Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90/Coupe B3] Brak klaksonu!!!

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

[80/90/Coupe B3] Brak klaksonu!!!

Post autor: zygus » 29 sty 2007, 20:05

Witam. Mam problem z klaksonem i nie wiem co jest. Moze ktos pomoc?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2007, 22:43 przez zygus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 29 sty 2007, 21:08

Sprawdź wsuwki. Może spadły z sygnału dźwiękowego. Znajduje się on z prawej stroony w dole jak stoisz twarzą do przodu auta... 8-)
Sprzedam pompy paliwa do VW golf II

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 29 sty 2007, 21:57

a jesli to nie to? co jeszcze moge zrobic?

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 29 sty 2007, 22:03

sprawdzić przekaźnik
ale i tak najczęściej problem w kierownicy zdejmij nakładkę i zobacz czy nie spadł przewód

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 29 sty 2007, 22:05

możesz jeszcze sciagnąć zaślepkę z kierownicy i sprawdzić czy się piny nie rozłączyły, albo kable nie przełamały...
zdejmij zaślepkę i dotknij wtykiem do masy... jesli masz AirBag to odłącz go najpierw :mrgreen:

P.S. a bezpiecznik sprawdzałeś? 3 jakby co... :-)

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 29 sty 2007, 23:12

przy kierownicy sprawdzalem i wszystko ok. przy klksonie tez jest ok. moze to ten przekaznik? tylko nie wiem ktory to?

Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: mymaney » 29 sty 2007, 23:23

Jeśli b4 ma taką samą elektrykę jak b3, to masz na rysunku zaznaczony przekaźnik w skrzynce pod maską i bezpiecznik 15A ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 30 sty 2007, 01:29

Ja miałem zwarcie na niskotonowym - objawiało się to tak, że przekaźnik cykał, bezpiecznika nie przepalało, a klaksonu nie było...

Wymontuj go i spróbuj podłączyć bezpośrednio do napięcia każdy z osobna (powinien dać znak życia), jeżeli nie - to masz przyczynę.. ;-)
było: 5000 (C3) AVANT '84
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683

zygus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 sty 2007, 20:55

Post autor: zygus » 30 sty 2007, 12:09

Pod kierownica sprawdzilem jest ok bezpiecznik i przekaznik tez jest ok. Wiec pozostaje mi tylko wymontowac ten klakson i podlaczyc tak jak napisaliscie. Boi chyba nic innego juz nie moge zrobic?

[ Dodano: 2007-01-31, 11:07 ]
no wlasnie a u mnie nawet przekaznik nie cyka...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 lis 2009, 11:47

u mnie problemy zaczely sie po kilku krotnym zdieciu klaksona jak musialem kierownice odkrecic klakson mam ale po bardzo mocnym nacisnieciu nei wiem co jest tego przyczyną wsówki siedza dobrze schoc siedza luzno co radzicie zrobic sprawdzic

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 lis 2009, 17:14

tomek1982, sprawdź czy będzie lepiej działał jak skręcisz kierownicę w którąś stronę. U mnie właśnie tak było że gdy jechałem prosto to nie działał. Trzeba lekko przesunąć całego pająka w stronę kierownicy albo wysunąć taką okrągłą wstawkę w kierownicy żeby ten pantograf lepiej się stykał z tym pierścieniem na obudowie kolumny kierowniczej.
Ja u siebie naprawiałem to zdejmując przód kierownicy i popchnąłem śrubokrętem za część tego plastiku przez którą przechodzi kabel idący do "przodu" kierownicy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 lis 2009, 18:55

A może po prostu Ci masy nie łapie?? Ja tak miałem, że mi nie chodził bo po prostu nie stykało. Podłożyłem po 1 podkładce pod śrubki na klucz 8mm i wszystko teraz ładnie trąbi. :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 lis 2009, 19:02

Aldi dales mi chyba odpowiedz na moj problem ostatnio wymienialem nagrzewnice i wiadomo sciagalem pajaka i nie zwracalem uwagi jak go przykrecilem. Napewno to jest tego wina jutro robie zawieche to jak mi czasu styknie to zrobie i to lub w poniedzialek dzieki wielkie

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 14 lis 2009, 19:48

Sam przerabiałem brak klaksonu (zorientowałem się, że nie działa, jak jakaś babka nie zauważyła, że jadę pasem obok niej i zaczęła zmieniać pas, ale w porę się zorientowała na szczęście :P).

Jeżeli była odkręcana kierownica lub zdejmowana była dolna część obudowy kolumny (tam, gdzie jest obręcz metalowa do klaksonu) i odkręcany był przełącznik zespolony, to często się zdarza, że po złożeniu nie będzie sygnału. W starszych B4 przed zmianą konstrukcji obudowy kolumny kierowniczej, obudowa ta nie styka się idealnie z deską poniżej zegarów. Ja tak za pierwszym razem to złożyłem, żeby nie było tam szpary i okazało się, że kierownica była za daleko od tej metalowej obręczy i nie było w ogóle kontaktu (bolec był kilka mm od obudowy). Po poprawnym ustawieniu przełącznika problem zniknął.

Dobrze też wyczyścić obręcz i bolec i spryskać jakimś środkiem poprawiającym połączenie elektryczne. Dobrze, żeby to było coś, co jednocześnie nasmaruje to połączenie, bo inaczej to będzie piszczeć przy obracaniu kierownicą :P.
Obrazek
Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga