Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] słaby

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

[b4 1.9 tdi 1z] słaby

Post autor: karol121 » 01 sty 2008, 17:48

witam otóz ,moje audi na 1,2 ,3 biegu jeszcze sie zbiera tylko ze dopiero jak wcisne pedał gazu prawie do polowy zas na 4 i 5 bardzo słabo przyspiesza tzn rozpedza sie ale bardzo powoli, mam jeszcze paska z 95r i o wiele lepiej sie zbiera. Ciśnienie doładowania okolo 0,5 bar jak mocno przeciągne to ok. 0,6 bar, egr zatkany i co to moze byc :?: :?:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 01 sty 2008, 17:52

sprawdź logi , filtry paliwa , powietrza i kat =przepływ spalin wskazówka jeśli był by to N75 to silnik działa normalnie do około 2 tyś obr/min później zdycha , zamula
Ostatnio zmieniony 01 sty 2008, 19:25 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 sty 2008, 18:14

ok jutro sprawdze tylko ja moge odczytac jedynie blok 000 juz to robilem delta scanem tylko nie mam tych wartosci, jutro podłacze pod komp i zczytam od nowa, a katalizator moze miec na to wplyw??bo ma zamiar go wycinac tylko jak to ma nic nie zmienic to nie bede go ruszal

[ Dodano: 2008-01-01, 18:25 ]
okij filtr wymienie i wytne kata i zobaczymy czy sie jej cos poprawi

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 01 sty 2008, 19:10

Na temat wycinania katalizatora było na forum poczytaj a dowiesz się więcej:

viewtopic.php?t=8436&highlight=katalizator

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 sty 2008, 19:33

fajna aj, trzeba wyciąć kata i zobaczymy, a widze ze ty tez masz ten starszy silniczek 1z :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 sty 2008, 20:36

Z tym katem to proponuje sie wstrzymac, bo nie zawsze daje to moc, wlace bym sie nie ździwił jak by po wycieciu kata wrecz odwrotnie moc spadła (powód - spadek ciśnienia zwrotnego) . Jesli nie jest zapchany to nie ma najminieszego sensu go ruszać, sprawdź dokładnie wszystkie weżyki ciśnienowe bo troche za mało Ci ładuje turbo (powinno ładować coś koło 0.8bara) Jeśli jest to spadek mocy tak jak napisał Ci kolega Vision, to rzecz jasna do sprawdzenia N75 plus przepływka. Kolejan sprawa mówisz że porównnywałeś audi z passatem, jeśli audi jest na przpływce boscha a pasek na pierburga to nawet nie ma co porównywać - bosch=marna moc. Sprawdź vagiem co możesz zrob logi i napisz. A jak jest z dymienim? Wystepuje przy butowaniau czy raczej jest znikome?

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 sty 2008, 23:24

Solskier, nie zgodzę się co do wycięcia kata,że wdieslu może być gorzej,może być gorzej ale w benzynie.W Tdi raczej się tego zjawiska nie obserwuje.Jeśli nie pomoże to nie zaszkodzi to tutaj.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 sty 2008, 10:00

RaKo pisze:W Tdi raczej się tego zjawiska nie obserwuje
A ja widziałem takie zjawisko, co lepsze sam na swojej skórze sie o tym przekonałem fakt że nie w TDI lecz w TD ale spadek był odczuwalny. Co do czestości występowania tego zjawiska jak najbardziej zgadzam sie z Tobą, w bezynie występuje o wiele czesciej niz w dieslu. Co do diesli to w japonczykach czesto można zaobserwować taki efekt, w naszych niemieckich niuniach raczej raz na milion, co nie znaczy że wcale, dla tego tez napisałem co może sie stać ;-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 sty 2008, 11:32

Na poczatek o cisnienie to całkowite w dolocie(wraz z atmosferycznym czy tylko nadcisnienie) , jeżeli jest to nadcisnienie to sprawdź przepływomierz, czy po odpieciu wtyczki bedzie różnica czy nie.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 02 sty 2008, 14:03

Solskier pisze:Z tym katem to proponuje sie wstrzymac, bo nie zawsze daje to moc, wlace bym sie nie ździwił jak by po wycieciu kata wrecz odwrotnie moc spadła (powód - spadek ciśnienia zwrotnego)
Solskier pisze:Kolejan sprawa mówisz że porównnywałeś audi z passatem, jeśli audi jest na przpływce boscha a pasek na pierburga to nawet nie ma co porównywać - bosch=marna moc.
mozesz to jakos uzasadnic ?????
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 sty 2008, 14:16

W silnikach z turbo zapchany kat obniza moc silnika z tgo wzgledu ze nie stawia zwiekszonego oporu przez co turbo moze sie szybciej kręcic i łatwiej rozkręcac więc napewno pomoze

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 sty 2008, 14:43

jezeli chodzi o n75 to sprawdzałem go i jak jest na nim napiecie to nie puszcza na zawór jak jest brak napiecia to puszcza na zawór upustowy a i tą gruszke troche cofnołęm bo zawór słabo dociskał przez co wcześniej turbo ładowało do 0,3 bar

[ Dodano: 2008-01-02, 15:11 ]
u mnie grupa 000 wyglada tak 41 58 0 37 116 117 72 63 123 160 tylko ja to robiłem miesiac temu i nie pamietam jaka byla dokładnie temperatura silnika

[ Dodano: 2008-01-02, 15:25 ]
jeśli chodzi o ciśnienie to 0,5 bar to ja pomiar biore z kolektora ssacego tam podpiołem manometr jest tam specjalne wyjscie

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 02 sty 2008, 16:05

0,5 bara to mało, poza tym w miarę zwiększania obrotów ciśnienie powinno spadać.
Może zawór upustowy (ten co podkręcałeś) za szybko się otwiera :?:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 sty 2008, 16:09

a przepływke odpinałem i po odpieciu jest muł

[ Dodano: 2008-01-02, 16:15 ]
ale ja ten zawór nie podkręcałem ta śróbka tylko podłozylem podkladki pod gruszke zeby zawór byl całkowicie zamkniety bo nie byl a podłożylem podkladki bo inaczej tego niemogłem wyregulowac

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 sty 2008, 17:10

Wiec przepływka najprawdopodbniej odpad, chciarz nie wyklucza jej to w 100%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga