Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Aparat zapłonowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

[B4 ABT]Aparat zapłonowy

Post autor: adam28k » 19 kwie 2008, 17:09

Witam.Chciałem dzisiaj ustawić zapłon a tu zonk.Odkreciłem śrube mocującą aparat,chciałem przekręcić aparatem a on ani drgnie!Jakby przyspawany był!Co jest grane?Pomóżcie <buu>
ADAM

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 kwie 2008, 17:28

Zapiekł się (pewnie nikt go nie ruszał od wielu tys. km), zlej go solidnie (miejsce mocowania) jakimś preparatem penetrującym, odczekaj z 30 minut, zlej jeszcze raz. Potem weź jakiś długi pobijak, pręt, cokolwiek i ostrożnie popukaj w podstawę aparatu (naprawdę ostrożnie). Po kilku takich próbach musi puścić.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 19 kwie 2008, 17:35

Dzieki Danek za rade.Lece po WD-40 :-D
ADAM

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 19 kwie 2008, 19:58

U mnie to samo. :cry: Też będę musiał tak zrobić. :mrgreen:
Audi B4 B+LPG

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 19 kwie 2008, 21:58

wiam kolegow mnam szybszy sposob nalezy rozgrzac silnik i polac zimna woda podstawe apartu musi puscic metoda sprawdzona wielokrotnie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 kwie 2008, 22:54

mazi pisze:mnam szybszy sposob nalezy rozgrzac silnik i polac zimna woda podstawe apartu
no nie wiem. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki krok w obawie przed uszkodzeniem (pęknięciem bloku).

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 kwie 2008, 07:46

Ja również bym się nie zdecydował, może i faktycznie działa ale ja bym sie bał, na pewno dla obudowy to jest szok! gorące i od razu zimne.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 kwie 2008, 10:58

Dobrym środkiem penetryjącym jest płyn hamulcowy DA1 o ile dobrze pamiętam typ. Tylko trzeba na niego uważać bo bardzo niszczy lakier (rozpuszcza).

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 20 kwie 2008, 15:13

zapewnim was koledzy ze to skuteczny sposob wystarczy troszke wody nie trzeba lac tam z wiadra wystarczy spryskac troszeczke podstawe aparatu a nie caly blok

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 15:35

kokolino1 pisze:Dobrym środkiem penetryjącym jest płyn hamulcowy DA1 o ile dobrze pamiętam typ. Tylko trzeba na niego uważać bo bardzo niszczy lakier (rozpuszcza).
Dobrze pamiętasz DA-1 <ok> stosowany m.in w starej poczciwej Syrence
naprawdę skuteczy przy odkręcaniu zapieczonych i skorodowanych śrub
jest też naprawdę "jadowity" dla skóry człowieka :evil:
Tak jak pisze kokolino1 uwaga na lakier i elementy gumowe (uszczelki oringi etc) nie próbójcie tego wlewać do układu hamulcowego (wymiana pompy, wysprzęglika hydraulicznego lub oringów w zaciskach lub cylinderków murowana) ani tez niech zmyli was jego czerwonawy kolor (jak Hipol ATF do skrzyni automatycznej i wspomagania) bo na pewno ten płyn hamulcowy coś uszkodzi :-?

a polewanie zimną wodą gorących elemetów silnika nie uważam za zbyt dobry pomysł. moze to wiecej szkód narobić niz pożytku.

zwykła ropa działa penetrująco, ewentualnie Pepsi - odrdzewiacz :mrgreen:
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 22 kwie 2008, 00:24

Witam.WD-40 zrobiło swoje i aparat dał za wygraną :mrgreen: Wogóle to zabrałem się za ten aparat po uprzedniej kontroli rozrządu czy wszystkie znaki na tip-top :-P Okazało sie,że koło od wałka pośredniego nie jest ustawione tak jak byc powinno.Ustawiłem je tak by napunktowana kropka zgrywała sie z wcięciem na kole pasowym.Poskładałem wszystko no i pale...jakos tak mozolnie zatrybił jakby coś go zblokowało przez moment,później juz ok ale niby ciągnął jak przed moją interwencją a na jałowym było takie rytmiczne spadanie z obrotów(czasem nawet zgasł :cry: )Wtedy ja za aparat... :mrgreen: Jak już go rozruszałem zacząłem ustawiac niestety tylko na słuch bo nie mam lampy a mechanki już sie pochowali i jaki efekt?Normalnie nie ten silnik!Jaby mu ze 20 koni przybyło :-) O niebo lepiej wkreca się na obroty.Pedał gazu reaguje na dotknięcie a on juz ciagnie :-D Wcześniej musiałem mu więcej i dłużej deptać żeby się bujnął.I co najważniejsze silnik jakby ciszj chodzi :mrgreen: Nie ma tego dziwnego cykania,stukania przy dodawaniu gazu.Obroty są nie co wyższe(ok 100obr) tak mi sie zdaje bo nie mam obrotka ale poza tym to całkiem inny samochód.Czy to oznacza że od początku jak go kupiłem(pół roku) jeżdziłem na źle ustawionym zapłonie?A moze za mocno go przyspieszyłem?Dodam,że zarówno przed jak i po nie strzelał ani w filtr powietrza ani w wydech.Wtedy był słabszy wkręcaniu na obroty towarzyszył stukający dźwięk.Teraz normalnie rakieta i tego dźwieku praktycznie nie słysze(może przez sekunde jak wciskam gaz)Ale sie rozpisałem :-P Jakies sugestie?Pozdrawiam
p.s. Na kole wałka posredniego oprócz napunktowanej kropki jest jeszcze znak OT.
Do czego on ma się tam odnosic?A moze to on ma się zgrac z tym wcęciem na kole pasowym?
ADAM

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 kwie 2008, 01:24

sciągnij osłone paska rozrządu, sciągnij kopułkę
wyjmij palec kopułki (rozdzielacz zapłonu)
sciągnij plastikowy dekielek z pod palca (jezeli jest)
załóż palec
pokręć wałem tak aby znak na kole wałka rozrządu pokryło sie ze znakiem OT na plastikowej osłonce koła rozrządu
popatrz jak ustawiony jest palec względem aparatu zapłonowego
mosiężny koniec palca powinien być skierowany w stronę głowicy i na aparacie w aluminiowym korpusie powinno być wycięcie (szerokość około 5 mm)
wtedy zobaczysz czy masz zapłon przyśpieszony czy opóźniony (w zależności ile jest przestawiony palec względem tego wycięcia na korpusie aparatu zapłonowego)

jak wykręcisz swiece to powinieneś mieć I oraz IV cylinder u góry wtedy na którymś z nich jest zapłon
(kolejność 1-3-4-2)

jeżeli masz LPG to zapłon powinien być lekko przyśpieszony (zalezy też to od silnika i przyśpieszacza zapłonu)
na PB powinien byc ustawiony na '0'

zapomniałem dopisać.
jak ustawisz koło wałka rozrządu ze znakiem OT
a palec ) rozdzielacz zapłonu będzie skierowany do silnika to znaczy ze zapłon jest na I cylindrze. jeżeli palec będzie odwrócony o 180 st. to znaczy ze jest na 4 cylindrze.

zawsze wtedy warto przyłożyć kopułkę z kablami i zobaczyć na który kabel jest ustawiony palec. wtedy juz wiadomo gdzie mamy zapłon

[ Dodano: 2008-04-22, 10:22 ]
adam28k pisze:Teraz normalnie rakieta i tego dźwieku praktycznie nie słysze(może przez sekunde jak wciskam gaz)
odgłos ten to było przedwczesny zapłon mieszanki lub dopalanie starej.
Na kole wałka posredniego oprócz napunktowanej kropki jest jeszcze znak OT.
Do czego on ma się tam odnosic?A moze to on ma się zgrac z tym wcęciem na kole pasowym?
koło pośrednie jest odpowiedzialne za napęd aparatu zapłonowego.
jak ustawisz wał główny w pozycji '0' (jest wycięcie i znak na obudowie) oraz koło wałka rozrządu na Znak OT to palec powinienes miec ustawiony na wycięcie aparatu zapłonowego (jeżeli jest palec odwrócony o 180 st to trzeba znowu pokręcić wałem i ustawić znowu na '0' i muszą sie znaki pokryć)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 22 kwie 2008, 11:45

Dzięki widmo za info.To chyba mam idealnie.To wcięcie na aparacie na mój rozum pokazuje,że gdy palec zaczyna zgrywac sie z nim to w tym momencie podawana jest iskra na 1-wszy tłok(przykładałem kopułke i właśnie tak jest <ok>)Tylko czy to wcięcie na aparacie ma byc zgrane centralnie na środku palca?U mnie jest na lewej krawędzi(czyli na początku wg ruchu palca)Moim zdaniem chyba jet ok :mrgreen:
ADAM

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 kwie 2008, 12:41

<ok>

najlepiej ustawić na lampę stroboskopową :P

ale do rzeczy.
rozdzielacz zapłonu ma szerszy styk aby nim można było regulowac.
do tego dochodzą jeszcze luzy miedzyzębne napedu aparatu zapłonowego
jak poruszasz palecm lewo-prawo to bedzie miał minimalne luzy tego sie nie da zniwelować

zasada jest taka
ze środek palca powinien się pokrywać z tym wycięciem

jezeli jest troche wczesniej to jest wyprzedzony
jesli troche dalej od wycięcia to analogicznie opóźniony.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga