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga