Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania

fx65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2007, 08:33

[80 B4 1.9TDI 1Z] Korektor siły hamowania

Post autor: fx65 » 07 mar 2008, 22:35

Witam ponownie Klubowiczów i Maniaków naszych audiczek.
Po wymianie korektora siły hamowania, nie do końca jestem zadowolony z tej operacji, a mianowicie. Byłem przy wymianie tego cuda osobiście, mechanik wymienił myślę że jak trzeba i nastąpiło odpowietrzanie układu. trwało to wsumie nie wiele czasu i mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje poniewż podczas pompowania przy odpowietrzanu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dzwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę. Obecnie hamulec po naciśnięciu około 2- cm dopiero zaczyna brać i to delikatnie. Przejechałem ze 150 km i jakoś mi to nie dawało spokoju, pojechałem na rolki i sprawdziłem hamulce i okazało się że wszystko jest ok.
Kolejny znawca z serwisu wymiany płynów i oleju powiedział że jak jest ABS to normalnie tego nie odpowietrzy, tylko trzeba to pod ciśnieniem, wywalić stary płyn i zalać nowy, koszt operacji 50 zł. Inny znawca twierdzi, że jak by był układ zapowietrzony, to nie było by dobrego hamowania a nawet wcale by tył nie hamował.
UWAGA! kolejny twierdzi że w tej chwili wszystko jest OK, ponieważ jak nie ma obciążenia na tył to wówczas tył mniej hamuje, a jak będzie obciążenie to będzie inaczej. Zawsze hamulec miałem raczej twardy, to mi powiedział że musiał być ten korektor wcześnie jak kupiłem autko walnięty. Jak u Was z tym hamulcem, bo z tego co czytam to raczej większość twierdzi że w audi jest hamulec twardy. A jeszcze inny znawca mówi że to samo ustąpi. Idzie normalnie zgupieć, co wy o tym sądzicie, jakie macie zdanie na temat hamulców w waszych NIUNIACH. Odpuścić sobie już ten korektor czy szukać jeszcze przyczyny.Korektor kupiłem używany od audi, ale jak twierdził znajomy 100% sprawny, stary faktycznie był wlnięty i lał. Co o tym sądzicie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 18:55 przez fx65, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 08 mar 2008, 10:13

po co założyłeś 2 podobne tematy :?:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 08 mar 2008, 10:24

Jak masz ABS to wyrzuć korektor.

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 08 mar 2008, 12:47

rczopik2 pisze:Jak masz ABS to wyrzuć korektor.
dobra rada. kup 2 gumowe przewody hamulcowe dostępne w każdym polmozbycie i połącz obiegi. odpowietrz zgodnie z zasadami i będzie ok. Jeżeli chodzi o słabsze hamulce to sprawdz grubość tarczy, min. grubość to chyba 11mm.

fx65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2007, 08:33

Post autor: fx65 » 08 mar 2008, 20:11

Temat założyłem może i nie słusznie, drugi bardzo podobny, a zrobiłem to dlatego ponieważ opisałem sytuację która miała miejsce i porady jak by nie mówić ludzi którzy zajmują się mechaniką samochodową i z tego żyją. W temacie zwracałem się z prośbą jak ktoś miał podobną sytuacje to może by coś doradził.
ok. jesteś usprawiedliwiony. poprzedni temat zamknięty.
FranoF1


Pragnę podkreślić że nikt z mechaników nie radził mi a żeby usówać korektor i jeździć bez niego. Uważam że jak coś zostało zainstalowane to nie po to że ktoś to sobie z konstruktorów wymyślił tak żeby tylko było, tylko dlatego a żeby to służyło użytkownikom w bezpiecznej jeździe i służyło zarówno użytkownikowi jak i czuwało nad bezpieczeństwem pasażerów podróżujących z nami.Może, jak koledzy radzą zacznijmy wymontowywać po koleji podzespoły i mówmy że bez tego też będzie jeździło, a potem się dziwimy że tyle wypadków na drogach.
Nie wiem czy koledzy czytają dokładnie posty, bo i tutaj jeden a może nie jeden kolega opisywał że o mało się nie zabił jak miał nie sprawny a może i miał wymontowany korektor i radził a żeby tego nie robić.
Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2008, 20:33 przez fx65, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 mar 2008, 20:57

fx65 pisze:Piszecie o ABS-ie, to urządzenie też może nawalić i co wtedy. Korektora brak, ABS padnie i jaka gwarancja że nie zablokuje kół jak co niektórzy piszą.
Dokładnie.
Korektor jest po to założony żeby nie blokowało kół tak jak piszesz ale co jak padnie ABS ? Zaczniesz kręcić piruety? Z opisu który przeczytałem wskazuje że wszystko jest w porządku. Korektor tak działa że przy nacisku rusza się dzwignia. Jak byłeś na rolkach i wszystko jest ok to nic więcej nie rób bo tylkokasę stracisz.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 08 mar 2008, 21:00

Witam.
Myśle iż problem leży w prawidłowym odpowietrzeniu hamulcy,chociaz to bardzo prosta operacja i przpuszczam że masz to dobrze zrobione inaczej opór na pedale byłby zmienny tz.przy szybkim pompowaniu był wysoki a po chwili po ponownym nacisnięciu wpadłby niżej.
Jeśli jednak masz wąty, odpowietrz jeszcze raz pamiętając o obciążeniu tyłu samochodu,korektor siły hamowania ustawiony wtedy jest na pełen przepływ.Odpowietrzanie będzie dokładniejsze i łatwiejsze.
Dorady typu wyrzuć korektor są nie na miejscu!
Sprawny korektor przy odciążonym autku i mocnym nacisnięciu na pedał hamulca powinien wysunąc tłoczek połączony ze sprężyną.
Odpowiedni naciąg tej sprężyny(jest to do regulacji) to właśnie regulacja siły hamowanie tylnej osi.
Pamietaj hamulce się naprawia a nie przerabia!
Jasiu.

[ Dodano: 2008-03-08, 21:02 ]
Przeczytałem teraz co pisze Kokolino nic dodać nic ująć!
Audi 80 the best !

M_I_C_H_A_L
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2007, 11:22

Re: [80 B4 1.9TDI 1Z] KOREKTOR HAMOWANIA

Post autor: M_I_C_H_A_L » 20 mar 2008, 17:49

fx65 pisze: mechanik powiedział mi że coś mu ten korektor nie pasuje ponieważ podczas pompowania przy odpowietrzaniu twierdził że nie chciał mu iść płyn, a jak poszło to bardzo mało, a dolaliśmy do zbiorniczka 3 setki, i UWAGA twierdził że ta dźwigienka przy korektorze podczas pompowania czyli odpowietrzania, przy nacisku na pedał hamulca, podnosi się do góry, czyli jakby ją odpychało w drugą stronę.
Witam
wczoraj właśnie wymieniałem korektor w mojej audi-cy ( na allegro nowy 230zł) i nie było żadnych problemów. Jeżeli płyn nie uciekł Ci całkowicie ze zbiorniczka to ABS-u nie trzeba odpowietrzać. Układ odpowietrza się standardowo prawe tylnie potem lewe. Z tego co piszesz to mechanik prawdopodobnie pozamieniał przewody hamulcowe. Dźwignia w czasie hamowania powinna iść w duł czyli naciągać sprężynę. Jeżeli przewody są pozamieniane to wtedy są takie jaja. Na korektorze są strzałki którędy ma płynąć płyn w układzie.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 04 mar 2013, 22:07

Panowie trochę chciałem wrócić do tematu bo mam pytanie o wymianę korektora siły hamowania (rozciekł mi się).
Z tego co go oglądałem to nie ma w tym wielkiej filozofii. Wydaje się roboty na jakieś 1,5h. Chyba ze są tam jakieś kruczki w wymianie. Może ktoś po krótce opisać??

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 03 sie 2013, 14:30

u mnie cieknie i trza wymienić pasuje kazdy do tdi

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 28 sty 2017, 20:43

Wymieniłem korektor siły hamowania czy położenie sprężyny powinno być w tym miejscu, ustawiłem jak na poprzednim tak było wcześniej.


Obrazek
Wybrałem - AUDI - bo piękne i solidne
Audi 80 B4 1.9TDI AVANT 1Z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2017, 21:39

Spietyq pisze:Wymieniłem korektor siły hamowania czy położenie sprężyny powinno być w tym miejscu, ustawiłem jak na poprzednim tak było wcześniej.
Moja rada na własnym przykładzie ....sprężynę naciągnąć na maxa ,regulację wkręcić na maxa ....w przeciwnym wypadku nurkowanie auta i rdza na tylnych tarczach z powodu słabiutkiego hamowania tyłu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 28 sty 2017, 21:49

MUNIOR pisze:sprężynę naciągnąć na maxa
czyli śruba mocująca i regulująca sprężynę na sam dół
Wybrałem - AUDI - bo piękne i solidne
Audi 80 B4 1.9TDI AVANT 1Z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2017, 22:17

Tak na max naciągasz ,ale samo naciagnięcie nie wiele zmieni ...regulacje imbusem tez wkręcasz na max ...spokojnie nic nie bedzie za mocno ...u mnie dopiero po tej operacji auto przestalo nurkować przy hamowaniu i tylne tarcze przestały rdzewieć
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 sty 2017, 07:55

Też mam tak zrobione jak Munior tarcze z tyłu czyściutkie elegancko ;)
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga