[80/90/Coupe B3] Brak klaksonu!!!
[80/90/Coupe B3] Brak klaksonu!!!
Witam. Mam problem z klaksonem i nie wiem co jest. Moze ktos pomoc?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2007, 22:43 przez zygus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Ja miałem zwarcie na niskotonowym - objawiało się to tak, że przekaźnik cykał, bezpiecznika nie przepalało, a klaksonu nie było...
Wymontuj go i spróbuj podłączyć bezpośrednio do napięcia każdy z osobna (powinien dać znak życia), jeżeli nie - to masz przyczynę..
Wymontuj go i spróbuj podłączyć bezpośrednio do napięcia każdy z osobna (powinien dać znak życia), jeżeli nie - to masz przyczynę..
było: 5000 (C3) AVANT '84
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
tomek1982, sprawdź czy będzie lepiej działał jak skręcisz kierownicę w którąś stronę. U mnie właśnie tak było że gdy jechałem prosto to nie działał. Trzeba lekko przesunąć całego pająka w stronę kierownicy albo wysunąć taką okrągłą wstawkę w kierownicy żeby ten pantograf lepiej się stykał z tym pierścieniem na obudowie kolumny kierowniczej.
Ja u siebie naprawiałem to zdejmując przód kierownicy i popchnąłem śrubokrętem za część tego plastiku przez którą przechodzi kabel idący do "przodu" kierownicy.
Ja u siebie naprawiałem to zdejmując przód kierownicy i popchnąłem śrubokrętem za część tego plastiku przez którą przechodzi kabel idący do "przodu" kierownicy.
Części samochodowe online - Motostacja
Sam przerabiałem brak klaksonu (zorientowałem się, że nie działa, jak jakaś babka nie zauważyła, że jadę pasem obok niej i zaczęła zmieniać pas, ale w porę się zorientowała na szczęście ).
Jeżeli była odkręcana kierownica lub zdejmowana była dolna część obudowy kolumny (tam, gdzie jest obręcz metalowa do klaksonu) i odkręcany był przełącznik zespolony, to często się zdarza, że po złożeniu nie będzie sygnału. W starszych B4 przed zmianą konstrukcji obudowy kolumny kierowniczej, obudowa ta nie styka się idealnie z deską poniżej zegarów. Ja tak za pierwszym razem to złożyłem, żeby nie było tam szpary i okazało się, że kierownica była za daleko od tej metalowej obręczy i nie było w ogóle kontaktu (bolec był kilka mm od obudowy). Po poprawnym ustawieniu przełącznika problem zniknął.
Dobrze też wyczyścić obręcz i bolec i spryskać jakimś środkiem poprawiającym połączenie elektryczne. Dobrze, żeby to było coś, co jednocześnie nasmaruje to połączenie, bo inaczej to będzie piszczeć przy obracaniu kierownicą .
Jeżeli była odkręcana kierownica lub zdejmowana była dolna część obudowy kolumny (tam, gdzie jest obręcz metalowa do klaksonu) i odkręcany był przełącznik zespolony, to często się zdarza, że po złożeniu nie będzie sygnału. W starszych B4 przed zmianą konstrukcji obudowy kolumny kierowniczej, obudowa ta nie styka się idealnie z deską poniżej zegarów. Ja tak za pierwszym razem to złożyłem, żeby nie było tam szpary i okazało się, że kierownica była za daleko od tej metalowej obręczy i nie było w ogóle kontaktu (bolec był kilka mm od obudowy). Po poprawnym ustawieniu przełącznika problem zniknął.
Dobrze też wyczyścić obręcz i bolec i spryskać jakimś środkiem poprawiającym połączenie elektryczne. Dobrze, żeby to było coś, co jednocześnie nasmaruje to połączenie, bo inaczej to będzie piszczeć przy obracaniu kierownicą .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga