Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu

Awatar użytkownika
szpera
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2007, 16:43
Lokalizacja: Lubin

[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu

Post autor: szpera » 29 lut 2008, 06:58

Ja mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu. Czy jest konieczność demontowania przodu auta czy jest szansa na wymianę paska bez ściągania chłodnicy i ścianki przedniej?
pozdrawiam

pawcio81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:55

Post autor: pawcio81 » 29 lut 2008, 08:06

Nie trzeba demontować przodu auta, czy też jest to auto z klimą, czy też bez. Trzeba jedynie odkręcić trzy śruby od wentylatora chłodnicy i go wsunąć lekko w stronę chłodnicy, bo i naczej nie na się wyjąć rolki napinającej.

Awatar użytkownika
szpera
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2007, 16:43
Lokalizacja: Lubin

Post autor: szpera » 29 lut 2008, 09:35

no to super bo już myslałem że cały przód do demontażu. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 mar 2008, 08:45

Dokładnie tak jak pisze kolega pawcio81, odsuwasz wiatraki z chłodnica i masz pole do popisu <ok>

Awatar użytkownika
janes100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 21 sie 2007, 13:47
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: janes100 » 03 mar 2008, 11:57

TAK tylko jak masz klime to przewód od klimy trohę przeszkadza ale delikatnie idzie go nagiąć wiem bo 2 tygodnie temu zmieniałem życzę powodzenia
pozdro
Automat Avant Audi
1. AUDI 80 85r. SILNIK DS kolor zielony
2. AUDI 80 92r. SILNIK ABT + LPG kolor szary
3. AUDI 80 95r. SILNIK 1Z kolor bordowy

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 03 mar 2008, 12:47

U mnie się zbliża wymiana.
Mam klimę i ostatnio jak wymieniałem to łapki mocno bolały, poocierałem więc teraz postanowiłem ściągać zderzak i odchylać chłodnicę.
Przy okazji będę mógł sprawdzić stan klina. <piwo>

pawcio81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:55

Post autor: pawcio81 » 03 mar 2008, 15:54

Ja mam klimę i nie miałem najmniejszych problemów z dojściem i nic mi nie przeszkadzało.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 03 mar 2008, 18:16

ja jak wymienialem u siebie to wykrecilem wiatraki, chlodnice odkrecilem z uchwytow i bez zdejmowania wezow wodnych polozylem ja na silniku i piekne dojscie mialem <ok>
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 wrz 2011, 23:38

No to kotlet roku ma ktoś foto story ?! najlepiej silnik 1Z, jeszcze raz sory za kotleta ale w dziale Warsztat&#8594;Rezanie nic nie am a chcę spróbować sił <ok>

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 12 wrz 2011, 23:52

daro26 pisze:ja jak wymienialem u siebie to wykrecilem wiatraki, chlodnice odkrecilem z uchwytow i bez zdejmowania wezow wodnych polozylem ja na silniku i piekne dojscie mialem <ok>
Jak u siebie zmieniałem rozrząd, to chłodnicę zdemontowałem (niewiele roboty, a dostęp do rozrządu idealny).
Oczywiście da się to zrobić bez demontażu chłodnicy... jednak u siebie miałem problem z odkręceniem śrub koła pasowego :-P
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 wrz 2011, 23:53

@skoti

Masz 3 znaki: na wałku, na zamachu i w pompie wtryskowej.
Na zamachu masz wytloczone "0", które ma się przecinać z dolną krawędzią otworu, przez którą patrzysz na ten znak.
Znak na wałku znajduje się z tyłu wałka i trzeba zdemontować pokrywę zaworów. Jest to poziome nacięcie o grubości 4.5mm, wsadza się w nie liniał i blokuje możliwość obrotu wałka.
W kole pasowym pompy wtryskowej masz otwór, w który wkłada się śrube, hmm... albo 13 albo 17. Ustaw rozrząd na znaki, popatrz na koło pasowe pompy wtryskowej i będziesz wiedział gdzie ten znak się znajduje. Zamontowana pompa na silniku ma tylko jedną dziurkę na wylot :mrgreen: Jakieś niejasności - pisz.

P.S.
Rozrząd ustawia się dokładnie tak samo jak w 1.6TD/1.9TD.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 wrz 2011, 00:03

Ok dzięki za pomoc, jak będę wymieniał robię foto story jak spi*****ę to zaprowadzę do mechaników :lol:

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 21 wrz 2011, 09:33

Mam taki problem z częściami do układu rozrządu i nie wiem jak z niego wybrnąć, chodzi o rolkę napinającą, mam takie &#8222;ucho&#8221; przy niej a w większości ogłoszeń z allegro przy zestawach do audi 80 tdi tego &#8222;ucha&#8221; nie ma, pytanie, czy to &#8222;ucho&#8221; można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 wrz 2011, 09:45

krzysiek21_01_1989 pisze:Mam taki problem z częściami do układu rozrządu i nie wiem jak z niego wybrnąć, chodzi o rolkę napinającą, mam takie &#8222;ucho&#8221; przy niej a w większości ogłoszeń z allegro przy zestawach do audi 80 tdi tego &#8222;ucha&#8221; nie ma, pytanie, czy to &#8222;ucho&#8221; można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?
To jest tak zwana płetwa, idź do sklepu z częściami to bez problemu dostaniesz taki napinacz, jest on co prawda trochę droższy, ale wyjścia nie ma, przełożyć tego nie przełożysz.

I odradzam Ci kupowanie rozrządu na allegro, zapłacisz taniej ale pewnie dostaniesz jakąś chińszczyznę.

Ja za zestaw pasek conti, napinacz z płetwą rouwille i rolka prowadząca (jakiejś kanadyjskiej firmy robiącej części dla vw, nazwy nie pamiętam) zapłaciłem ok. 300 pln

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 21 wrz 2011, 09:46

...czy to &#8222;ucho&#8221; można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?
Płetwa jest zintegrowana. Musisz kupić napinacz z płetwą. Ja kupiłem bez problemu na allegro. Powiem Ci, że nawet w normalnym sklepie kupiłem w tej samej cenie co na allegro. Jak ktoś ma komplety to zadzwoń, bo pewnie ma takie i takie.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga