Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Przyczepa

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[All] Przyczepa

Post autor: Plastman » 26 gru 2007, 19:01

Witam.
Mam takie pytanie odnośnie ciągania przyczepy. Otóż ogólnie rzecz biorąc Audi 80 jest beznadziejnym samochodem do ciągania przyczep ze względu na przedni napęd, lekki tył i zawieszenie tylne oparte na belce skrętnej, a muszę pociągnąć lawetę z samochodem. Łączna masa przyczepy będzie wynosić około 2100kg. Ciągnął ktoś kiedyś coś takiego swoim Audi? Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że moje B3 odczuwa już 800kg na haku. Zastanawiam się nad prawidłowym dociążeniem samochodu, żeby mną nie woziło. Jak ktoś ciągał swoim Audi 80 ponad 1500kg, to prosiłbym o podzielenie się wrażeniami.
Z góry dziękuję
Paweł
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 00:50 przez Plastman, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 27 gru 2007, 00:09

Kolego zacznijmy od tego, że przyczepy o takiej masie zgodnie z przepisami ciągnąć nie możesz (masa przyczepy jest większa od masy pojazdu holującego)

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 27 gru 2007, 00:17

Kolego, ja nie pytam o wykładnię tego co chcę zrobić wg obowiązujących przepisów, tylko o poradę. Muszę taką akcję odwalić i tyle, nie mam skąd wziąć innego samochodu. Gwarantuję Ci, że gdybym mógł, to bym wziął samochód-lawetę i pojechał, ale dysponuję tylko Audi 80 i pożyczoną przyczepą. Chcę to zrobić jak najbezpieczniej, dlatego chciałem się zapytać czego mogę się spodziewać po samochodzie i co mogę zrobić, żeby jazda nie była udręką.

[ Dodano: 2007-12-27, 01:03 ]
A tak poza tym, jak już tak bardzo chcesz być zgodny z przepisami, to Audi 80 B3 turbo D ma wbite w papiery 1300kg DMC przyczepy i to tu tkwi problem, a nie w masie samochodu. Powiedziane jest, że przyczepa nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy wbitej w dowód samochodu, oraz rzeczywista masa przyczepy nie może przekraczać rzeczywistej masy ciągnącego jej samochodu. I tym sposobem masa mojego Audi to wg katalogu 1080kg, DMCP 1300kg, ja ważę 80kg, więc jadąc tym samochodem sam mogę ciągnąć 1160kg, albo naładować trelinek, żeby przekroczyć 1300kg.
A tak w ogóle, to ciekawe czy zwróciłeś uwagę na to ilu ludzi ciąga stosunkowo małe przyczepki i łamie prawo. Otóż sprzedawane w hipermarketach przyczepy nie mają hamulca, co oznacza, że np. moje Audi może ciągnąć taką przyczepę o masie do 580kg, a ilu ludzi ciąga podobnymi lub mniejszymi samochodami przyczepy o DMC 750kg? Nie rób dramatu i nie śmieć, bo przepisy znam i chciałem porady a nie postów w stylu że to nielegalne...
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 27 gru 2007, 01:32

Kolego, czego się sadzisz. Spokojnie. Nie każdy zna przepisy i dlatego przezornie napisałem. Poza tym widziałem kiedyś wypadek, gdzie zbyt ciężka przyczepa (przeładowana, cięższa od samochodu ciągnącego) podskoczyła na dołku, dyszel podniósł się do góry razem z tyłem samochodu i bum....

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 27 gru 2007, 03:25

Przepraszam, faktycznie trochę na Ciebie najechałem. Wypadek o którym piszesz mógł mieć miejsce przy złym wyważeniu przyczepy. Z wyważeniem samochodu na lawecie sobie poradzę, będzie z tym trochę roboty, ale w tym przypadku musi być wszystko perfect, inaczej będzie rzeźnia. Hamulce w lawecie podciągnę żeby szybko i ostro łapały, dociążę samochód i jazda. Tylko nadal szukam wrażeń innych ludzi, bo na pewno nie jestem pierwszym, który taką akcję odwala.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 27 gru 2007, 18:07

A gdzie ty chcesz jechac z tą przyczepą tylko niemów ze po auto zagranice.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 27 gru 2007, 19:10

na chłopski rozum... na przyczepie ustawić auto tak żeby siła działająca na hak z tyłu była w okolicy 400 kg tym samym dociążysz sobie tył bez wkładania niczego do bagażnika... z bagażnika za to przesunąć ładunek max do przodu.. ew. worek z piaskiem dać pod nogi pasażera... i jechać powoli innej rady chyba nie ma... zwłaszcza na zakretach

drugi sposób który przychodzi mi na myśl, to ustawić auto na lawecie tak żeby siła na haku była w granicy 50-100 kg i dociążyć całe auto, do bagażnika wpakować ze 300 kg i pod nogi pasażera też jakiś balast dać...

w drugim przypadku na pewno będziesz bardziej ociężały ale też bardziej stabilny?

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 27 gru 2007, 21:05

Tak jak koledzy mowia, ustaw balast na przyczepie tak zeby CI tyl w Audicy dociazal, czyli podjerzdzasz autem na przyczepie mozliwe do przodu.
...............TDI POWER................

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 30 gru 2007, 00:46

To znaczy, właśnie rozważam opcję balastu w samochodzie. Z przodu będzie nas dwóch, liczmy po 85kg, więc mamy 170kg, do tego przednia oś i tak jest duuużo bardziej obciążona od tylnej. Myślałem nad walnięciem około 300kg do tyłu. Jednak bagażnik musi pozostać pusty, bo liczy się masa za tylną osią, to ona wozi samochodem, więc nie ma co przyczepie ułatwiać zadania. Więcej niż 100kg na haku powiesić nie mogę, w ogóle, to zalecane jest 50kg. Powód jest prosty. Hak jest daleko za tylną osią i dociążanie go powoduje spore obciążenie tylnej osi przy jednoczesnym odciążeniu przedniej, a nie o to do końca chodzi. Złe wyważenie przyczepy nie wchodzi w grę, bo mogę wylądować w rowie z dyszlem w boku.
Nie jadę po samochód za granicę, aż tak powalony nie jestem. ale jest trochę km do zrobienia. Próbuję pożyczyć MB W-124, ale to nic pewnego, więc nastawiam sie na najgorsze, czyli na jazdę Audi.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 30 gru 2007, 19:39

To zapodaj foty jak pojedziesz z tymtajemniczym przedmiotem he he.pozdrawiam

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 07 wrz 2017, 12:34

Panowie podczepię sie pod temat, chciałem zapytac na ile rozsądnie mozna dociązyć przyczepę przy audi 80 2,0 ABK. Znalazlem w innych tematach ,że:

"1100 kg z hamulcami i 640 kg bez hamulca" jak rozumiem to waga nieobciażonej przyczepy. Na ile rozsądnie kg można coś przewozić ?? Niby slyszalem o zasadzie zeby przyczepa nie byla cięższa od ciągnika

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 07 wrz 2017, 14:39

beast pisze:Panowie podczepię sie pod temat, chciałem zapytac na ile rozsądnie mozna dociązyć przyczepę przy audi 80 2,0 ABK. Znalazlem w innych tematach ,że:

"1100 kg z hamulcami i 640 kg bez hamulca" jak rozumiem to waga nieobciażonej przyczepy. Na ile rozsądnie kg można coś przewozić ?? Niby slyszalem o zasadzie zeby przyczepa nie byla cięższa od ciągnika
W dowodzie rejestracyjnym masz maksymalne masy przyczepy z hamulcem i bez hamulca (okienka O1 i O2) i niestety jak nazwa wskazuje to są wartości już z obciążeniem - tak mówią przepisy. Może i ktoś by się upał żeby audi 80 ciągnąć 2 tony, ale ja bym miał opory aby takim zestawem wyjechać na drogę publiczną. Nie te hamulce, stabilność, zerowa dynamika.

Jak będziesz rozkładał ładunek to zwróć uwagę, żeby na dyszlu było faktycznie w okolicy 50kg - fajny filmik poglądowy:
rozkład masy przyczepy

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 13 mar 2018, 15:31

Panowie kolejne pytanie , bo nie wiem czy to ma sens. Potrzebuje zapakować do samochodu 5 osob + przyczepa z około 100 kg ładunkiem. Silnik ABK 115 HP , uciagnę to jakoś ?? Czy to będzie dramat ?? dystans do przejechania 130 km. mysli_

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 13 mar 2018, 15:59

A czemu ABK miałoby tego nie uciągnąć?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 mar 2018, 21:03

No uciągnąć uciągnie, ale silnik będzie to czół dramatu nie powinno być ale o przyspieszaniu zapomnij.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga