Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z ] Silnik traci moc

ODPOWIEDZ
darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

[B4 1.9 TDI 1Z ] Silnik traci moc

Post autor: darek127 » 07 lis 2011, 20:37

Witam
Mam mały problem z moja audiczką.Podczas jazdy na czwartym biegu podczas przyspieszania autko traci moc przy 3200obr (vag pokazuje błąd przepływomierza) po puszczeniu gazu wszystko wraca do normy.Utrata mocy nie wystepuje zawsze bo kiedy mam 2000 obr i wciskam do dechy i ciągne go 4000 obrproblemu niema.
AUtko jest z 94 roku przepływka pierburg . Dodam jeszcze ze korekcje na 13kanale vag mam ujemne 0d 0 do -2.
Podczas robienia logow blad nie wystepował

Jest nowy N75 ale niestety turbo juz chyba kuleje wydaje mi sie ze bedzie regeneracja.


028 906 021 D ,,1,9l R4 EDC SG D21,

,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1512,428.9,561.9,69.5,,,,,,,,,,
,0.62,1680,419.0,568.6,69.5,,,,,,,,,,
,1.30,1806,419.0,588.5,69.5,,,,,,,,,,
,1.98,1932,465.5,611.8,69.5,,,,,,,,,,
,2.69,2100,482.1,698.3,69.5,,,,,,,,,,
,3.43,1953,156.3,595.2,4.7,,,,,,,,,,
,4.09,1323,698.3,552.0,19.9,,,,,,,,,,
,4.75,1407,847.9,591.9,4.7,,,,,,,,,,
,5.40,1533,847.9,621.8,4.7,,,,,,,,,,
,5.99,1659,847.9,698.3,4.7,,,,,,,,,,
,6.69,1785,847.9,734.8,4.7,,,,,,,,,,
,7.43,1953,847.9,771.4,4.7,,,,,,,,,,
,8.07,2121,847.9,818.0,4.7,,,,,,,,,,
,8.77,2268,847.9,827.9,4.7,,,,,,,,,,
,9.48,2415,847.9,831.3,4.7,,,,,,,,,,
,10.25,2583,844.6,814.6,4.7,,,,,,,,,,
,10.97,2730,847.9,798.0,4.7,,,,,,,,,,
,11.60,2898,847.9,791.4,4.7,,,,,,,,,,
,12.31,3024,847.9,781.4,4.7,,,,,,,,,,
,12.97,3150,847.9,778.1,4.7,,,,,,,,,,
,13.65,3276,847.9,768.1,4.7,,,,,,,,,,
,14.35,3402,847.9,754.8,4.7,,,,,,,,,,
,15.10,3507,847.9,748.1,4.7,,,,,,,,,,
,15.73,3633,847.9,734.8,4.7,,,,,,,,,,
,16.40,3738,847.9,734.8,4.7,,,,,,,,,,
,17.08,3864,847.9,721.5,4.7,,,,,,,,,,
,17.68,3969,847.9,728.2,4.7,,,,,,,,,,
,18.25,4053,847.9,718.2,4.7,,,,,,,,,,
,18.92,4137,847.9,704.9,4.7,,,,,,,,,,
,19.61,4221,847.9,691.6,4.7,,,,,,,,,,
,20.36,4305,847.9,661.7,4.7,,,,,,,,,,
,20.99,4347,844.6,638.4,4.7,,,,,,,,,,
,21.68,3654,694.9,505.4,4.7,,,,,,,,,,
,22.36,2457,186.2,578.6,4.7,,,,,,,,,,
,23.04,1470,222.8,522.0,4.7,,,,,,,,,,
,23.75,945,246.1,495.4,62.1,,,,,,,,,,
,24.46,861,236.1,472.2,69.5,,,,,,,,,,
,25.06,861,242.7,472.2,69.5,,,,,,,,,,
,25.65,861,242.7,468.8,69.5,,,,,,,,,,
,26.30,861,239.4,472.2,69.5,,,,,,,,,,
,26.94,861,242.7,455.5,69.5,,,,,,,,,,
,27.68,861,236.1,448.9,69.5,,,,,,,,,,
,28.33,861,236.1,468.8,69.5,,,,,,,,,,
,29.00,882,236.1,462.2,69.5,,,,,,,,,,
,29.67,861,236.1,452.2,69.5,,,,,,,,,,



,Group A:,'008,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Inj qty,Inj qty,Inj qty,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,?,?,?,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.79,1869,12.6,35.4,26.6,,,,,,,,,,
,1.74,1995,12.2,35.2,27.6,,,,,,,,,,
,2.67,2163,14.8,35.2,28.6,,,,,,,,,,
,3.62,1365,18.2,30.8,28.0,,,,,,,,,,
,4.47,1491,45.0,32.0,29.8,,,,,,,,,,
,5.40,1680,44.4,33.8,33.6,,,,,,,,,,
,6.35,1890,43.6,35.4,35.2,,,,,,,,,,
,7.32,2121,42.8,35.2,36.6,,,,,,,,,,
,8.30,2331,42.2,35.2,36.8,,,,,,,,,,
,9.20,2583,41.4,35.2,35.8,,,,,,,,,,
,10.24,2793,40.8,35.2,35.4,,,,,,,,,,
,11.19,3024,40.2,35.2,35.2,,,,,,,,,,
,12.11,3234,39.8,35.0,35.0,,,,,,,,,,
,13.09,3423,39.4,34.2,35.2,,,,,,,,,,
,14.07,3654,39.0,34.2,35.4,,,,,,,,,,
,15.04,3843,38.8,34.2,34.4,,,,,,,,,,
,15.94,4053,38.4,33.4,33.2,,,,,,,,,,
,16.85,4221,38.2,31.2,31.0,,,,,,,,,,
,17.75,4326,0.0,31.2,20.6,,,,,,,,,,
,18.74,2772,0.0,35.2,26.8,,,,,,,,,,
,19.65,1365,0.0,29.6,29.2,,,,,,,,,,
,20.60,882,0.0,28.0,25.8,,,,,,,,,,
,21.52,861,0.0,28.0,25.2,,,,,,,,,,
,22.49,861,0.0,28.0,25.8,,,,,,,,,,




,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,all 1's=off,?,?,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,1617,1092,1151,82.4,,,,,,,,,,
,0.66,1575,1050,1126,83.2,,,,,,,,,,
,1.31,1596,1084,1142,74.6,,,,,,,,,,
,2.01,1743,1226,1268,58.2,,,,,,,,,,
,2.66,1953,1386,1428,48.4,,,,,,,,,,
,3.31,1848,1252,1327,73.8,,,,,,,,,,
,3.98,1407,1277,1277,48.8,,,,,,,,,,
,4.68,1407,1470,1310,39.8,,,,,,,,,,
,5.33,1512,1621,1386,39.8,,,,,,,,,,
,6.06,1659,1730,1529,39.8,,,,,,,,,,
,6.76,1827,1806,1646,39.8,,,,,,,,,,
,7.43,1974,1831,1688,39.8,,,,,,,,,,
,8.07,2142,1848,1714,39.8,,,,,,,,,,
,8.74,2289,1848,1705,39.8,,,,,,,,,,
,9.39,2415,1848,1722,39.8,,,,,,,,,,
,10.04,2583,1840,1747,39.8,,,,,,,,,,
,10.73,2709,1840,1764,39.8,,,,,,,,,,
,11.39,2856,1840,1772,39.8,,,,,,,,,,
,12.07,2982,1840,1772,39.8,,,,,,,,,,
,12.73,3129,1831,1789,39.8,,,,,,,,,,
,13.37,3234,1831,1789,39.8,,,,,,,,,,
,14.05,3360,1831,1806,39.8,,,,,,,,,,
,14.73,3486,1831,1806,39.8,,,,,,,,,,
,15.39,3612,1831,1823,39.8,,,,,,,,,,
,16.04,3717,1823,1823,40.2,,,,,,,,,,
,16.72,3822,1814,1823,41.0,,,,,,,,,,
,17.36,3927,1823,1848,41.4,,,,,,,,,,
,18.07,4032,1814,1840,42.6,,,,,,,,,,
,18.72,4137,1814,1831,43.8,,,,,,,,,,
,19.36,4200,1806,1823,44.9,,,,,,,,,,
,20.05,4284,1789,1781,46.1,,,,,,,,,,
,20.71,4347,1764,1739,57.8,,,,,,,,,,
,21.43,3381,1420,1394,70.7,,,,,,,,,,
,22.13,2142,1210,1285,83.6,,,,,,,,,,
,22.79,1281,1117,1168,93.4,,,,,,,,,,
,23.47,903,1025,1092,94.1,,,,,,,,,,
,24.17,861,991,1058,94.1,,,,,,,,,,
,24.87,861,966,1050,93.8,,,,,,,,,,
,25.52,861,949,1042,93.4,,,,,,,,,,
,26.10,861,949,1033,93.4,,,,,,,,,,
Ostatnio zmieniony 08 lis 2011, 20:25 przez darek127, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2011, 21:59

darek127 pisze:Podczas jazdy na czwartym biegu podczas przyspieszania autko traci moc przy 3200obr (vag pokazuje błąd przepływomierza) po puszczeniu gazu wszystko wraca do normy.Utrata mocy nie wystepuje zawsze bo kiedy mam 2000 obr i wciskam do dechy i ciągne go 4000 obrproblemu niema.
Skoro pokazuje bład przepływomierza to widocznie coś z nim jest nie tak ...co widac na logach ,bo nie dogania specyfikacji ...
darek127 pisze:Jest nowy N75 ale niestety turbo juz chyba kuleje wydaje mi sie ze bedzie regeneracja.
Zbyt pochopne wnioski wyciągasz ,kolego :-P najpierw wymień przepływomierz i sprawdż szczelnosc w dolocie ...w logach widać co prawda że doładowanie odrobinę odstaje od wartości żądanych ale bardzo niewiele ... już nie jeden nie potrzenbie oddał do regeneracji dobrą turbinę ,dobre wtryski itd.bo mu się coś wydawało ,albo ktoś mu tak podpowiedział ...Turbina nadaje się do regeneracji jak puszcza olej uszczelnieniami ,jak nie puszcza to jest dobra :-P i trzeba szukać gdzie ucieka ciśnienie ,a nie od razu do regeneracji ;-)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2011, 22:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 08 lis 2011, 20:57

Przepływomierz podmieniony i jest to samo 1

BLEDY !!
00575 - Przeplywomierz powietrza
17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent

Skróciłem sztangę o 2 obroty w turbo i teraz przeładowuje chyba skrócę o 1 obrót

logi z dnia dzisiejszego z innym przepływomierzem i krótszą sztangą
Group A: '003 Group B: '011
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
TIME 861-945 240-340 240-340 4-84 TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2 Boost Valvle
STAMP /min mg/R mg/R % STAMP /min mbar mbar %
1.22 1869 555.3 635.1 69.5 0.53 1722 1285 1268 55.9
2.58 2226 86.5 721.5 4.7 1.88 2100 1478 1537 39.8
4.01 1512 847.9 648.4 4.7 3.33 1491 1302 1226 40.6
5.30 1785 847.9 801.3 4.7 4.66 1659 1705 1495 39.8
6.57 2100 847.9 847.9 4.7 5.92 1953 1840 1781 39.8
7.98 2394 847.9 847.9 4.7 7.23 2247 1865 1840 39.8
9.40 2709 844.6 847.9 4.7 8.69 2562 1856 1865 40.6
10.79 3003 844.6 844.6 4.7 10.05 2856 1848 1882 43.8
12.01 3276 847.9 827.9 4.7 11.41 3150 1848 1898 46.9
13.34 3486 847.9 818.0 4.7 12.71 3381 1848 1915 52.3
14.58 3717 847.9 821.3 4.7 13.95 3612 1848 1974 62.9
15.97 3927 847.9 804.7 4.7 15.25 3822 1848 2083 85.9
17.23 4095 847.9 764.8 4.7 16.57 4032 1840 2083 94.1
18.45 4263 847.9 738.2 4.7 17.87 4200 1823 2083 94.1
19.90 4368 847.9 721.5 4.7 19.14 4326 1798 2083 94.1

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 08 lis 2011, 22:16

Moim zdaniem sztangę musisz wydłużyć bo teraz to turbo Ci przeładowuje - stąd błąd 00575 który wskazuje na przeładowanie a nie na złe działanie przepływomierza (jest to błąd wskazujący na różnicę między ciśnieniem zadanym a osiąganym).
Przepływomierz który masz teraz założony nie jest zły, co prawda lekko kuleje na wysokich obrotach, ale już bym tego nie ruszał.
Możesz jeszcze wymienić filtr powietrza - koszt niewielki a autko dostanie trochę tlenu.
Tak wogóle to pisałeś że "Podczas jazdy na czwartym biegu podczas przyspieszania autko traci moc przy 3200obr (vag pokazuje błąd przepływomierza) po puszczeniu gazu wszystko wraca do normy". Teraz po zmianie przepływki piszesz że jest to samo. Wygląda mi na to, że w I przypadku winna była słaba przepływka powodująca wpadanie w tryb awaryjny z powodu zbyt niskiego ciśnienia doładowania, natomiast w II przypadku - skrócona sztanga powodująca przeładowanie i tym samym tryb awaryjny.
Niech się jeszcze w temacie wypowiedzą bardziej doświadczeni ode mnie, bo ja z VAG-iem nie miałem wiele do czynienia i tak do końca się nie znam.
Pozdrawiam
Audi B4 1.9 TDI 94r. + wtryski ASV + pompa AFN (dzięki Muniorowi) + 16bit chip by kostrz :)

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 09 lis 2011, 06:08

Czytałem troche na innych forach i ludzie opisują awarie nastawnika lub komputera
Czy samo czyszczenie nastawnika załatwiło by sprawę??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2011, 12:44

darek127 pisze:Czytałem troche na innych forach i ludzie opisują awarie nastawnika lub komputera
Jakie tam awarie nastawnika ,czy komputera :roll: jak na tych logach ewidentnie widać że ci przeładowuje,czego nie było na poprzednich :?: ...i raczej mało prawdopodobne że to sztanga ,jak nikt się jej nie czepił to się sama nie przestawiła ...zawór n75 sprawdż.No chyba że coś grzebałeś przy WG :?:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 lis 2011, 15:54

mzaba pisze: I przypadku winna była słaba przepływka powodująca wpadanie w tryb awaryjny z powodu zbyt niskiego ciśnienia doładowania,
przepływomierz nie mierzy ciśnienia doładowania i nie ma z nim nic wspólnego, od ciśnienia jest map sensor, a przepływomierz mierzy masę powietrza

darek127, no to trochę namieszałeś z tą sztangą, powinien w tym przypadku wyskoczyć dodatkowo błąd 00519 ale nie zawsze wyskakuje, możliwe że coś źle podłączyłeś, a sztangę się ustawia omijając zawór N75, raz też przesadziłem z kręceniem i miałem doładowanie aż 1.6 bara, w logach tego nie zobaczysz ale masz coś ponad 1.1bara
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 09 lis 2011, 16:19

UKI_XX sorry faktycznie namieszałem :oops: . Miałem na myśli że mniejsza masa powietrza = mniejsza dawka paliwa co skutkuje nieosiągnięciem ciśnienia doładowania. Wydaje mi się że tak to chyba wygląda - jezeli się mylę to mnie popraw, bo ja jestem początkujący. I wtedy chyba może wywalić się w tryb awaryjny? Albo wyrzucić błęda...
Audi B4 1.9 TDI 94r. + wtryski ASV + pompa AFN (dzięki Muniorowi) + 16bit chip by kostrz :)

darek127
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 kwie 2007, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darek127 » 09 lis 2011, 18:35

sztanga wydłużona o 1 obrót ,wiec jest ok
Już podczas robienia logów nie wystąpił błąd,ale jak pojadę gdzieś na dłuższy odcinek to sprawdzę i dam znać co i jak.

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
,TIME,861-945,CC active,during a/t shift,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,1.94,1554,1621,1403,39.8,,,,,,,,,,
,2.60,1680,1747,1546,39.8,,,,,,,,,,
,3.27,1827,1798,1680,39.8,,,,,,,,,,
,3.96,1995,1848,1772,39.8,,,,,,,,,,
,4.59,2142,1865,1781,39.8,,,,,,,,,,
,5.27,2289,1865,1781,39.8,,,,,,,,,,
,6.00,2436,1865,1789,39.8,,,,,,,,,,
,6.69,2604,1865,1806,39.8,,,,,,,,,,
,7.32,2730,1865,1823,39.8,,,,,,,,,,
,7.98,2877,1856,1831,39.8,,,,,,,,,,
,8.62,3003,1856,1823,39.8,,,,,,,,,,
,9.31,3129,1856,1848,39.8,,,,,,,,,,
,10.00,3276,1848,1848,39.8,,,,,,,,,,
,10.65,3381,1848,1865,40.2,,,,,,,,,,
,11.32,3507,1856,1865,40.2,,,,,,,,,,
,12.04,3612,1856,1865,40.6,,,,,,,,,,
,12.70,3717,1856,1882,42.2,,,,,,,,,,
,13.35,3822,1848,1882,43.8,,,,,,,,,,
,14.00,3927,1848,1898,46.1,,,,,,,,,,
,14.66,4032,1840,1907,49.6,,,,,,,,,,
,15.35,4116,1831,1898,52.7,,,,,,,,,,
,15.96,4221,1814,1882,55.9,,,,,,,,,,
,16.60,4284,1814,1873,59.0,,,,,,,,,,
,17.26,4347,1789,1865,62.1,,,,,,,,,,

[ Dodano: 2012-05-12, 21:29 ]
Witam
Problem rozwiązany już dawno temu ale jakoś nie miałem okazji napisać winny był czujnik temperatury w rurze od intercolera. Pokazywał ujemną temperaturę,sztanga od turbo wróciła na swoje miejsce. Wszystko jest OK.

Temat do zamknięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga