Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

Zablokowany
Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 03 sty 2008, 16:59

avantmaniak, Wywal ten olej i zajej Mobil Super S półsyntetyk.Minerał dla TDI to pewna śmierć tego silnika. :mrgreen: Pasowało by podłączyć też Vag i sprawdzić błędy,może to czujnik jest walnięty,albo siada pompa olejowa i należało by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.Więc tak czy siak olej do wymiany na półsyntetyk taki jak napisałem. :mrgreen:

avantmaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 lis 2007, 08:18
Lokalizacja: Pomorze

[b4 1z]

Post autor: avantmaniak » 03 sty 2008, 18:18

Byłem niedawno u mechanika bo miałem kłopoty z rozruchem- mierzył ciśnienie na tłokach na karzdym pokazało równo po 30 prędzej byłem też u elektryka i nie pokazało żadnych błędów. A czy ten olej 15W40 będzie Ok
avantmaniak

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 03 sty 2008, 18:25

TDI a w szczególności turbinka nie lubi oleju mineralnego a 15w40 to mineralny, czyli do wymiany. a czujnik, pewnie taż do wymiany jakiś syf go zapchał.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 sty 2008, 18:27

Wcześniej miałem u siebie też olej mineralny i miałem podobne efekty. Kontrolka smarowania gasła czasem po 3-4 sekundach. Teraz w mrozy było by pewnie jeszcze gorzej a to przez to że olej mineralny na zimnie robi się gęsty. Z tego powodu może pojawić się też problem z rozruchem. W tamtą zimę jak nieźle przemroziło i samochód starszego stał na mrozie a też miał olej mineralny to rozrusznikowi aż ciężko było kręcić.

Po zmianie u mnie na półsyntetyk kontrolka oleju gaśnie momentalnie, nawet jak dzisiaj odpalałem a samochód od sylwestra stał na dworze a dziś było u mnie -7. Tak wiec wylewaj tego minerała i zalewaj coś lepszego.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 03 sty 2008, 19:17

avantmaniak, przecież Ci napisałem ,że nie będzie ok.Olej musisz zmienić na półsyntetyk,a masz mineralny.

avantmaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 lis 2007, 08:18
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: avantmaniak » 03 sty 2008, 19:51

Sorki RaKo- jarze musze wymienić olej na półsyntetyk to oczywiste że będzie to 10W40.
Dziękuje za pomoc odpisze jake będą efekty... :mrgreen:
avantmaniak

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 03 sty 2008, 20:31

Co do oleju to powiem Ci że chłopaki mają 100% racje. sam po zakupie swojej niuni nie wiedziałem co poprzednik lał, po porozumieniu się z klubowiczami PKA zakupiłem takowy olej:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=288983243#photo

Oczywiście w sklepie motoryzacyjnym bo obecnie słyszałem ze niezłe rzeczy sie dzieją z olejem kupionym na allegro. Z obserwacji wnioskuje że auto ciszej pracuje, kontrolka gasnie w mgnieniu oka no i co jest najważniejsze autko rano startuje bez problemu.

Nie zastanawiaj się i lej półsyntetyk.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: [b4 1z] jaki olej do TDI

Post autor: MichałK » 03 sty 2008, 20:54

avantmaniak pisze: Olej jaki wlałem to MOBIL SUPER M 15W40 mineralny.
Wlałem mobila ponieważ taki olej lał poprzedni właściciel (tak wynina z zawieszonej kartki przy silniku)...
Możlwe ze silnik brał olej dlatego zalał minerała przed sprzedaża... Albo chciał w jakis sposób zaoszczedzic... Nie oszczedzajac silnika... <lol>
Moja audi jezdzila na półsyntetyku a teraz leje do niej pełny syntetyk z norma vw 505 01 przypisana do silnikow z pompowtryskami i nie bierze oleju, pali na tyk i kontrolka gasnie prawie od razu ;-)

PS po zmianie przepisów (byłe) połsyntetyki z III grupy producenci olejów moga opisywac jako syntetyczne.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 03 sty 2008, 22:09

szkodnik pisze:Oczywiście w sklepie motoryzacyjnym bo obecnie słyszałem ze niezłe rzeczy sie dzieją z olejem kupionym na allegro.
bo ja też nie mogę w to uwierzyć w te ceny oni te oleje sprzedają taniej niż sklepy kupują od hurtowni handlujących od wielu lat olejami.
ale to może być odpowiedź
MichałK pisze:PS po zmianie przepisów (byłe) połsyntetyki z III grupy producenci olejów moga opisywac jako syntetyczne.
avantmaniak, a ty kup Mobil Super S a nie formula S sam kupiłem formula S i to jakaś lipa kosztowała mnie 60pare zeta. a co ci mogę polecić to valvoline maxlife diesel. dużo pozytywnych opinii.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 sty 2008, 22:58

ja też miałem problem z kontrolka która długo sie świeciła po zapaleniu silnika i okazało się ze miałem zły filtr oleju bez jakiegoś zaworu zwrotnego czy coś takiego.założyłem prawidłowy filtr i kontrolka odrazu gaśnie...

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 03 sty 2008, 23:28

15W40?Dlaczego by nie?Ja ostatnio wlałem TITAN TRUCK 15W40,samochod stoi pod chmurka ,dzisiaj przy -12 zapalił na dotyk a i z gaśnieciem kontrolki nie ma problemu.Nie ma co szalec i do kilkunastoletnich silnikow wlewać oleju10W40.Najwiekszym zas nieporozumieniem jest jezeli ktos jezdzi na mineralnym i nagle najdzie go ochota zeby zalac go połsyntetykiem.Najważniejsza jest regularna wymiana.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 03 sty 2008, 23:38

raaaf82, nie prawda silnik Ci się rozleci i tyle.Co do zmiany z mineralnego na półsyntetyk to można zrobić próbę i obserwować .
Jak ktoś jeździł 2 lata na mineralu no to raczej na półsyntetyk nie da rady przejść ale jak to było zalane 2 czy 3 razy to nic się jeszcze nie powinno dziać.
Posłuchaj rano jak odpalisz to jak ślicznie Ci grają szklanki ze 3 sekundy conajmniej,bo olej za gęsty i do smarowania turbiny też nie odpowiedni.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 04 sty 2008, 01:36

raaaf82 pisze:Nie ma co szalec i do kilkunastoletnich silnikow wlewać oleju10W40.Najwiekszym zas nieporozumieniem jest jezeli ktos jezdzi na mineralnym i nagle najdzie go ochota zeby zalac go połsyntetykiem.Najważniejsza jest regularna wymiana.
Ale bzdury piszego... i co ma do tego wiek silnika... Sa samochody kilku letnie z przebiegami po pół miliona kilometrów i dalej jezdza na sytetyku, po rozebraniu silnika czesci wygladaja jak nowe , ciekawe co by bylo jakby ten sam silnik zrobil tyle na mineralnym....

Olej mineralny mimo ze jest tanszy musisz zmieniac czesciej wiec na jedno wychodzi... A co de regularnych wymian to osobiscie spotkalem sie z przypadkiem w ktorym facet na syntetyku (silnik 1z ponad 500tys km przebiegu) zrobil 30tys km i silnik dalej pracował normalnie...

...moj znajomy jezdzi golfem 1.6d z 83 roku na 5w40 :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 sty 2008, 07:36

a co myślicie o olejach z orlenu :?: :?: np super semisynthetic 10w40 klasa jakosci oleju CF :?: taką samą ma lotos, mobil

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 04 sty 2008, 08:16

karol121 pisze:a co myślicie o olejach z orlenu :?: :?: np super semisynthetic 10w40 klasa jakosci oleju CF :?: taką samą ma lotos, mobil
Osobiście mogę szczerze polecic. Zresztą już @czarekj wspomniał o super semisyntheticu :) Osobiście po wywaleniu Mobila S i Mobila 1 u mnie historia była taka ,że wlałem wpierw Semisynthetic Platinum 10W40 (CL/CF)i zaczął ciszej chodzić , przestały popychacze klepać. Same plusy :) Obecnie wlany 2 raz super semisythetic 10W40(SJ/CF) i również jest dobrze. Co by nie mówić silnik ma już ok.225 tys (w/g kręconego cyferblatu :() ,ale zbiera się nad wyraz dobrze , oleju nie bierze, wiec jest ok :)

Zresztą jak zerkniecie w specyfikacje to parametry polskich olejów nie odbiegają od norm europejskich ( a nawet je przewyższają ) , wiec po co przepłacać i ryzykować podróbkę....
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga