Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

[b4 avant 1,9 tdi] wymiana poduszki amorka przedniego - jak?

Post autor: rolandasas » 25 mar 2008, 22:07

Cazy ktos wymieniał sam poduszke amortyzatora przedniego. Mam pytanie:jak to zrobić, czy trzeba wszystko wyjmować na zewnątrz, czy mozna jakoś na skróty.
I jeszcze jedno pytanie czy po wymianie końcówki drążka trzeba ustawiać koniecznie zbieżność, czy da radę zrobic tak aby jej nie przestawić. Z góry dziekuję za wskazówki
Ostatnio zmieniony 26 mar 2008, 09:21 przez rolandasas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 mar 2008, 22:20

Oba tematy przerabiałem całkiem niedawno.

No niestety, aby wymienić poduszkę to trzeba wyjąć całą kolumnę, wiąże się to również z jej rozkręcaniem, czyli raczej bez napinacza do sprężyn to się nie obejdzie. W sumie jeśli śruby nie będą nastręczać zbyt wielu problemów jest to kwestia góra godzinki roboty dla wprawnych dłoni.

Co do końcówek. To poszła mi jedna i miałem zamiar wymienić zaraz obie plus przegub półkolisty i pojechać na zbieżność. Ale ponieważ wymieniając tą jedną końcówkę trochę się zniechęciłem (przywaliłem nosem w błotnik przy odkręcaniu kontry na drążku - szczęście że go nie złamałem) poprzestałem na wymianie tej jednej. Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała bez zmian.

Dla pewności jednak po wymianie wszystkiego co planuje pojadę sprawdzić zbieżność, bo niby wszytko może być ok., a opony może drzeć a tego nie chce.
Części samochodowe online - Motostacja

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 25 mar 2008, 22:33

dzieki za odpowiedz, no i wszystko jasne

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 mar 2008, 09:24

Kolego rolandasas, proszę pamiętać o stosowaniu nawiasów kwadratowych w TAG-ach w tytułach wątków. Dziękuję.

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 26 mar 2008, 09:51

Labiel pisze: Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała
jest to na pewno jeden ze sposobów lecz uwazam ze zaden nie daje 100% pewnosci ze zbieznosc sie choc troch e nie przestawila :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2008, 13:39

Krzysiek18/ pisze:
Labiel pisze: Przy wykręcaniu starej końcówki liczyłem dokładnie liczbę obrotów i tak samo przy wkręcaniu nowej. Dzięki temu zbieżność pozostała
jest to na pewno jeden ze sposobów lecz uwazam ze zaden nie daje 100% pewnosci ze zbieznosc sie choc troch e nie przestawila :mrgreen:
Popieram bo w mich zamiarach jest wymienienie drugiej końcowki jak już pisałem wcześniej i wtedy jechanie na zbierzność. Bo tak jak mówisz i tak jak pisałem. Zbierzności niby może być ok, a autko będzie darło oponki.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 26 mar 2008, 15:55

Ze 3 miesiące temu wymieniałem poduszkę bez ustawiania zbieżności - opon nie tnie : ;-)
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 26 mar 2008, 21:30

a jestes pewny ze nie masz przestawionej zbieznosci badz pochylenia kola??? :-P

grzegorzps2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 wrz 2007, 21:12

Post autor: grzegorzps2 » 27 mar 2008, 20:30

z tego co się orientuję to zbieżności nie można przestawić wyciągając kolumnę, gdyż nie ma potrzeby przekręcania końcówki drążka a jedynie jej rozłączenia z kolumną. Natomiast na pewno można przestawić kąty, ponieważ musimy rozłączyć kolumnę od piasty, a wtedy będzie żarło albo wewnętrzną albo zewnętrzną część opony, jeżeli się mylę to niech ktoś mnie uświadomi.Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 27 mar 2008, 20:33

jak przestawisz kąt , moze sie zdazyc ze równiez zbieznosc sie przestawi

grzegorzps2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 wrz 2007, 21:12

Post autor: grzegorzps2 » 27 mar 2008, 20:34

możesz wytłumaczyć w jaki sposób

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 27 mar 2008, 21:01

normalnie
jak regulujesz geometrie auta to zaczynasz najpierw od katów , np, . pochylenie kól przod a potem dopiero zbieznosc. przestawisz pochylenie moze ci sie zmmienic rowniez zbieznosc, a poztym jak regulujesz pochylenie to nie podkrecisz zbieznosci w optymalne polozenie?? :?:

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 27 mar 2008, 21:12

witam kolegów i zacytuję kawałek z książki sam naprawiam..."przed demontażem zaznaczyc ustawienie pochylenia koła na dolnych śrubach mocujacych w przypadku gdy stara kolumna lub stary amortyzator mają byc spowrotem zamontowane.w tym celu obrysowac łby śrub oraz nakrętki za pomoca rysika traserskiego" ...sam w sobotę bedę wymieniał poduchy amora bo tak się wybiły że bardziej się już nieda...kupiłem lemfordera więc myslę że na dłuższy czas wystarczą ,ściągacze do sprężyn dorobiłem mam nadzieję że wytrzymają ...może jakieś fotki zrobię jak będzie dobrze szło i niezepsuję sobie nerwów... z ważniejszych żeczy mam do wymiany min.tuleje sanek i osłony przegubów zewnętrznych czasu brak ale powoli się zrobi
Ostatnio zmieniony 27 mar 2008, 21:18 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 27 mar 2008, 21:15

sama wymiana przyjemna, zaopatrzyles sie w klucz do odkrecenia poduszki(jest tam taka tuleja z nacieciami) :-D

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 27 mar 2008, 21:23

klucz dorobiłem i sprawdziłem w"akcji"przed prawdziwą robotą odkrecając nakrętkę amora zdejmując miseczkę pod nia już nakretka jak na dłoni...nakrętka poszła bez więkrzych oporów ,najbardziej obawiam się oporu końcówki drążka kierowniczego bo niemam odpowiedniego ściągacza ale ten który mam powinien dać radę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga