Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Nierównomierna praca silnika...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Nierównomierna praca silnika...

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 11:43

Witam serdecznie.
Mam następujący problem: gdy odpalę auto i silnik jest jeszcze zimny jego praca jest bardzo nierównomierna, mianowicie ma takie wahania jakby spadał z obrotów. Wcześniej ten problem znikał gdy silnik sie rozgrzał, w tej chwili już nic nie pomaga.
Czytałem wiele tematów na tym forum i stwierdziłem, iż warto tutaj napisać.
Wszelkie sugestie mile widziane :->
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 gru 2007, 12:13

sprawdz co najprostrze filtr czy nie zabija , czy nie idą bombelki w przewodach do pompy jak nie to chyba czas oddać pompe do roboty

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 13:35

Filtr był ostatnio wymieniany, w przewodach również nie ma powietrza, a więc to chyba jednak pompa ;/

W związku z tym mam pytanie, czy nie orientujesz się może ile kosztuje naprawa takiej pompy (na oko oczywiście) ?

Ps. Nie wiesz ile jeszcze na tej pompie pociągnę ?
Czy naprawa jest konieczna ?
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 gru 2007, 13:54

ja dawałem jedynie uszczelnić bo z pod nastawnika troche sie ropka mazała i sprawdzenie i gośc wziął ok 400zł lecz co kraj to obyczaj i w innych miejscach możesz zapłacić mniej/więcej nastawnik proponuje sprawdzić jak już kolega solskier Ci napisał w 2 temacie i w 99% dowiessz sie czy to wina nastawnika w pompie

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 14:00

skoro tak, to bardzo dziękuję za pomoc,
pozdrawiam
Groszek_6

Ps. Jak sie dowiedziałem, w Polkowicach, w warsztacie TDI'ków naprawa pompy wynosi około 600 zł. :-|
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 28 gru 2007, 14:36

koledzy oni nie naprawiaja tylko czyszcza nastawnik pompy bo takie objawy sa przez syf, sie przycina w pewnym zakresie obrotowym i stad takie skutki. czyszczenie to koszt 300zl nie daj sie naciagnac ,nie ktorzy mechanicy gadaja ze regeneracja calkowita bzdura wczyszcza i kase ladna trzepia. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 15:56

Czyli nie należy oddawać pompy do regeneracji tylko do czyszczenia nastawnika...
Dobrze, że poinformowałeś bo już by mnie naciągnęli :-D
Pozdro
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 gru 2007, 16:20

Na jakiej podstawie polecacie koledze naprawe pompy ??

Zrob diagnostyke VAG iem podejrzyj błedy i .. stanie sie swiatlosc a tak to bawimy sie we wrozki.

Pozdr
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 gru 2007, 16:39

myster pisze:koledzy oni nie naprawiaja tylko czyszcza nastawnik pompy bo takie objawy sa przez syf, sie przycina w pewnym zakresie obrotowym i stad takie skutki. czyszczenie to koszt 300zl nie daj sie naciagnac ,nie ktorzy mechanicy gadaja ze regeneracja calkowita bzdura wczyszcza i kase ladna trzepia. pozdrawiam
a myślisz że ja kim tak powiesz wezmą mniej kasiory......... obłęd 8-)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 28 gru 2007, 18:50

kyjo pisze:
myster pisze:koledzy oni nie naprawiaja tylko czyszcza nastawnik pompy bo takie objawy sa przez syf, sie przycina w pewnym zakresie obrotowym i stad takie skutki. czyszczenie to koszt 300zl nie daj sie naciagnac ,nie ktorzy mechanicy gadaja ze regeneracja calkowita bzdura wczyszcza i kase ladna trzepia. pozdrawiam
a myślisz że ja kim tak powiesz wezmą mniej kasiory......... obłęd 8-)

nie kolego nie o to mi chodzilo zeby im powiedziec . sa ludzie ktorzy prywatnie maja sprzet i robia takie rzeczy a naewt oglaszaja sie na allegro wyslyla sie sam nastawnik lub cala pompe i wciagu 3-4 dni roboczysz wraca do ciebie sprawna pompa i koszt 300zl.
w serwisie bosha bodajrze spiewaja za taka usluge 400zl. wiec te 600zl to przegiece tym bardziej ze 300zl na ziemi nie lezy. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 19:04

Nie byłoby problemu, gdyby ktokolwiek z otocznia miał VAG'a.
Niestety tak owego nie ma więc liczę na to, że jak oddam pompę do czyszczenia to problem zniknie.
Chyba, że istnieją jeszcze inne możliwości... :-?

Ps. A co do kosztów naprawy pompy, to gdzie i jak bym nie powiedział to i tak będą chcieli wyciągnąć jak najwięcej... :evil:

[ Dodano: 2007-12-28, 19:09 ]
Racja Myster
Faktycznie są prywatni ludzie, którzy zajmują się tym, co do kosztów to nie mam zielonego pojęcia, ale sądząc po twojej wypowiedzi to gościu w warsztacie chciał mnie ładnie skroić. -.-
A druga sprawa...co jeśli po wyczyszczeniu pompy okaże się, że wywalilem 300zł na pompe, a problem nie znikł ?
Właśnie dlatego muszę sprawdzić(choć nie mam pojęcia jak) czy to oby napewno wina usyfionej pompy. Nie stać mnie na wymienianie kolejno części...
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 28 gru 2007, 19:11

kolego groszek_6 jak masz czas to wes zaloguj sie na forum golfa i tam daj posta do swojej grupy z okolic mozliwe ze ktos bedzie miec vaga to ci pomoze rozejrzec sie nie zaszkodzi. u mnie wina szarpania wlasnie byl ten nieszczesny nastawnik(szarpalo na kazdym biegu i nie dalo sie jechac ze stala predkoscia) pozdrawiam

[ Dodano: 2007-12-28, 19:14 ]
kolego groszek _6 wejdz na gg jak mozesz

vag to podstawa i bedziesz wiedzial wszystko na 100%
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 22:00 przez myster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 19:15

Dzięki za informację, na pewno spróbuje, ale zanim to zrobię poszukam jakiegoś warsztatu w okolicy i popytam o diagnostykę VAG'iem(nie będzie z tym problemu, bo pracuję "w terenie" :)).

Pozdrowienia
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga