Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] wyciek oleju

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

[B4 1.9 TDI] wyciek oleju

Post autor: RaKo » 19 mar 2020, 20:43

Witam,koledzy mam taki problem z wyciekiem oleju w 1.9 tdi samochód jak postoi noc to od strony pasażera z przodu blisko zderzaka (prawej lampy) jest plama większa niż moneta 5zł ,samochód nie jeździ tylko odpalony na 5 minut i takie wycieki na drugi dzień. I teraz nie wiem czy to płynie gdzieś od tyłu bo rant miski jest mokry i spływa jakby na róg misy do przodu po przeciwnej stronie korka spustowego , czy to z przodu spod wału głównego, wyciek jest spory, czy uszczelka misy? Myłem wszystko dokładnie spreyem do hamulców(pięknie myje). Nic nie mogę zdiagnozować czy to spod wału od przodu, bo to pozasłaniane obudową na kole.
Może ktoś miał taki przypadek i coś podpowie, nie chcę mi się zdejmować skrzyni, potem miski
i jeszcze zębatki od strony rozrządu.
Może nie będę miał wyjścia?

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 19 mar 2020, 23:17

Idąc od góry:
- uszczelka pokrywy zaworów - klasyka w 1Z - można sobie poradzić doszczelniając silikonem termicznym obustronnie (Elring, Victor Reinz itp)
- uszczelka kolektora ssącego - jeśli nie trzyma, to swoje potrafi dołożyć. Ewentualne przedmuchy ze skrzyni korbowej plus podjechane turbo potrafią tu napędzić sporo oleju - objaw to mokra prawa łapa zawieszenia silnika
- przewód odprowadzający olej z turbo
- uszczelniacze przednie - najlepiej wymienić wszystkie przy okazji wymiany rozrządu. Nawet tylko jeden potrafi spowodować każdorazowo pod autem sporą plamę
- tylny uszczelniacz wału korbowego - objaw to czarny olej silnikowy wydobywający się się ze skrzyni. Rozrzuca go mokre od oleju koło zamachowe - to bardzo produktywne miejsce do tworzenia grubych plam olejowych na chodniku
- połączenie chłodniczki oleju z blokiem silnika
- odma - oryginalna jest bardzo trwała, ale w mocno zużytym silniku potrafi się dosłownie pokruszyć wskutek intensywnego działania przedmuchów z oparami olejowymi
- uszczelka miski olejowej ?? Niby to ją byłoby najłatwiej obwinić, ale faktycznie jest mokra z wycieków powstających powyżej
- swoje potrafią też dołożyć czujniki ciśnienia oleju (są dwa)
Gorący olej stopniowo pełza sobie po całym bloku, stąd trudno później namierzyć miejsce, które najbardziej pluje olejem. Taki motor trzeba kompleksowo umyć myjką ciśnieniową - zdarzają się takie myjnie, które pozwalają na takie zabiegi, ale trzeba to zrobić umiejętnie zasłaniając torebkami plastikowymi możliwie jak najwięcej osprzętu elektrycznego. W ŻADNYM WYPADKU NIE WOLNO TEGO ROBIĆ DETERGENTEM DO MYCIA HAMULCÓW. Chodź jest to rzeczywiście bardzo efektywny zmywacz brudu, to trzeba pamiętać, że przy okazji jest w stanie uszkodzić wszelkie osłony i uszczelnienia z gumy.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 20 mar 2020, 08:53

Sagitari myłem zmywaczem bo już mi nie zależy i tak kapie i tak, no nie myłem całego silnika :-)
Uszczelka pokrywy zaworów, wymieniona - tu nie cieknie
Czujniki i chłodniczka sucha, kolektor dolotowy zdjęty- tu też szczelnie było
Wydechowy suchy i turbo też suche.
Odma zrobiona wolna.
Co do koła zamachowego to też jest suche, przynajmniej wieniec.
Obstawiam zimmering przód lub tył , wąż spływu oleju turbo albo uszczelka miski olejowej.
Czyli 4 miejsca i z każdym jest sporo roboty mysli_
Rozrząd będę wymieniał i zacznę chyba od przodu, trzeba będzie odjechać przodem? Mam klimatyzację.


Taki duży zimmering to idzie od przodu na rozrząd czy od strony skrzyni? Bo przypomniało mi się , że sprzedający mi dał taki duży z 10cm średnicy ma.
Wczoraj sprawdziłem jeszcze wąż spływu oleju z turbo - jest suchy.
Czyli jeszcze 3 miejsca, upchałem chusteczek , zobaczę która będzie brudna ta z przodu czy z tyłu miski.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2020, 11:44 przez RaKo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 20 mar 2020, 18:30

Nie trzeba odkręcać zderzaka. Wystarczy wyjąć wiatraki.
Darek Malicki <ok>

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 20 mar 2020, 18:43

Można zrobić jak pisze darekmalickiwp i powinno wystarczyć. Może jednak się okazać, że przy wymianie wszystkich uszczelniaczy lepiej będzie wyjechać z całym przodem dla wygody pracy. Nie będzie łatwo ze śrubą od wału korbowego. Czynnika klimatyzacji nie trzeba spuszczać, można podnieść i zawiesić całą chłodnicę klimy na tyle wysoko, że nie będzie przeszkadzać.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 05 kwie 2020, 23:38

Nie chcąc zakładać nowego tematu - zauważyłem dziś wyciek oleju, nie miałem czasu jeszcze tego ruszać - cieknie ewidentnie z powyższego zaznaczonego przewodu ( to nie jest jakieś odpowietrzenie ?? Tam ma prawo być olej ?? ) ...

https://www.fotosik.pl/zdjecie/12c7e83157ec68ce

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 kwie 2020, 23:58

To jest odma.
Może ta guma juz jest sparciała i nie uszczelnia idealnie połączenia .

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 06 kwie 2020, 08:25

Krzysiek 84 pisze:To jest odma.
Może ta guma juz jest sparciała i nie uszczelnia idealnie połączenia .
ale ma prawo być tam olej czy tylko opary ?? Pamiętam że kiedyś zagladalem tam od strony turbiny i była lekka mgiełka moze ...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 kwie 2020, 10:57

Opary olejowe , ale to skrapla się i może gdzieś w zakamarkach zebrać się trochę oleju.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 24 kwie 2020, 22:13

rozwarstwiła się ta guma właśnie w środku ... to jest całość w sprzedaży ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2020, 22:35

Odma dostępna w sprzedaży , to tylko sam plastik , gumy tej nie ma .

Awatar użytkownika
cozmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 27 wrz 2011, 15:13
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: cozmo » 25 kwie 2020, 09:27

https://m.czesciauto24.pl/oen/028103493e guma dostepna.

028103493E numer tej gumy, 028129101D numer zaworu odmy.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 25 kwie 2020, 14:16

odma jest u mnie cała

rozumieć mam że odma z tym przewodem idącym do bloku jest połączona tą gumą ??
u mnie jest rozwalony ten przewód który jest włożony pod tą gumę,
ma ktoś może numer tego przewodu więc ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 kwie 2020, 17:37

To masz wyżej podany sam ten kawałek gumy , bo kupując w sklepie odmę silnika , to tylko ten plastik jest , bez gumowego łącznika , albo pomierz sobie wewnętrzną średnicę i kup kawałek rurki silikonowej.

Awatar użytkownika
cozmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 27 wrz 2011, 15:13
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: cozmo » 25 kwie 2020, 20:32

Tak zawór jest połączony tą guma z przewodem. Są 3 rodzaje przewodu ale na Twoim bedzie jakiś numer.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga